ویروس کرونای انگلیسی وارد کدام کشورها شده است؟، پنهان کاری سه ماهه انگلیس، دنیا را در وحشت فرو برده است

به گزارش مجله نیلوفری، خبرگزاری خبرنگاران- پس از اعلام نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس 16 کشور از مشاهده مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا خبر دادند.

ویروس کرونای انگلیسی وارد کدام کشورها شده است؟، پنهان کاری سه ماهه انگلیس، دنیا را در وحشت فرو برده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون راشا تودی، تا به امروز شانزده کشور، تشخیص نخستین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را پس از مشاهده این ویروس در انگلیس، تأیید نموده اند.

این ویروس جدید اکنون به خاورمیانه، آسیا و استرالیا رسیده است. گونه جدید ویروس کرونا روز شنبه در نیمکره غربی نیز مشاهده شد و کانادا، نخستین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش داد.

مشاهده نوع جدید ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از کشورها، تدابیر سختگیرانه تری را در این خصوص در پیش بگیرند. تا به امروز بیش از 40 کشور، ورود مسافر از انگلیس را ممنوع نموده اند. ارائه خدمات ریلی و تردد قطار از انگلیس به دیگر کشور های اروپایی نیز به حالت تعلیق در آمده است. این موضوع باعث شده است در روز های خاتمه سال، صد ها مسافر، هم در فرودگاه ها و هم در ایستگاه های قطار، معطل بمانند.

این ممنوعیت های مسافرتی همچنین باعث شده است بیش از چهار هزار راننده کامیون، به مدت چند روز در بندر دوور (Dover) معطل بمانند. این شرایط البته روز پنجشنبه اندکی تغییر کرد. اما صد ها مسافر هنوز هم در این بندر معطل هستند تا اجازه عبور از مرز را پیدا نمایند. تنش هایی که این ممنوعیت ایجاد کرد باعث شد بعضی از رانندگان با نیرو های پلیس درگیر شوند.

یک نفر از معترضان در این باره گفت: شمار زیادی از مردم در مرز معطل مانده اند تا اجازه ورود برای آن ها صادر گردد. اکنون شمار سرویس های بهداشتی که در این محل واقع شده است، جوابگوی تعداد جمعیت نیست. این موضوع به لحاظ بهداشتی، مشکلاتی به وجود آورده است.

یک معترض دیگر نیز گفت: دو روز است که اینجا مانده ام. نه حمامی در دسترس است و نه آب. نمی توانم غذا بپزم. مقامات انگلیس نیز به من اعلام نموده اند باید آزمایش (ابتلا به کرونا) بدهم، و بعد از آن اجازه پیدا خواهم کرد به فرانسه بروم. اما هیچ جایی برای آزمایش وجود ندارد.

محدودیت های شدیدتری در سرتاسر انگلیس برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا اجرا شده است تا بدین ترتیب از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری گردد. این در حالی است که دولت انگلیس اعلام نموده است اقدامات محدود نماینده و سختگیرانه، الزامی است.

نیل کلارک، روزنامه نگار و مجری برنامه های خبری بر این باور است که در مورد قیمت ها، سوء مدیریت اجرا شده است.

وی در این باره گفت: پیشتر در ماه سپتامبر پیش بینی شده بود که اوضاع ممکن است وخیم تر گردد. دانشمندان در ماه سپتامبر از این موضوع سخن به میان آورده بودند. وزیر بهداشت، تنها چند روز مانده به کریسمس این موضوع را گفت. چرا وی در ماه سپتامبر این موضوع را مطرح نکرد؛ بنابر این آنچه قرار بود رخ دهد، کاملا معین بود. دولت انگلیس مسئول این فاجعه است.

شناسایی 10 مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در ایتالیا

مقامات بهداشتی ایتالیا گفتند با شناسایی 6 نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، شمار مبتلایان به این ویروس به 10 رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، مقامات بهداشتی ایتالیا روز شنبه گفتند آزمایش شش نفر در ارتباط با ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی که در خاتمه ماه دسامبر از لندن، پایتخت انگلیس به ایتالیا آمده بودند، مثبت شد.

مقامات بهداشتی ایتالیا گفتند با شناسایی این افراد شمار موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا به 10 رسید.

وینچنزو لوکا، رئیس منطقه کامپانی گفت این شش مورد به مسافرانی مربوط می گردد که در فرودگاه کاپودیچینو ناپل، درست پیش از تعلیق پراز هایی از مبدا انگلیس بودند، تحت آزمایش تشخصی نهاده شدند.

در شب کریسمس نیز دو مورد دیگر در منطقه ونیز و دو مورد در پولیا شناسایی شدند. بر اساس آنالیز دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، ویروس جهش یافته کرونا ممکن است بیش از 70 درصد عفونی تر از سویه های دیگر ویروس باشد که در گردش هستند.

مشاهده اولین مورد آلود به ویروس انگلیسی کرونا در فرانسه

نخستین مورد آلوده به ویروس جهش یافته کووید-19 که نخستین بار در انگلیس کشف شد، در فرانسه نیز شناسایی شده است.

هم اکنون 24 هزار و 477 بیمار کرونایی در بیمارستان های سراسر فرانسه بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت فرانسه گفت در شبانه روز گذشته شمار بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه در مقایسه با یک روز قبل افزایش یافته است.

بر اساس آماری که وزارت بهداشت فرانسه شنبه منتشر کرد ، در شبانه روز گذشته سه هزار و 93 نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شدند. با احتساب این رقم، از شروع همه گیری بیماری کرونا در فرانسه ، تا کنون دو میلیون و 550 هزار و 864 مورد آلوده به ویروس کووید-19 در این کشور شناسایی شده است.

در 24 ساعت گذشته 146 بیمار کرونایی دیگر نیز جان خود را از دست دادند. از شروع همه گیری تا کنون، در مجموع 62 هزار و 573 نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر 24 هزار و 477 بیمار کرونایی در بیمارستان های سراسر فرانسه بستری هستند. شمار بیمارانی که شنبه در بیمارستان ها بستری شدند، در مقایسه با روز آدینه 85 نفر افزایش یافت.

شمار بیماران کرونایی نیز که شنبه در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند، نسبت به روز آدینه 24 نفر افزایش یافت. در حال حاضر در مجموع دو هزار و 649 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

کارزار واکسیناسیون برای مقابله با ویروس همه گیر کووید-19 در فرانسه یکشنبه از سوران (Sevran) واقع در شمال فرانسه و دیژون (Dijon) در شرق این کشور شروع می گردد.

پژوهشگران، خواهان تعطیلی سراسری در اروپا شدند

بیش از 350 پژوهشگر از جمله 9 محقق سوییسی خواهان تعطیلی سراسری در کل اروپا شدند.

ماتیاس اگر، رییس سابق گروه ویژه علمی دولت سوییس در این باره گفت: وقتی کشوری کسب و کار ها را باز می نماید و کشور دیگر تعطیلی سراسری به اجرا می آورد در واقع موفقیت کشوری که تعطیل شده است را در مبارزه با کرونا به خطر می اندازد.

ایزابله اکرله محقق و مدیر مرکز بیماری های ویروسی دانشگاه ژنو نیز در تبادل نظر با روزنامه سوییسی نوی زوریخر سایتونگ گفت: در اروپا به یک استراتژی مشترک برای کاهش آمار مبتلایان احتیاج است و باید در اروپا تعطیلی سراسری بصورت همزمان انجام گردد.

این محقق سوییسی نگرانی خود را از ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس گفت و گفت این نوع ویروس انگلیسی نه تنها بسیار مسری است بکله بر انواع دیگر هم غلبه نموده است.

ممنوعیت ورود مسافران به ژاپن از بیم شیوع گونه انگلیسی ویروس کرونا

ژاپن از بیم شیوع گونه انگلیسی ویروس کرونا، سفر به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش پرس آسوسییشن، ژاپن برای مقابله با شیوع گونه انگلیسی ویروس کرونا، از ورود کلیه مسافران غیر ژاپنی ممانعت به عمل می آورد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه ژاپن، این ممنوعیت از روز دوشنبه شروع می گردد و تا 31 ژانویه (یکشنبه 12 بهمن) ادامه خواهد یافت.

ژاپن هفته گذشته نیز پس از مشاهده چندین مورد ابتلا به گونه انگلیسی ویروس کرونا، ورود مسافران را از انگلیس و آفریقای جنوبی ممنوع نموده بود.

همچنین شهروندان ژاپنی که قصد سفر به این کشور را دارند باید تست کرونایشان 72 ساعت پیش از سفر منفی باشد و پس از ورود به ژاپن نیز به مدت 2 هفته قرنطینه شوند.

ژاپن با افزایش نگران نماینده موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو است. علی رغم توصیه های مقامات، تنها در شهر توکیو در 24 ساعت اخیر 949 مورد ابتلا به کووید-19 ثبت شده است که یک رکورد محسوب می گردد. تا کنون 217 هزار و 312 نفر در ژاپن به کووید-19 مبتلا شده اند و 3 هزار و 213 نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

پکن تحت تأثیر موج جدید شیوع کرونا

در پی شیوع مجدد کووید-19، اتخاذ اقدامات سختگیرانه در چین در دستور کار نهاده شد.

به گزارش رویترز، مقامات چینی گفتند محدودیت های مقابله با شیوع بیماری کووید-19 را که به دلیل سفر های گسترده در تعطیلات سال نو در پایتخت، پکن، به معضلی جدی بدل شده است، سختگیرانه تر به اجرا خواهند گذاشت.

رئیس حزب حاکم چین از تمام مناطق پکن خواست حالت اضطراری اعلام نمایند و محوطه های مسکونی و روستا هایی را که در آنجا ویروس کرونا مشاهده شده است، با قرنطینه از سایر مناطق جدا نمایند.

مقامات منطقه شونیا در پکن، محلی که تمامی موارد اخیر ابتلا به ویروس کرونا از آنجا گزارش شده است، حالت آماده باش اعلام نموده اند. تمام موارد مثبت گزارش شده به دلیل تماس نزدیک با موارد پیشین بوده است.

چین ویروس کرونا را تا حد زیادی تحت کنترل درآورده است، اما موارد پراکنده در تعداد کمی از شهر ها بار دیگر در حال ظهور است.

پنهان کاری سه ماهه دولت لندن

پنهان کاری سه ماهه دولت لندن به دنبال شیوع ویروس کرونای جدید جهش یافته در این کشور، به پاره کردن افسار این ویروس در سایر کشورهای اروپایی که قدرت سرایت آن 70 درصد بیشتر از بقیه شاخه های کروناست، و نگرانی کارشناسان و رهبران کشورها منجر شده است.

بنابر گزارش رسانه های غربی، سوئد آخرین کشوری است که از شناسایی اولین مورد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا خبر داده است. وزارت بهداشت سوئد گفت که این ویروس به وسیله مسافری از انگلیس وارد این کشور شده است. او پس از ورود به سوئد دچار علائم شدید کرونا شده و نتیجه آزمایش او به نوع جدید کرونا مثبت اعلام می گردد.

فردی دیگری که در فرانسه به نوع جهش یافته ویروس کرونا مبتلا شده به طور معمول ساکن انگلیس است. او اکنون در شهر تور در غرب فرانسه در قرنطینه به سر می برد.

اولین مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا (کرونای انگلیسی) در اسپانیا، آلمان، هلند، دانمارک، ایتالیا، جبل الطارق و استرالیا نیز شناسایی شده است.

گونه جدید ویروس کرونا موسوم به VUI-202012/01 که 70 درصد مسری تر بوده و بارِ (load) ویروسی افراد مبتلا به آن بالاتر است 31 شهریورماه شناسایی شد اما مقامات لندن تا دو هفته پیش این موضوع را کتمان کردند.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس اولین بار 14 دسامبر (24 آذر) خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را با مجلس در میان گذاشت. سه روز بعد (29 آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد.

براساس یافته های دانشمندان انگلیسی، احتمال مبتلا شدن افراد زیر 15 سال در مقایسه با ویروس قدیمی کرونا بیشتر است. به گفته آنها این رفتار ویروس کرونا که بچه ها را کمتر مبتلا می کرد یک رفتار استثنایی بود، چرا که بیماری های تنفسی ویروسی معمولاً بچه ها را بیشتر مبتلا می نمایند. اما اکنون به نظر می رسد ویروس جدید بچه ها و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می نماید.

دانشمندان هنوز نمی دانند که تغییرات ژنتیکی در این ویروس منتهی به چه تغییری در رفتار آن خواهد شد. همچنین شواهدی در دست نیست که این ویروس بیماری متفاوت تری ایجاد کند یا به واکسن موجود مقاوم باشد.

آن ها با این حال به این نتیجه رسیده اند که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا می تواند شمار افراد بستری در بیمارستان ها و همچنین آمار مرگ و میر براثر ابتلا به کووید 19 را افزایش دهد.

وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه گذشته هشدار داد که شیوع گونه جهش یافته کرونا از کنترل خارج شده و از مردم خواست مانند کسی رفتار نمایند که به این بیماری مبتلا شده است.

مقامات انگلیس با وجود اطلاع از این تحولات و امکان انتقال آن به بچه ها و حتی مشاهده شیوع در بعضی از مدارس جنوب انگلیس، مدارس این کشور را از ماه سپتامبر بازگشایی کردند. همچنین نخست وزیر انگلیس کمیته مجلسی پیشگیری از بیماری های همه گیر موسوم به (THRCC) را شش ماه قبل از همه گیری کرونا منحل نموده بود.

حالا عملیات تزریق واکسن کرونا در انگلیس از سه شنبه 18 آذر در سراسر این کشور شروع شده و این کارزار از فردا در بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1276

به "ویروس کرونای انگلیسی وارد کدام کشورها شده است؟، پنهان کاری سه ماهه انگلیس، دنیا را در وحشت فرو برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونای انگلیسی وارد کدام کشورها شده است؟، پنهان کاری سه ماهه انگلیس، دنیا را در وحشت فرو برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید