کوشش جهت اشتغالزایی برای 1500 بانوی قزوینی در طرح مشاغل خانگی

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران/قزوین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: سال جاری باید 1500 متقاضی از شهرستان های مختلف تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار بگیرند و رشته ها بر اساس ظرفیت هر شهرستان انتخاب گردد تا کسب وکارهای پایدار را ببینیم.

کوشش جهت اشتغالزایی برای 1500 بانوی قزوینی در طرح مشاغل خانگی

صدیقه ربیعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طبق تفاهم نامه سه جانبه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در استان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجرا می گردد. طبق این تفاهم نامه امور بانوان استانداری کارفرما، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر و جهاد دانشگاهی مجری برگزاری این طرح است.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی زنان به عنوان الگویی نوین در توسعه مشاغل خانگی اجرایی شده است تا مهارت شغلی زنان سرپرست خانوار را ارتقا دهیم. طی سالیان گذشته طرح هایی به صورت پایلوت در بعضی از استان ها اجرایی و در سال 98 مقرر شد طرح توانمندسازی زنان در سراسر کشور اجرایی گردد که برای قزوین 121 سهمیه در نظر گرفته شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اعلام نمود: طرح توانمندسازی مالی زنان در 2 شاخه گروه پشتیبان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی اجرایی شد، که طی آن زنان تحت پوشش نهادهای حمایتی به گروه های پیشران متصل شدند تا بتوانند فعالیت مالی داشته باشند.

ربیعی اشاره نمود: با توجه به اینکه مجری طرح جهاد دانشگاهی بود در سال اول به دلیل اینکه تجربه کافی نداشتیم از 121 نفر در نهایت 58 نفر به پشتیبان ها متصل شدند و نتیجه 100 درصدی حاصل نشد.

وی گفت: سال جاری آمار اشتغال پایدار در سامانه مشاغل خانگی رصد خواهد شد. در طرح سال 99 باید رصد و پیگیری، برندسازی، تهیه شناسنامه محصولات، راستای آزمایی اتصال به بازار، توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح انجام گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین توضیح داد: با توجه به ظرفیت موجود در استان قزوین درزمینه کشاورزی، در فرآوری محصولات کشاورزی مطلوب عمل نکردیم و می توانیم مشاغل خانگی مرتبط با فرآوری محصولات کشاورزی را ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در ایجاد مشاغل جدید باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم، اظهار کرد: فرش قزوین برند است و باید در این بخش ها ورود پیدا کنیم چون مشاغلی همچون خیاطی و صنایع دستی اشباع شده است.

ربیعی اعلام نمود: سال جاری باید 1500 متقاضی از شهرستان های مختلف تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار گیرند و رشته ها بر اساس ظرفیت هر شهرستان انتخاب گردد تا کسب وکارهای پایدار را ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان قزوین اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1113

به "کوشش جهت اشتغالزایی برای 1500 بانوی قزوینی در طرح مشاغل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش جهت اشتغالزایی برای 1500 بانوی قزوینی در طرح مشاغل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید