پمپئو: به دنبال ائتلافی علیه پکن هستیم

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در ملاقات با دومینیک راب همتای انگلیسی خود در لندن در ادامه سیاست های چین هراسانه کشورش اعلام نمود که امیدوار است بتواند ائتلافی از کشورها را به منظور درک تهدید چین ایجاد کند تا از این طریق پکن را مجبور به رفتار مناسب کند.

پمپئو: به دنبال ائتلافی علیه پکن هستیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش رسانه مورد حمایت وزارت دفاع آمریکا، وزیر خارجه آمریکا در این خصوص با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: ما در خصوص چالش حزب کمونیست چین و ویروس کرونا (!) بحث کردیم. چین پیمان ها و تعهدات خود را زیر پا می گذارد!

وی درباره ایران نیز ادعا کرد: با نخست وزیر انگلیس درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران صحبت کردم. در خصوص اهمیت تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران هم بحث کردیم و دلگرم شدیم که انگلیس، فرانسه و آلمان هم از این موضع حمایت نموده اند!

شایان ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 9 ماه می سال 2018 میلادی (18 اردیبشت ماه سال 1397) به صورت یکجانبه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، از توافق هسته ای با ایران خارج شد و هم اکنون عضوی از این توافق بین المللی نبوده و لذا نمی تواند از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه تهران استفاده کند.

لازم به ذکر است، کوشش وزیر خارجه آمریکا در نشست پیشین شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه 2231 برای همراه کردن سایر کشورها علیه ایران با شکست مفتضحانه ای روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1003

به "پمپئو: به دنبال ائتلافی علیه پکن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: به دنبال ائتلافی علیه پکن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید