شرایط سفر به محبوب ترین مقاصد گردشگری

به گزارش مجله نیلوفری، محبوب ترین مقاصد گردشگری که به گردشگران خارجی اجازه ورود می دهند

اگرچه بسیاری از دولت ها همچنان توصیه می کنند که در شرایط سخت کنونی از انجام سفرهای بین المللی غیرضروری اجتناب شود، اما برخی از محبوب ترین مقاصد گردشگری با رفع اقدامات سختگیرانه و باز کردن مرزهای خود به گردشگران خوش آمد می گویند.

شرایط سفر به محبوب ترین مقاصد گردشگری

در تاریخ یکم جولای، اتحادیه اروپا گفت که برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در این منطقه، در نظر دارد تا مرزهای خود را به روی 15 کشور باز کند.

کشورهای الجزایر، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، مونته نگرو، مراکش، نیوزلند، رواندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اوروگوئه کشورهایی هستند که در این لیست قرار دارند.

با این حال، طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده که در حال حاضر بیشتر تعداد مبتلایان به کووید 19 را در دنیا داراست، شامل این لیست نمی شود.

کشورهایی مثل فیجی، استرالیا و نیوزلند نیز به تبعیت از فرایند جدیدی که پس از شیوع کرونا با نام Travel bubbles رواج پیدا کرده است، مرزهایشان را به روی یکدیگر باز کرده اند. در این فرایند کشورهای یک منطقه مرزهایشان را به روی یکدیگر باز می نمایند اما به شهفرایندان کشورهای دیگر اجازه ورود نمی دهند، مانند کشورهای منطقه بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی.

در همین اثنا که بریتانیا با انتشار فهرست سبز سفر با 59 کشور دیگر ارتباط سفر برقرار کرده است و به آن ها اجازه سفر بدون قرنطینه را می دهد، مقاصد محبوب گردشگری مثل دبی و جامائیکا مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کردند.

فهرست سبز سفر به انگلیس منتشر شد

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که مشتاقانه اخبار را دنبال می کنید و بی صبرانه منتظر هستید تا دوباره سفرها برقرار شوند، در این مطلب می توانید به لیست کشورهای محبوب گردشگری که در نظر دارند تا مرزهای خود را به روی گردشگران باز نمایند دسترسی داشته باشید.

ترکیه

ترکیه از محبوب ترین مقاصد گردشگری و از جمله کشورهایی است که اقتصاد آن به شدت وابسته به صنعت گردشگری است، از این رو این کشور بسیار مایل است تا به دوران پیش از کرونا بازشود. ترکیه از ماه ژوئن آغاز به گشودن تدریجی مرزهای خود کرده است. در حال حاضر مسافران ایرانی نیز با شرایط خاص می توانند به ترکیه سفر نمایند.

امارات

امارات از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا مرزهای خود را به روی گردشگران کشورهای دیگر بست. اما این کشور که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا است و عمده درآمد آن از صنعت گردشگری است، خاتمه از هفتم ژوئیه مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود . اکنون گردشگران ایرانی نیز می توانند با رعایت قوانین و انجام اقداماتی به این کشور و شهر محبوب دبی سفر نمایند.

ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که پس از شیوع کرونا متحمل سنگین ترین ضربه در صنعت گردشگری شد. گردشگران اتحادیه اروپا، بریتانیا، آندورا، موناکو، سن مارینو و واتیکان از 3 ژوئن اجازه ورود به کشور ایتالیا را دارند. گردشگران ایرانی نیز می توانند با هواپیمایی ایران ایر به شهر میلان ایتالیا سفر نمایند.

اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهایی بود که در اروپا سخت گیرانه ترین قوانین را برای ممنوعیت های ورود به این کشور وضع کرد، اما محدودیت های این کشور نیز به تدریج در حل رفع شدن هستند. در حال حاضر مسافران ایرانی با هواپیمایی ایران ایر می توانند به شهر مادرید اسپانیا سفر نمایند.

بریتانیا

در حالیکه بسیاری از کشورهای دنیا مرزهای خود را به روی گردشگران باز کردند، اما بریتانیا همچنان به قوانین سختگیرانه خود در اعمال محدودیت های سفر پایبند بود. خاتمه دولت این کشور گفت که مرزهای بریتانیا از 10 ژوئیه به روی 59 کشور باز خواهد شد. در حال حاضر مسافران ایرانی می توانند با هواپیمایی ایران ایر به شهر منچستر انگلیس سفر نمایند.

بالی

بالی که تا به امروز با آماری کمتر از 1500 نفر مبتلا به ویروس کرونا و 11 نفر مورد فوتی، در زمینه مهار ویروس کرونا توانسته است پیروز عمل کند، امیدوار است تا از ماه اکتبر پذیرای گردشگران خارجی باشد.

قبرس

قبرس که مشتاقانه منتظر بازگشت صنعت گردشگری این کشور به دوران پیش از کرونا است، از ابتدای ماه ژوئن آغاز به بازگشایی هتل های خود کرد و از 9 ژوئن به گردشگران خارجی اجازه ورود داد.

فرانسه

تا پیش از انتشار ویروس کرونا، فرانسه توریستی ترین کشور دنیا محسوب می شد. در حال حاضر تمامی مسافرینی که وارد کشور فرانسه می شوند (به جز شهفرایندان اتحادیه اروپا)، 14 روز را در قرنطینه سپری خواهند کرد.

مصر

عمده اقتصاد کشور مصر به صنعت گردشگری این کشور وابسته است، به همین دلیل محدودیت های سفر تاثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد مصر داشته است. به همین دلیل این کشور از ابتدای ماه ژوئیه به گردشگران خارجی اجازه ورود داده است.

گرجستان

گرجستان یکی دیگر از کشورهایی است که تا پیش از شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری به شدت در آن رونق داشت. اما با شیوع کرونا ناچار به بستن مرزهای خود شد. دولت گرجستان در نظر دارد تا مرزهای خود را از 31 ژوئیه به روی گردشگران خارجی باز کند.

آلمان

آلمان کشور شاعران و متفکران بزرگ دنیا، از 15 ژوئیه مرزهای خود را به روی کشورهای مختلفی باز کرد. از این تاریخ به بعد شهفرایندان 26 کشور اتحادیه اروپا به علاوه کشورهایی مانند بریتانیا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس می توانند به آلمان سفر نمایند. همچنین سفر میان کشورهای آلمان و اتریش هم از این تاریخ مقدور شده است.

شهفرایندان کشورهایی مانند استرالیا و کانادا هم به زودی با نهایی شدن تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر برداشتن محدودیت های سفر کشورهای خارج از این حوزه، می توانند به آلمان سفر نمایند.

مجارستان

گردشگران خارج از ناحیه اتحادیه اروپا، امیدوار هستند تا بتوانند تابستان سال جاری به مجارستان سفر نمایند. مجارستان تا به امروز فقط به گردشگران ناحیه اتحادیه اروپا اجازه ورود داده است.

یونان

پروازهای مستقیم بین المللی به کشور یونان از کشورهای اتحادیه اروپا و 14 کشور دیگر از تاریخ یکم ژوئیه آغاز شده است. همچنین مرزهای یونان از 15 ژوئیه به روی گردشگران بریتانیایی و سوئدی نیز باز خواهد شد.

ایسلند

ایسلند تنها با ثبت کمتر از 2000 مورد آلوده به ویروس کرونا، مرزهای خود را از 15 ژوئن به روی گردشگران باز کرده است.

مالدیو

مالدیو که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و یکی از بهترین کشورها برای گذراندن تعطیلات ماه عسل است، به محض شیوع کرونا و مشاهده دو مورد مبتلا به ویروس کرونا مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر بست.

در حالیکه بسیاری بر این باورند که این کشور تا خاتمهی سال جاری مرزهای خود را بسته نگه خواهد داشت، اما مقامات رسمی این کشور از باز شدن مرزهای این کشور در ماه ژوئیه خبر داده اند.

پرتغال

پرتغال که در زمینه گردشگری، به شدت مایل به بازگشت به دوران پیش از کرونا است، مرزهای خود را به روی کشورهای اتحادیه اروپا به جز ایتالیا و اسپانیا باز کرده است و به تدریج در حال باز کردن مرزهای خود به روی گردشگران بین المللی خارج از این ناحیه است.

تایلند

تایلند از جمله کشورهایی است که همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده است. اما به محض شیوع کرونا این کشور نیز مرزهای خود را به روی گردشگران بست. مقامات تایلندی اعلام کرده اند که باز شدن مرزهای این کشور بستگی به شرایط موجود دارد، اما در خوشبینانه ترین حالت تخمین می زنند که تایلند تا سه ماهه چهارم سال جاری مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند.

جزیره آروبا

جزیره آروبا بهترین منطقه گردشگری در منطقه کارائیب است. آروبا به تدریج در حال باز کردن مرزهای خود به روی گردشگران است. این کشور قصد دارد از دهم تا پانزدهم ژوئیه مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند.

باربادوس

باربادوس هم که یکی از جزایر محبوب گردشگری منطقه کارائیب است، در نظر دارد تا مرزهای خود را از 12 ژوئیه به روی گردشگران خارجی باز کند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 975

به "شرایط سفر به محبوب ترین مقاصد گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سفر به محبوب ترین مقاصد گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید