طرز تهیه کیک هویج خیس مجلسی برای دورهمی و مهمانی

به گزارش مجله نیلوفری، کیک هویج که از خوشمزه ترین کیک ها به شمار میرود را می توان در دورهمی ها به خوبی سرو و از میهمان ها پذیرایی کرد. تنها کافی است در منزل شیر، هویج و مابقی مواد کیک اسفنجی را داشته باشید تا کیک هویج با شیر را امتحان کنید. یک بار باید این کیک را در منزل با زنجبیل و گل میخک امتحان کنید تا عطر و بوی آن فضای خانه تان را پر کند. حال دستوری متفاوت با هویج و گردو را آنالیز خواهیم کرد پس همراه ما باشید تا برای روزهای سرد پاییزی تان طرز تهیه کیک هویج خیس را امتحان کنید.

طرز تهیه کیک هویج خیس مجلسی برای دورهمی و مهمانی

مواد لازم برای تهیه کیک هویج خیس

  • آرد همه منظوره 312 گرم
  • بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
  • جوش شیرین یک قاشق چای خوری
  • نمک یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر دارچین یک و یک دوم قاشق چای خوری
  • جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری
  • میخک آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای 300 گرم
  • شکر 100 گرم
  • روغن نارگیل ذوب شده یک فنجان
  • تخم مرغ چهار عدد
  • سس سیب شیرین نشده یک فنجان
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • هویج 260 گرم
  • گردو دو فنجان

مواد لازم برای تهیه فراستینگ

  • پنیر خامه ای 500 گرم
  • کره بدون نمک 115 گرم
  • پودرقند 568 گرم
  • خامه یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک و یک دوم قاشق چای خوری
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه کیک هویج خیس

1. گردو را برشته کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک هویج خیس به سراغ فر بروید تا آن را در دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. در سینی فر یک کاغذ روغنی پهن نموده و گردوهایی که ریز خرد نموده اید را داخل آن بریزید تا در مدت 10 دقیقه برشته شوند. تنها مراقب باشید که رنگ گردوها تیره نگردد که مزه تلخی به خود بگیرند. طرز تهیه کیک هویج اسفنجی را هم حتما در این روزهای سال امتحان کنید.

2. کره و هویج را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک هویج ، کره را در قابلمه ای روی حرارت میانه گذاشته تا آب گردد. 10 دقیقه به کره زمان دهید تا قهوه ای رنگ گردد. کره شما نباید خیلی تیره رنگ گردد با این حال بوی آجیلی خیلی خوبی هم باید داشته باشد. کره را کنار گذاشته و به سراغ دیگر مراحل بروید. در ادامه هویج را با یاری رنده یا تیغه های غذاساز ریز کنید. پیشنهاد ما به شما برای لذت بردن از روزهای سرد پاییزی درست کردن کیک قهوه خیس است.

3. فر و قالب را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک هویج خیس به سراغ فر رفته و آن را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. سه قالب کیک گرد با قطر 2.56 سانتی متر را چرب نموده و با کاغذ روغنی بپوشانید. حواستان باشد که کناره های قالب را هم خوب چرب کنید که مایه کیک به آن نچسبد. حال که سروکارتان با هویج است پس برای صبحانه تان مربای هویج را هم درست کنید.

4. مواد خشک و تر را آماده کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج خیس باید مواد خشک و تر را جداگانه آماده و سپس مخلوط کنید. پس در کاسه ای مناسب آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، دارچین، زنجبیل، جوزهندی و میخک را مخلوط کنید. در کاسه ای دیگر روغن نارگیل ذوب شده، شکر قهوه ای، شکر سفید، تخم مرغ های زده شده، سس سیب و وانیل را برای 10 دقیقه با هم زن بزنید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند. حال مواد مرطوب را به کاسه اولی اضافه نموده و به آرامی با یکدیگر مخلوط شان کنید. حال گردو و هویج خردشده را هم اضافه و مجدد هم بزنید تا مواد یک دست شوند. اگر طعم سیب را دوست ندارید از تکه های آناناس هم می توانید بهره ببرید.

5. قالب ها را در فر بگذارید

در پنجمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج خیس ، مایه کیک را به میزان مساوی در قالب ها بریزید. قالب ها را روی یک سطح صاف دو تا سه بار به زمین بزنید تا حباب های اضافه آن گرفته گردد و خمیر یکدست تری داشته باشید. سپس آن ها را در فر بگذارید تا با دمای 180 درجه سانتی گراد در مدت زمان 24 تا 20 دقیقه بپزد. در آخر آن ها را روی توری خنک کننده گذاشته و کاغذروغنی شان را جدا کنید تا زودتر خنک شوند. کیک هویج و کدوحلوایی برترین گزینه برای پذیرایی از میهمان هایتان در شب یلدا است.

6. فراستینگ را آماده کنید

در ششمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج خیس بعد از خنک شدن کیک، فراستینگ را درست کنید. پس کره جامد و پنیر خامه ای را با یاری هم زن دستی یا برقی هم بزنید تا یک دست شوند اما هم زده نشوند. حال پودرقند، وانیل، شیر و نمک را اضافه کنید. با سرعت کم هم بزنید تا پودر قند کامل حل گردد. سپس سرعت هم زن را میانه رو به بالا ببرید و تا 2 دقیقه هم بزنید تا مخلوط خامه ای گردد. از پخت کیک هویج خانگی با روکش کرمی هم پشیمان نخواهید شد.

7. فراستینگ را روی کیک بمالید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک هویج خیس با یاری یک چاقوی دنده دار تیز روز کیک ها را صاف کنید. حال کیک را برش دهید. لایه اول را روی پایه کیک قرار دهید و یک لایه از فراستینگ را روی آن بمالید تا کامل سطح آن را بپوشاند. این کار را با باقی لایه های کیک هم انجام دهید. به جای مانده فراستینگ را اطراف کیک بزنید. کیک تان آماده است روی آن را می توانید با خرده گردو، هویج، سس شکلاتی، ترافل رنگی یا خامه تزئین کنید. فقط به خاطر داشته باشید که قبل از سرو باید به مدت 20 دقیقه در یخچال بماند تا خودش را بگیرد. نوش جان!

نکات تکمیلی پخت کیک هویج خیس

کیک هویج برترین ایده برای پذیرایی در دورهمی هایتان است که می توانید هم با فر و بدون فر آن را در منزل آماده کنید اما برای داشتن تجربه ای لذت بخش تر از این آشپزی باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

فراستینگ کیک هویج

فراستینگی که برای کیک هویج آماده می کنید باید صاف باشد نه روان. با این حال در صورت رقیق بودن فراستینگ پودر قند بیشتر و در صورت غلیظ بودن کمی شیر به آن اضافه کنید. هم چنین اگر خیلی شیرینی بود کمی نمک به آن بزنید. فصل پاییز برترین بهانه برای تهیه مربای به نگینی است که می توانید در کتاب کاله دستور آن را بخوانید.

نگه داری کیک هویج

این کیک را با وجود روغن و فراستینگ روی آن نمی توانید به طولانی مدت نگهداری کنید. با این حال با گذاشتن آن در یک ظرف در بسته می توانید به مدت یک هفته آن را در یخچال نگه داری کنید. اگر با نرمی کیک مشکل دارید، می توانید فراستینگ آن را قبل از سرو رویش بریزید. با این حال در صورت استفاده از خامه یا هر چیز دیگری در رویه یا لایه های کیک، آن را تنها برای یک تا سه روز در یخچال می توانید بگذارید. در صورتی که می خواهید آن را برای مدت طولانی در فریزر بگذارید باید کیک تان کامل سرد شده و بدون تزئین باشد. آن را ابتدا درون کاغذ روغنی سپس یک لایه فویل بپیچید تا سه ماه بتوانید کیک خانگی تان را نگه دارید.

تزئین کیک هویج خیس

برای تزئین کیک هویج راه های مختلفی را می توانید امتحان کنید. جدا از آن که فراستینگ برای رویه کیک درست می کنید، می توانید از سس شکلاتی، چیپس های شکلاتی، ترافل های رنگی، خامه، هویج خام و ساقه های هویج هم بهره ببرید. یکی از برترین راه های تزئین کیک هویج استفاده از لعاب آب مرکبات و پودرقند است. شما پودرقند را با آب مرکبات باید به خوبی مخلوط کنید سپس بهد از سرد شدن کیک، روی آن بریزید. راه دیگر استفاده از برش های میوه تازه است. از سویی دیگر با توجه به خلاقیت خود می توانید هویج خشک نباتی برای روی کیک درست کنید. شما باید هویج را نازک برش دهید و سپس آن ها را با یک دوم فنجان شکر و یک دوم فنجان آب بپوشانید. هویج ها را در دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا کامل پخته شوند. بعد از آن که خنک شدند آن ها را به صورت دلخواه روی کیک بگذارید.

رنده کردن هویج

در طرز تهیه کیک هویج خیس باید به نحوه رنده کردن هویج ها دقت داشته باشید که در بافت کیک تاثیر خواهد گذاشت. شما اگر در پی بافت سبک تر هستید پس هویج ها را با رنده درشت رنده کنید اما اگر کیکی متراکم تر می خواهید هوپیج ها باید ریز رنده شوند. طرز تهیه کیک پرتقال را در این روزها نباید فراموش کنید.

برش کیک هویج

برای برش لایه های کیک هویج خیس احتیاج است که از چاقوی اره ای دندانه دار بهره ببرید. شما باید کیک را روی میز قرار دهید و سطح آن را با توجه به تعداد لایه های مدنظرتان، با خلال دندان علامت گذاری منید. حال با یک دست کیک را نگه دارید و با دست دیگر، چاقو را به آرامی حرکت و برش دهید.

کاپ کیک های خیس هویج

با مواد گفته شده در بالا به راحتی می توانید کاپ کیک های هویج را هم برای سرو در میهمانی ها و دورهمی هایتان آماده کنید. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که زمان پخت آن را باید به 20 تا 15 دقیقه کاهش دهید. کاپ کیک ها باید در قالب خنک شده سپس فراستینگ گردد. طرز تهیه مینی کیک هویج را در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 24 آبان 1402 بروزرسانی: 24 آبان 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2166

به "طرز تهیه کیک هویج خیس مجلسی برای دورهمی و مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک هویج خیس مجلسی برای دورهمی و مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید