بیماری های واگیر در مناطق سیل زده طغیانی نداشته است

به گزارش مجله نیلوفری، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان شاهد طغیان بیماری های واگیر نبوده ایم.

بیماری های واگیر در مناطق سیل زده طغیانی نداشته است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران حسین عرفانی، رئیس اداره بیماری های وزارت بهداشت درباره شیوع بیماری های واگیر در مناطق سیل زده جنوب شرق کشور، گفت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده، تا امروز ما در مناطق سیل زده استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان شاهد طغیان بیماری های واگیر نبوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به مستعد بودن شرایط، همچنان اولویت اول ما موضوع پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا است. در درجه بعدی انتقال بیماری از راه تنفس و عفونت های تنفسی مخصوصاً آنفولانزا است؛ در درجه سوم بیماری های قابل انتقال از حیوانات به انسان به ویژه گاز گرفتگی و گزش است که می تواند عامل انتقال هاری باشد.

رئیس اداره بیماری های وزارت بهداشت افزود: مارگزیدگی و عقرب گزیدگی از جمله بیماری هایی است که قابل توجه هستند و در مرحله چهارم بیماری های منتقله از ناقلین است.

عرفانی افزود: در درجه چهارم با توجه به اینکه منطقه جنوب شرق مستعد بیماری مالاریا بوده و سال های گذشته زحمات زیادی در پیشگیری از بروز این بیماری شده است، باید بحث بیماری های منتقله از ناقلین به ویژه ناقل آنفول که عامل انتقال بیماری مالاریا است و نیز ناقل پشه خاکی که عامل بیماری سالک است، مورد توجه قرار گیرد.

وی شرح داد: این موارد اولویت هایی است که ما با اعزام تیم های کارشناسی به منطقه و هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار داده ایم و تا امروز نیز شاهد هیچ نوع طغیان بیماری نبوده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 653

به "بیماری های واگیر در مناطق سیل زده طغیانی نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های واگیر در مناطق سیل زده طغیانی نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید