چطور بیسکویت رز و پسته را بدون تخم مرغ و در 30 دقیقه درست کنیم؟

به گزارش مجله نیلوفری، بیسکویت رز و پسته یکی از خوشمزه ترین بیسکویت های خانگی بدون تخم مرغ است که به عنوان میان وعده و عصرانه به راحتی می توانید در خانه درست کنید. این بیسکویت قنادی هم عطر خوشبو و هم طعم لذیذی دارد. علاوه بر این بیسکویت رز و پسته، به خاطر استفاده از پسته، جو دو سر، گلاب /یا پودر گل سرخ و … خواص فراوانی برای سلامتی هم دارد. در این مقاله از در روش های طرز تهیه بیسکویت رز و پسته در فر و قابلمه، به همراه نکات تهیه و نگهداری این بیسکویت بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.

چطور بیسکویت رز و پسته را بدون تخم مرغ و در 30 دقیقه درست کنیم؟

مواد لازم برای تهیه بیسکویت رز و پسته

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آرد قنادی1 لیوان فرانسوی دسته دار
جو دو سر پرک1 لیوان فرانسوی دسته دار
مغز پسته (بدون نمک)نصف لیوان فرانسوی دسته دار
کرهنصف لیوان فرانسوی دسته دار
شکر سفید نصف لیوان فرانسوی دسته دار
آب گازدار1 قاشق غذاخوری
گلاب1 قاشق غذاخوری
پودر برگ گل سرخ خشک شده1 قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت بیسکویت رز و پسته: 10 تا 12 دقیقه

مراحل طرز تهیه بیسکویت رز و پسته

شما هم می توانید بیسکویت پسته و گل سرخ (رز) را به ساده ترین روش برای مهمانی ها و دورهمی ها تهیه نموده و همراه با چای و قهوه سرو کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه بیسکویت رز و پسته را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه بیسکویت خانگی رز و پسته، فر را روشن و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا گرم گردد. کف سینی فر را با کمی روغن چرب یا با کمی آرد، آردپاشی کنید و کنار بگذارید. می توانید کف سینی فر را کاغذ روغنی هم بیندازید تا تمیز کردن آن راحت تر گردد. آرد سفید مورد احتیاج برای تهیه بیسکویت را هم 2 بار الک کنید.

در صورت تمایل می توانید آرد سفید قنادی را به روش های یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: جو دو سر پرک را در مخلوط کن بریزید

بعد از اینکه آرد را 2 بار الک کردید، کره را در یک کاسه بگذارید و روی حرارت غیر مستقیم به (بخار آب یا روی سطح آب در حال جوش) بگذارید و اجازه دهید کره ذوب گردد. در غذاساز یا مخلوط کن، جو دو سر پرک، مغز پسته و آرد قنادی الک شده را بریزید و چند پالس بزنید تا جو پرک، آسیاب گردد ولی خیلی آرد نگردد. ذرات جو دو سر پرک باید تعیین باشند.

شما می توانید برای خرید کره حیوانی و گیاهی، انواع آجیل از جمله پسته، آرد سفید قنادی و جو دو سر پرک از فروشگاه های به روش های خرید حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد بیسکویت را با هم مخلوط کنید

بعد از پوره شدن مواد، آب گازدار را هم اضافه کنید و چند پالس دیگر بزنید. سپس مواد را از مخلوط کن بیرون بیاورید و در یک کاسه بریزید. کاسه ای که کره را در آن ذوب نموده اید را هم از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و به آن شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

شکر، گلاب و آب گازدار را به روش های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: مایه بیسکویت را درست کنید

در ادامه، مخلوط مواد خشک شامل آرد سفید، پسته و جو دو سر پرک را در کاسه حاوی شکر، کره و گلاب بریزید. همه مواد را با هم به خوبی در جهت عقربه های ساعت و به شکل دورانی با یک لیسک ترکیب کنید تا بافت یکدست، خمیری و منسجمی پیدا کند.

سپس برای درست کردن هر عدد بیسکویت به مقدار یک نارنگی از مایه بیسکویت بردارید و بین کف دست هایتان گلوله کنید. بعد گلوله ها را بین دست هایتان صاف و مسطح کنید. این کار را تا تمام شدن خمیر بیسکویت ادامه دهید.

مرحله پنجم: بیسکویت های رز و پسته را در سینی فر بچینید

همه مایه بیسکویت را به روش بالا درست کنید و بیسکویت ها را در سینی فر با کمی فاصله از هم بچینید. در آخر روی بیسکویت های آماده شده پودر گل رز و مغز پسته بریزید و با دست کمی آنها را فشار دهید تا در مایه بیسکویت ها بچسبند و فرو بروند.

مرحله ششم: بیسکویت رز و پسته را در فر بپزید

همه بیسکویت ها که آماده شدند، سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و اجازه دهید بیسکویت ها به مدت 10 تا 12 دقیقه بپزند و خودشان را بگیرند. سطح زیر بیسکویت ها که طلایی شد، فر را خاموش نموده و بیسکویت ها را از فر بیرون بیاورید. اجازه دهید بیسکویت رز و پسته کمی از دما بیفتد و سرد گردد، سپس آنها را از کاغذ روغنی به آرامی جدا کنید و در ظرف سرو بچینید. بیسکویت رز و پسته را همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

روش تهیه بیسکویت رز و پسته بدون فر

برای درست کردن بیسکویت رز و پسته در قابلمه، بیسکویت ها را مانند روش بالا درست کنید و در یک سینی کوچک یا ظرفی که کف آن کاغذ روغنی گذاشته اید، بچینید. یک قابلمه بزرگ را روی حرارت بگذارید و درب آن را ببندید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه قابلمه روی حرارت باشد و دمای داخل آن گرم گردد.

سپس کف قابلمه را یک کاسه وارونه یا یک سه پایه کوچک بگذارید و ظرف بیسکویت ها را روی آن بگذارید. زیر قابلمه یک شعله پخش کن بگذارید و درب قابلمه را ببندید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا بیسکویت های رز و پسته در قابلمه بپزند، سپس آنها را سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه بیسکویت رز و پسته

  • در زمان ریختن مواد در مخلوط کن، مراقب باشید که پسته خیلی له نگردد چون روغن می اندازد. بهتر است پسته و جو پرک، کمی زیر دندان حس شوند.
  • اگر بعد از مخلوط کردن مواد، ترکیبتان حالت خمیری به خودش نگرفت، کمی آب به آن اضافه کنید ولی مراقب باشید که این کار را به صورت کنترل شده انجام دهید که خمیر بیسکویت شل نگردد.
  • بعد از پخت بیسکویت رز و پسته، حتما صبر کنید تا بیسکویت ها از دما بیفتند و بعد آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید. اگر بیسکویت ها به سختی از کاغذ جدا می شدند، سطح زیر کاغذ را با پارچه مرطوب کمی خیس کنید تا به راحتی جدا شوند.
  • برترین مکان برای نگهداری بیسکویت رز و پسته، قرار دادن آنها در ظرف دربسته و در جای خشک و خنک است. برای اینکه بتوانید بیسکویت ها را برای مدت طولانی نگهداری کنید، حتما آنها را در یخچال بگذارید تا خشک نشوند.
  • در صورت نگهداری بیسکویت ها در یخچال، می توانید تا 1 ماه آن را مصرف کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن بیسکویت پسته و گل سرخ

چرا بیسکویت رز و پسته خشک و سفت می گردد؟

در اصل بافت بیسکویت کمی خشک است و اگر از روغن به جای کره بهره ببرید، احتمال سفت شدن بیسکویت زیاد است. بعلاوه دمای فر و زمان پخت باید طبق دستورالعمل گفته شده در این رسپی باشد. دمای بالا و زمان پخت طولانی، باعث خشک شدن بیسکویت شما می گردد.

گل سرخ را کی به بیسکویت اضافه کنیم؟

برای افزودن گل سرخ خشک شده می توانید گلبرگ ها را در زمان درست کردن مایه بیسکویت به مواد اضافه کنید یا بعد از فرم دادن بیسکویت ها، گل رز را روی آنها بپاشید و با دست فشار دهید تا داخل بیسکویت بروند. در کل هم می توانید گل رز خشک شده استفاده نکنید و به همان گلاب بسنده کنید.

محصولات مرتبط

بادام زمینی سرکه 35 گرم مزمز

13,500 تومان 15,000 تومان 10% تخفیف

پسته نمکی بزرگ 60 گرمی مزمز

75,900 تومان 77,000 تومان 1% تخفیف

پسته نمکی 67 گرمی سنجابک

96,900 تومان 98,000 تومان 1% تخفیف

مغز پسته نمکی 57 گرمی سنجابک

129,900 تومان 138,000 تومان 6% تخفیف

پسته اکبری میانه 30 گرمی مزمز

33,900 تومان

آرد سوخاری 300 گرم ترخینه

43,900 تومان 48,300 تومان 9% تخفیف

آرد سفید گندم 900 گرمی زر

33,900 تومان 34,300 تومان 1% تخفیف

آرد سفید 500 گرمی تک

24,500 تومان 24,900 تومان 2% تخفیف

ذرت خشک شده بسته سلفونی 400 گرمی آذوقه

47,900 تومان 49,900 تومان 4% تخفیف

جو پوست کنده بسته سلفونی 900 گرمی آذوقه

58,900 تومان 59,900 تومان 2% تخفیف

جو پرک 400 گرمی گلستان

24,300 تومان 25,700 تومان 5% تخفیف

شکر 1 کیلویی برلیان

48,900 تومان 49,500 تومان 1% تخفیف

شکر بسته بندی 1 کیلویی شووکام

49,100 تومان 49,500 تومان 1% تخفیف

کره 20 گرمی رامک

7,500 تومان 7,600 تومان 1% تخفیف

آب گازدار سودا یک لیتری کریستال vip

23,900 تومان 25,000 تومان 4% تخفیف

گلاب 650میلی لیتری نادر

109,900 تومان 115,000 تومان 4% تخفیف

گلاب 450 گرمی مادلین

56,900 تومان 59,500 تومان 4% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 13 شهریور 1403 بروزرسانی: 13 شهریور 1403 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2190

به "چطور بیسکویت رز و پسته را بدون تخم مرغ و در 30 دقیقه درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بیسکویت رز و پسته را بدون تخم مرغ و در 30 دقیقه درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید