هشدار در حمایت از نخبگان کارآفرینی و وجود ویزای استارت آپی، فرار مغزها به فرانسه و کانادا با ویزای استارت آپی

به گزارش مجله نیلوفری، صبح امروز در کنفرانس کارآفرینی دانشگاه تهران تفاهم نامه راه اندازی شتای دهنده تخصصی بین دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و بنیاد حامیان کارآفرینی دانشگاه تهران امضاء شد.

هشدار در حمایت از نخبگان کارآفرینی و وجود ویزای استارت آپی، فرار مغزها به فرانسه و کانادا با ویزای استارت آپی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، چهارمین کنفرانس بین المللی کارآفرینی با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار صبح سه شنبه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار گردید.

در این کنفرانس که به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و با مشارکت جمع کثیری از فعالان حوزه کارآفرینی در بخش دانشگاهی برگزار گردید، جدیدترین دستاوردهای کارآفرینی دانش محور توسط دانش بنیان ها معرفی گردید.

حمایت از کارآفرینی، فراوری و اشتغال، خلق ارزش، خدمات و محصولات بدیع نوآورانه و بهره گیری از زیرساخت ها و منابع موجود از جمله مواردی بود که فعالان و بهبوددهندگان فضای کسب و کار مطرح کردند.

فعالیت استارت آپ ها به عنوان یکی از مبناهای کارآفرینی مورد توجه مسئولان و مراکز دانشگاهی برای رونق و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی است و با جذب ایده های استارت آپ می توان از فرار مغزها جلوگیری کرد چرا که فرانسه و کانادا جذب ایده دارد و به صدور ویزای استارت آپ محور را برقرار نموده و این هشداری برای توجه به نخبگان کارآفرین ایرانی است.

نگاه به مدل های جدید کارآفرینی

سید سجاد مروجی دبیر کمیته سلامت الکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این همایش و در حاشیه امضای تفاهم نامه راه اندازی شتاب دهنده تخصصی حوزه فناوری اطلاعات به ایجاد استراتژی فرارقابتی اشاره نمود و اضافه نمود: بخشی از این سیاست با نگاه به مدل های جدید کسب و کار دراین تفاهم نامه محقق می گردد.

کارآفرینی عشق است

محمدمهدی فنایی مدیرعامل بنیاد حامیان کارافرینی دانشگاه تهران با توصیف کارآفرینی به عشق اعلام کرد: ضروری است مسئولان در خصوص خودشناسی بیشتر کوشش نمایند و به حفظ زیبایی و شفافیت بیشتر توجه نمایند و باید گفت که هر کجا عشق ساکن گردد هر چه ناممکن بود ممکن گردد.

اروپا نگران کاهش فرهنگ کارآفرینی است

محمدرضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با طرح مسائلی پیرامون توسعه کسب و کارها در کشور گفت: در ایران اکوسیستم کارآفرینی در حال شکل گیری است و خوبی کشور ما نسل جوان مسلط به تکنولوژی های هوشمند است و بر این اساس در منطقه جز کشورهای خوب در حوزه آی سی تی هستیم و باید توجه کنیم تا کارآفرینی در کشور به شدت حمایت گردد و کشورهای اروپایی به شدت نگران هستند که فرهنگ استارت آپ در آنجا کم گردد.

وی خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه راه اندازی تخصصی شتاب دهنده استارت آپ در دانشگاه تهران حمایت اقتصادی از ایده های برتر استارت آپ ها سرعت می گیرد.

تفاهم نامه راه اندازی شتای دهنده تخصصی بین دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران و بنیاد حامیان کارآفرینی دانشگاه تهران امضاء شد.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 725

به "هشدار در حمایت از نخبگان کارآفرینی و وجود ویزای استارت آپی، فرار مغزها به فرانسه و کانادا با ویزای استارت آپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار در حمایت از نخبگان کارآفرینی و وجود ویزای استارت آپی، فرار مغزها به فرانسه و کانادا با ویزای استارت آپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید