رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند واکسن چینی زدند

به گزارش مجله نیلوفری، رسانه های چینی از واکسینه شدن مقامات تایلند و مجارستان از جمله رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند با استفاده از واکسن های ضد کرونا ساخت چین خبر دادند.

رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند واکسن چینی زدند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

تلویزیون سی جی تی ان چین روز یکشنبه خاطرنشان کرد: یانوش آدر رییس جمهوری مجارستان روز یکشنبه پس از تزریق واکسن چینی سینوفارم در بوداپست بار دیگر از مردم درخواست کرد هر چه سریع تر واکسن کرونا را تزریق نمایند.

مجارستان مجوز استفاده از چند نوع واکسن کرونا از کشورهای چین، روسیه، آمریکا و آلمان را صادر نموده است. نخستین محموله واکسن چینی 16 فوریه ،28 بهمن 1399، به بوداپست منتقل شد.

از سوی دیگر در تایلند، امروز یکشنبه علاوه بر نخست وزیر تایلند، معاون نخست وزیر و وزرای بهداشت، فرهنگ و کشاورزی و معاون وزیر بهداشت و معاون وزیر آموزش و پرورش این کشور هم واکسن سینوواک چین را تزریق کردند. این مقامات نخستین گروه در تایلند هستند که واکسینه شدند.

واکسن سینوواک چین که از سوی دولت تایلند سفارش داده شده، 24 فوریه ،6 اسفند 1399 ، به تایلند منتقل شد. این نخستین محموله واکسن کرونا دریافت شده تایلند به شمار می رود.

چین تائید اضطراری انجام آزمایش های بالینی روی 16 واکسن منتخب کرونا را نیز صادر نموده است و در حال حاضر، شش واکسن فراوری چین در حال سپری کردن فاز سوم آزمایش های بالینی هستند. از این تعداد چهار واکسن شامل دو واکسن شرکت سینوفارم، یک واکسن شرکت سینوواک و یک واکسن شرکت کانسینو مجوز استفاده اضطراری دریافت نموده اند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چین، این کشور واکسن کرونای فراوریی خود را در اختیار 53 کشور در حال توسعه قرار داده و در حال صادر کردن واکسن به 22 کشور است. سران 10 کشور خارجی نیز با واکسن های ضد کرونای فراوریی چین، واکسینه شده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1348

به "رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند واکسن چینی زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند واکسن چینی زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید