لبنان، جزئیات نشست فراکسیون مقاومت؛ تقدیر از مردم و تاکید بر تشکیل دولت مسئولیت پذیر

به گزارش مجله نیلوفری، فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت قدرتمند و مسئولیت پذیر تاکید و از رفتار هوشمندانه جامعه هوادار مقاومت در برابر اقدامات تحریک آمیز عناصر وابسته به غرب تمجید کرد.

لبنان، جزئیات نشست فراکسیون مقاومت؛ تقدیر از مردم و تاکید بر تشکیل دولت مسئولیت پذیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت قدرتمند و تاثیرگذاری تاکید نمود که در سطح ملی مسولیت پذیر باشد و به وظایف خود به ویژه در سایه احتیاج لبنان به آنالیز تاثیرات ناشی از انفجار اسکله بیروت و خروج از بحران مالی و مالی کنونی عمل کند.

فراکسیون وفاداری به مقاومت همچنین از صبر و بردباری جامعه هوادار مقاومت تقدیر کرد، صبری که ناشی از فرهنگ ملی عالی و تمایل جدی به صلح و آرامش داخلی و نیز دلیل قدرت و آگاهی در رویارویی با فرهنگ فحاشی و فتنه افکنی، ویرانگری و هرج و مرجی است که نه مجروح را مداوا می نماید، نه بی خانمان را باز می گرداند، نه زیان وارده به آسیب دیدگان را جبران می نماید و نه در ساخت کشور سهیم است و قطعا صاحبان چنین رویکردی هیچ دستاورد سیاسی با این اقدامات خود(فتنه گری، فحاشی، هرج و مرج طلبی) کسب نخواهند کرد.

موضع فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان در جریان نشست دوره ای خود در مقر خود در منطقه حاره حریک بیروت به ریاست محمد رعد رئیس این فراکسیون و با مشارکت اعضای آن بیان شد.

در شروع این نشست، شرکت نمایندگان به احترام جان باختگان فاجعه ملی ناشی از انفجار اسکله بیروت قیام کردند، فاجعه ای که مصبیتی را بر بیروت به جا گذاشت و پیامدهای دردناکی را بر خانواده های داغدیده و آسیب دیده و خانه ها و معیشت آنها به جا گذاشت.

این فراکسیون اضافه نمود این تحولات همگی در حالی است که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام ماه فداکاری و ایثار هستیم که امام حسین(ع) الهام بخش مظلومان و آزادگانی است که انقلاب علیه ظالمان و فاسدان برای احقاق حق و عدالت را از آن امام مظلوم الهام دریافتد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در ادامه به ماه محرم الحرام که در آستانه فرا رسیدن آن هستیم، اشاره و گفت اپیدمی کرونا سال جاری مانع برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) همانند سالهای گذشته شده است،مومنان به راه و راستا امام حسین(ع) به دستورالعملهای(پیشگیرانه پزشکی برای مقابله با کرونا) طرفهای ذیربط برای بزرگداشت این مناسبت به شیوه های مقرر پایبند هستند، بنابراین نهایت احتیاط و پیشگیری در برابر این وبا که به شکل خطرناک در لبنان منتشر می گردد، یک وظیفه ملی و دینی است که شرع حنیف و تعلق ما به مدرسه الهام بخش حسینی ما را فرا می خواند تا به آن پایبند و متعهد باشیم.

اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت(حزب الله) همچنین آخرین تحولات سیاسی لبنان از جمله استعفای دولت حسان دیاب و تماسها و کوششهای شروع شده برای تشکیل دولت جدید را آنالیز کردند. آنها ضمن تشکر از نخست وزیر مستعفی و وزیران کابینه وی به خاطر کوششهایی که در ماههای اخیر انجام دادند، گفتند آنها موفقیتهایی کسب نموده ولی در زمینه های دیگر همانند دولتهای سابق شکست خوردند.

در این نشست رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت، اعضا را در جریان محتوای ملاقات سیاسی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داد و فراکسیون از کوششهای سریع فرانسه برای رسیدگی به اوضاع لبنان و تعامل مثبت و انعطاف پذیری و مسئولیت پذیری ملی در مورد ایده هایی که آنالیز شد، استقبال کرد.

اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت، اولویت ملی را امدادرسانی و یاری به بیروت فاجعه دیده، جستجوی مفقودان، مداوای مجروحان، یاری رسانی به خانواده های قربانیان و اسکان کسانی که منازلشان را از دست دادند و یاری به آسیب دیدگان و کوشش برای بازسازی در کنار افشای تمام حقایق مرتبط با این فاجعه ملی به وسیله تحقیقات ملی عادلانه و شفافی دانستند که لبنانی ها به آن برای محاکمه مقصران و اعمال اشد مجازات درباره آنها در هر صندلی سیاسی، امنیتی، قضایی و اداری که باشند، چشم دوخته اند. فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید نمود این پرونده را به شیوه های قانونی تا رسیدن به سطح معین شدن مسئولیت ها در این فاجعه دنبال می نماید.

شرکت نمایندگان در این نشست خاطر نشان کردند: شتاب فرصت طلبان برای بهره برداری بی ارزش از دردهای ملی برای دستیابی به اهداف سیاسی به زیان حاکمیت کشور و امنیت آن، دلیل دیگری بر میزان وابستگی این افراد به طرحهای خارجی است، چرا که در لحظه ای که کشور ما به بالاترین میزان همبستگی ملی احتیاج دارد، این طرفهای سیاسی و رسانه ای که اهدافشان برای همه افشا شده، برای کشاندن کشور به سمت هرج و مرج امنیتی و خلاء قانونی در موسسات دولت و نادیده دریافت اصل وجود آنها و مسئولیت های خود کوشش می نمایند و سیاست نیرنگ و گمراه سازی و تحریک را در پیش گرفته که البته عادت این طرفها در هر بحران ملی است بدون اینکه جز شکست و ناامیدی و رسوا شدن نقش تخریبی شان، بهره ای کسب نمایند.

اعضای فراکسیون مجلسی حزب الله در انتها از مردم حامی مقاومت به خاطر صبر و تحمل اقدامات تحریک آمیز سیاسی و رسانه ای نفرت انگیز و توهین به نمادهای دینی و ملی شان و اینکه به سمت دامی که برای کشور نصب نموده اند، کشیده نشدند، تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1029

به "لبنان، جزئیات نشست فراکسیون مقاومت؛ تقدیر از مردم و تاکید بر تشکیل دولت مسئولیت پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، جزئیات نشست فراکسیون مقاومت؛ تقدیر از مردم و تاکید بر تشکیل دولت مسئولیت پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید