طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی

به گزارش مجله نیلوفری، کباب ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف کباب را تهیه کنید.

طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی

به گزارش بهترین ها، اما این کباب به علت شکل لوله ای که دارد به این نام مشهور شده و امروزه در بیشتر رستوران های سنتی تهران امروزه تهیه می گردد.

دول کباب های تهران یکی از قدیمی ترین و پر هوادار ترین کباب های سنتی ایرانی می باشد و شما می توانید با کره و گوجه و ادویه و پیاز و سبزی یک کباب فوق العاده خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ نموده 500 گرم

گوجه فرنگی 3 عدد

زعفران دم نموده 3 ق غذا خوری

لیموترش 1 عدد

پیاز 1 عدد بزرگ

پیاز و جعفری به میزان لازم

نمک و سماق 1 ق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه لول کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت چرخ نموده را به همراه زعفران دم نموده، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و سماق درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کنید. حالا پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته گردد و به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد گوشتی به مقدار یک نارنگی جدا کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن

در این مرحله مواد گوشتی را به صورت لوله فرم داده و کنار قرار دهید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و میزانی روغن مایع به آن اضافه کنید. حالا لول کباب ها را درون تابه بچینید و کاملا سرخ کنید.

مرحله سوم:

در ادامه پیاز جعفری را به همراه میزانی نمک و آب لیمو ترش تازه مخلوز نموده و کنار قرار دهید. حالا پوست گوجه فرنگی ها را جدا نموده و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس لول کباب های سرخ شده را از تابه خارج نموده و آن ها را اضافه کنید. در این مرحله میزانی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه نموده و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها کاملا پخته و له شوند.

مرحله چهارم: تهیه لول کباب

حالا نان های لواش را به سس گوجه فرنگی آغشته نموده و یک لول کباب به همراه میزانی پیاز جعفری روی آن می گذاریم. حالا میزانی از سس گوجه فرنگی روی نان ریخته و نان را قاضی می کنیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه لول کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه ترشی شور و دوغ سرو کنید. نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2149

به "طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید