کرونا در اروپا، از رکورد بالای مرگ روزانه کرونایی در آلمان تا هشداv درباره عواقب کاهش عجولانه محدودیت ها

به گزارش مجله نیلوفری، جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که آلمان با ثبت 487 مرگ کرونایی روزانه بالاترین رکورد از زمان شیوع این بیماری را ثبت نموده و کمیسیون اروپا هم درباره عواقب جدی کاهش عجولانه محدودیت های کرونایی هشدار داده است.

کرونا در اروپا، از رکورد بالای مرگ روزانه کرونایی در آلمان تا هشداv درباره عواقب کاهش عجولانه محدودیت ها

با ما سفر کنید و با اروپا تور قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا و عواقب سیاسی، مالی و اجتماعی آن در اروپا همچنان با سرعت بالا ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اولین موارد ابتلا به کرونا در حیوانات خانگی در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که برای اولین بار از زمان استفاده اجباری از ماسک برای حیوانات خانگی مبتلا به کرونا دو حیوان به این بیماری مبتلا شده اند. این مربوط به یک گربه از فرانکفورت و یک سگ از مونیخ است.

البته موارد ابتلا به کرونا در حیوانات نگران نماینده نیست. اگر چه در گذشته معین شده است که انسان می تواند حیوان را آلوده کند اما عکس آن وجود نداشته است.

تایید واکسن کرونای فایرز در انگلیس

انگلیس اولین کشور غربی است که استفاده از یک واکسن برای مقابله با ویروس کرونا را تأیید می نماید.

انگلیس استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر - بیونتک را تأیید کرد. به این ترتیب انگلیس نخستین کشور غربی است که استفاده از یک واکسن برای مقابله با ویروس کرونا را تأیید نموده است.

دولت انگلیس روز سه شنبه گفت که توصیه آژانس مستقل نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی این کشور مبنی بر تأیید استفاده از واکسن ضد کرونای فراوریشده توسط دو شرکت آمریکایی و آلمانی بایون تک و فایزر را پذیرفته است.

در بیانیه دولت انگلیس تأکید شده است که این واکسن از هفته آینده در این کشور در دسترس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت و امور اجتماعی دولت انگلیس روز چهارشنبه با اعلام این خبر یادآور شد: سرویس سلامت همگانی(NHS) دهه ها تجربه در ارائه برنامه های واکسیناسیون در مقیاس عظیم دارد و به زودی خود را برای مقدمات لازم جهت خدمات درمانی و حمایت لازم از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن مهیا خواهد نمود.

درخواست فرانسه برای تایید سریع واکسن کرونا در اروپا

بعد از تایید واکسن کرونا در انگلیس همچنین نخست وزیر فرانسه هم گفت که تایید سریع یک واکسن دراتحادیه اروپا هم ضرورت دارد. وی پیش بینی کرد که در ماه دسامبر تایید واکسن کرونا در اروپا صورت گیرد.

افزایش چشمگیر نیروهای ارتش آلمان در جبهه مبارزه با کرونا

دولت آلمان هم می خواهد نیروهای نظامی بیشتری را به بیمارستان ها و مراکز درمان اعزام کند. وزیر دفاع آلمان اعلام نموده که ارتش سهم نیروهای خود در این مراکز را به 20 هزار نفر افزایش می دهد و این همچنان جای پیشرفت هم دارد. در حال حاضر حدود 10 هزار نیروی ارتش آلمان برای مهار بحران کرونا در مراکز بهداشت و درمان فعال هستند. این نیروها خود را برای آغاز پروژه واکسیسناسیون علیه کرونا آماده می نمایند.

افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی در خانه های سالمندان برلین

تعداد مرگ های کرونایی در بین ساکنان خانه های سالمندان در برلین همچنان در حال افزایش است. نهادهای بهداشتی این منطقه اواسط نوامبر از 132 مرگ کرونایی از آغاز بحران در خانه های سالمندان اطلاع دادند و در بعد از ظهر دوشنبه تعداد این مرگ های کرونایی به 224 مورد رسید. در مجموع تا به حال حدود 600 نفر از ساکنان برلین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شمار افراد مبتلا به کرونا در خانه های سالمندان برلین هم از اواسط نوامبر به شدت افزایش پیدا نموده و از 1021 نفر به 2050 نفر رسیده است. حدود هزار نفر از کارکنان این مراکز هم تست کرونایشان مثبت شده است.

تمدید شرایط اضطراری در لتونی

کشور لتونی هم شرایط اضطراری در این کشور برای مهار کرونا را تمدید نموده و محدودیت های جدیدی را برای این منظور تصویب نموده است.

با توجه به افزایش روزافزون شمار مبتلایان به کرونا دولت این کشور شرایط اضطراری را برای مدت یک ماه دیگر تمدید نموده و محدودیت ها را تشدید نموده است. این خبر را نخست وزیر لتونی بعد از نشستی با اعضای کابینه شب گذشته گفت.

شیوع گسترده کرونا در بین نیروهای پلیس آلمان

شمار نیروهای پلیس مبتلا به کرونا در آلمان هم به شدت افزایش پیدا نموده است. این خبر را رسانه های آلمانی با استناد به داده های وزارت کشور آلمان اعلام نموده اند.

در انگلیس هم از روز چهارشنبه مجددا قواعد متفاوت منطقه ای برای مهار کرونا جایگزین قرنطینه سراسری می گردد.

467 مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

شمار مبتلایان جدید به کرونا در فرانسه هم در 24 ساعت گذشته 8083 مورد اعلام شده و 467 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ملکه انگلیس کریسمس را با خانواده عظیم سلطنتی جشن نمی گیرد

به دلیل شیوع کرونا ملکه انگلیس الیزابت دوم اعلام نموده که سال جاری کریسمس را با خانواده عظیم خود جشن نمی گیرد. بر اساس اخبار رسمی، ملکه 94 ساله انگلیس و همسرش شاهزاده فیلیپ برای اولین بار در 30 سال گذشته جشن کریسمس را در قلعه ویندوز و در کمال آرامش برگزار می نمایند. به طور سنتی ملکه کریسمس را به همراه خانواده عظیمش در قلعه Sandringham در شرق انگلیس برگزار می کرد.

بازدید از برج ایفل فرانسه از اواسط دسامبر مجاز است

برج ایفل فرانسه هم که به دلیل محدودیت های کرونایی تعطیل بود از اواسط دسامبر دوباره باز می گردد.

با آغاز محدودیت های جدید کرونایی در فرانسه برج ایفل اواخر اکتبر تعطیل شد.

پارتی غیر مجاز کرونایی در بلژیک با حضور دیپلمات های اروپایی

رسانه های بلژیکی از انحلال یک مهمانی شبانه نقض نماینده محدودیت های کرونایی در قلب پایتخت بلژیک توسط نیروهای پلیس اطلاع دادند که شماری از دیپلمات های اروپایی هم در آن حضور داشتند.

به گزارش رسانه های بلژِیکی در آدینه شب پلیس یک مهمانی غیر قانونی و نقض نماینده محدودیت های کرونایی در مرکز پایتخت بلژیک را مکوششی کرد.

پلیس به این پارتی هجوم برد چرا که شرکت نمایندگان در آن به قواعد و محدودیت های کرونایی در بروکسل پایبند نبودند. در بروکسل به دلیل محدودیت ها برای مقابله با کرونا تنها تجمع حدبیشتر تا 4 نفر مجاز است.

بر اساس گزارش رسانه های بلژیکی در این پارتی غیر قانونی جمعا حدود 25 مرد حاضر بودند و در میان آن ها چندین دیپلمات اروپایی و یک نماینده مجلس اروپا هم حضور داشتند. مواد مخدر هم از این پارتی کشف و ضبط شد.

چندین نفر از دیپلمات های اروپایی هنگام دستگیری توسط پلیس از مصونیت دیپلماتیک خود استفاده کردند، اما بر اساس وب سایت پولیتیکو اگر یک نماینده مجلس اروپا هنگام ارتکاب جرم دستگیر گردد این مصونیت نامعتبر است.

بر اساس گزارش های منتشر شده دیپلمات های اروپایی بعد از حمله پلیس سعی کردند از پنجره فرار نمایند و بعضی از آن ها زخمی شدند.

جوزف سایر از نمایندگان مجارستانی مجلس اروپا (59 ساله) هم در این پارتی غیر قانونی حضور داشته است. وی یکی از اعضای بنیانگذار حزب حاکم فیدز بوده و بین سال های 1994 و 2002 رئیس فراکسیون حزبش در مجلس مجارستان بوده است

استعفای نماینده مجلس اروپا به دلیل نقض محدودیت های کرونایی

این نماینده مجلس اروپا روز سه شنبه شرکت خود در این پارتی غیر قانونی را تایید نموده و از استعفای خود اطلاع داد.

وی در پیامی توئیتری گفت: این اقدام خطا کاملا شخصی بوده تنها من مسئول آن هستم. من از همه می خواهم که این جریان را به کشور من یا جامعه سیاسی من نسبت ندهند.

وی پیش از این استعفای خود را به رئیس مجلس اروپا اعلام نموده بود. این نماینده مجلس اروپا نوشت: وی بعد از ارزیابی های طولانی تصمیم به کناره گیری از سمت خود گرفت و این مسئله مربوط به مناقشات بین بروکسل و بوداپست بر سر مسئله یاری های کرونایی نبوده و وی همچنان در این راستا از خانواده سیاسی خود دفاع می نماید.

جوزف سایر درباره نقض محدودیت های کرونایی در این پارتی عمیقا ابراز تاسف نموده و آن را اقدامی غیر مسئولانه نامید.

وی گفت که جریمه نقدی نقض قواعد کرونایی را پرداخت خواهد نمود. بر اساس اطلاعات دادستانی فدرال دولتی برای شرکت نمایندگان در این پارتی جریمه تا 250 یورویی و برای برگزار نمایندگان جریمه تا 750 یورویی در نظر گرفته می گردد.

افتتاح بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی در مادرید

با وجود بعضی انتقادها روز سه شنبه در مادرید یک بیمارستان برای بیماران کرونایی افتتاح شد. این بیمارستان 1056 تخت و 48 تخت مراقبت ویژه دارد. اولین بیماران کرونایی در روزهای آینده در این بیمارستان پذیرفته می شوند.

رئیس جمهور فرانسه هم از راه اندازی یک کمپین گسترده واکسیسناسیون علیه کرونا بین آوریل و ژوئن سال آینده اطلاع داده و تاکید نمود که برای بیشتر گروه های در معرض خطر این واکسن در دوران تغییر سال تزریق خواهد شد.

وی در عین حال تاکید نمود که هیچ کس بر خلاف میل خود واکسن دریافت نخواهد نمود. وی گفت: ما می خواهیم کوشش کنیم هر چه بیشتر شهروندان را با استراتژی اطمینان سازی و شفافیت برای این منظور متقاعد کنیم.

اوضاع نابسامان اقتصاد انگلیس

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد اقتصاد انگلیس طی سه ماهه جاری با افت نسبی روبرو خواهد شد.

جدیدترین نظرسنجی رویترز حاکی است فراوری ناخالص داخلی بریتانیا حداقل تا 2 سال آینده به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت و در سه ماهه جاری نیز با افت روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حالی که موج دوم شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا مشاهده می گردد، بریتانیا که بالاترین آمار فوتی ها در این قاره را در اختیار دارد، تدابیر محدودنماینده و قرنطینه شدیدی را مجددا اعمال نموده که به ضرر فعالیت های مالی تمام شده است.

پس از آنکه اقتصاد بریتانیا در سه ماهه سوم با رشد 15.5 درصدی روبرو شد، نظرسنجی نشان می دهد اقتصاد این کشور در سه ماهه چهارم سال جاری با افت 2.7 درصدی روبرو خواهد شد. رشد مالی بریتانیا در سه ماهه آینده نیز به کمتر از 1.7 درصد خواهد رسید.

اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم سال جاری نیز با افت شدید 19.8 درصدی روبرو شد. پیش بینی می گردد اقتصاد بریتانیا سال جاری به طور کلی با افت 11.2 درصدی روبرو گردد و در سال 2021 میلادی نیز رشد 5.3 درصدی را ثبت کند.

افزایش خطر فقر در بچه ها آلمانی

یک نشریه آلمانی با استناد به داده های اداره آمار فدرال آلمان از افزایش خطر فقر در بین بچه ها آلمانی در سال های اخیر اطلاع داده و پیش بینی کرد که کرونا این شرایط را تشدید کند.

مسئله فقر بچه ها نه تنها در سطح دنیای بلکه در کشور ثروتمندی مانند آلمان هم همچنان یک معضل است. آلمان کشوری است که در حال حاضر 20.5 درصد افراد زیر 18 سال در آن در معرض خطر فقر قرار دارند.

بر اساس گزارش های مربوط به سال 2019 در آلمان حدود 20.5 درصد بچه ها زیر 18 سال در معرض خطر فقر قرار دارند.

بر اساس داده های اداره آمار فدرال آلمان نرخ بچه ها در معرض خطر فقر در سال های اخیر افزایش یافته و در حال حاضر به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسیده استجدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش برای سال 2020 پیش بینی می گردد که بحران کرونا فشارها دراین زمینه را دوباره افزایش دهد چرا که این بحران به ویژه والدین بچه ها و نوجوانان در معرض خطر فقر را تحت تاثیر قرار می دهد و بعضی از آن ها در معرض از دست دادن شغل خود قرار می گیرند

هشدار کمیسیون اروپایی درباره کاهش عجولانه محدودیت ها در آستانه کریسمس

در حالی که در آستانه کریسمس بعضی کشورهای اروپایی کاهش محدودیت ها را در دستور کار قرار داده اند مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا ECDC درباره اقدامات عجولانه در این راستا هشدار داده است. رئیس این نهاد اروپایی در سخنانی گفت: من می خواهم تاکید کنم که هیچ مدرکی دال بر اینکه اقدامات برای بهداشت عمومی در مقابل کرونا می تواند کاهش یابد وجود ندارد. وی درباره افزایش پذیرش بیماران در بیمارستان ها در ژانویه در صورت کاهش محدودیتها هشدار داد. وی شرایط فعلی را زمان مناسبی برای کاهش محدودیت ها ندانست.

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا هم اظهارات مشابهی را ایراد نموده و گفت: تا زمانی که واکسنی در دسترس قرار گیرد باید اقدامات لازم برای مهار کرونا حفظ گردد. وی تاکید نمود که در حال حاضر حدود 5 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا هر روز در اروپا می میرند.

آغاز واکسیسناسیون در ایتالیا از اوایل سال آینده

ایتالیا هم اعلام نموده که می خواهد اوایل سال آینده واکسیناسیون علیه کرونا را آغاز کند. این خبر را وزیر بهداشت ایتالیا در مجلس گفت.

انتقاد مجلس اروپا از تایید عجولانه واکسن کرونا از طرف انگلیس

مجلس اروپا هم به تایید اضطراری واکسن کرونا از طرف انگلیس انتقاد وارد نموده است. یکی از نمایندگان حزب مردم مجلس اروپا این تصمیم از طرف انگلیس را مسئله ساز عنوان نموده است. وی خواهان آنالیز با دقت از طرف اتحادیه اروپا برای تایید واکسن کرونا شد.

بالاترین رکورد مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از 487 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت در این کشور اطلاع داد که رکورد جدیدی محسوب می گردد. حدود 17270 نفر هم در این مدت به این بیماری مبتلا شده اند.

در ایتالیا هم در 24 ساعت 785 مرگ کرونایی و 19350 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

در اسپانیا هم در 24 ساعت 8257نفر به کرونا مبتلا شده و 442 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند.

نهادهای بهداشتی انگلیس هم شب گذشته از ابتلای 13430 مورد جدید به کرونا و 603 مرگ کرونایی در 24 ساعت اطلاع داده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2230571 نفر به کرونا مبتلا شده و 53506 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1643086 نفر به کرونا مبتلا شده و 59051 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1620901 نفر به کرونا مبتلا شده و 56361 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1088459 نفر به کرونا مبتلا شده و 17443 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1217

به "کرونا در اروپا، از رکورد بالای مرگ روزانه کرونایی در آلمان تا هشداv درباره عواقب کاهش عجولانه محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از رکورد بالای مرگ روزانه کرونایی در آلمان تا هشداv درباره عواقب کاهش عجولانه محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید