سناتور ارشد جمهوریخواه: خروج از غرب آسیا یادآور شکست ویتنام است

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، شتابزدگی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خروج نظامیان این کشور از غرب آسیا آن هم به این امید که نام خود را در تاریخ به عنوان فردی ثبت کند که به بلندترین جنگ های خارجی واشنگتن خاتمه داده، حتی هواداران جمهوریخواه وی در مجلس سنا را نیز آشفته نموده است.

سناتور ارشد جمهوریخواه: خروج از غرب آسیا یادآور شکست ویتنام است

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید.

درحالی که رسانه ها از تصمیم احتمالی ترامپ برای کاهش نظامیان به رقم دو هزار و 500 نفر برای هر یک از کشورهای عراق و افغانستان تا 15 ژانویه (5 روز قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده آمریکا) خبر می دهند؛ میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا، در پیامی هشدارآمیز مدعی شد که تبعات خروج زودهنگام نظامیان این کشور از غرب آسیا می تواند به مراتب بدتر از خروج آنها از عراق در سال 2011 تحت فرمان باراک اوبامای دموکرات باشد.

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: این اقدام می تواند یادآور خروج تحقیرآمیز آمریکا از سایگون ویتنام در سال 1975 و به منزله رها کردن شرکای افغان مان باشد و طالبان را جسورتر کند.

در حال حاضر حدود چهار هزار و 500 نظامی آمریکایی در افغانستان و حدود سه هزار نفر از آنها نیز در عراق حضور دارند. در نتیجه، بیشترین کاهش نیروها برای افغانستان خواهد بود.

گفته می گردد که مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا نیز به دلیل هشدار درباره تبعات خروج ناگهانی از افغانستان، از سوی ترامپ اخراج شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1128

به "سناتور ارشد جمهوریخواه: خروج از غرب آسیا یادآور شکست ویتنام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور ارشد جمهوریخواه: خروج از غرب آسیا یادآور شکست ویتنام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید