اتحادیه اروپا سطح خطر ویروس کورونا را به حد بالا ارتقا داد ، آزمایش وزیر منطقه ای ایتالیا مثبت شد

به گزارش مجله نیلوفری، سازمان کنترل بیماری اتحادیه اروپا (EDEC) سطح خطر ویروس جدید کورونا را در کشورهای عضو از حد متوسط به حد بالا ارتقا داد.

اتحادیه اروپا سطح خطر ویروس کورونا را به حد بالا ارتقا داد ، آزمایش وزیر منطقه ای ایتالیا مثبت شد

با ما همراه باشید و با رزرو تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل ساوث چاینا مورنینگ پست اورسولا ون در لین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه 12 اسفند گفت: EDEC امروز اعلام نموده است که سطح خطر برای افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می نمایند از حد متوسط به بالا ارتقا یافته است. به عبارت دیگر انتشار ویروس ادامه دارد.

شیوع ویروس کورونا در اروپا هنوز به شدت چین نرسیده است، اما چندین کشور عضو شیوع بیماری را گزارش نموده اند و اتحادیه اروپا در کوشش است پاسخ کشورها در این مورد را هماهنگ کند.

ایتالیا با 1694 مورد بیشترین موارد بیماری را در اتحادیه اروپا را داشته است.

استلا کیریاکیدس، کمیسیونر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: تا امروز صبح، ما 2100 مورد ثابت شده در 18 کشور عضو اتحادیه اروپا داریم و 38 نفر از شهروندان جان خود را از دست داده اند.

پرتغال روز دوشنبه نخستین مورد ثابت شده عفونت ویروس کورونا را در یک پزشک 60 ساله از شهر پورتو در شمال این این کشور گزارش کرد.

به گفته مقامات بهداشتی پرتغال این مرد احتمال در جریان اقامتش در شمال ایتالیا آلوده شده و از روز یکشنبه در بیمارستان بستری است. حال عمومی او پایدار است.

مارتا تمیدو، وزیر بهداشت پرتغال گفت این کشور ممکن است وضعیتی شبیه به ایتالیا پیدا کند، اما این کشور برای چنین وضعیتی کاملا آماده است.

در همین حال، آزمایش ویروس کورونای یک وزیر منطقه ای لومباردی در شمال ایتالیا، منطقه ای در این کشور که بیشترین موارد عفونت ویروس کورونا را داشته است، مثبت شده است. آلساندرو ماتینزولی 60 ساله که به عنوان کمیسیونر توسعه مالی در منطقه لومباردی کار می نماید، در بیانیه ای مثبت بودن آزمایشش را اظهار داشت. اکنون همه 17 عضو دولت منطقه ای لومباردی از لحاظ ویروس کورونا آزمایش می شوند.

آتیلیو فونتانا رئیس دولت منطقه ای لومباردی هفته پیش پس از مثبت شدن آزمایش یکی از کارکنانش اظهار داشت خودش را قرنطینه کرد.

انستیتوی رسمی کنترل بیماری آلمان در برلین روز دوشنبه اظهار داشت شمار موارد تایید شده در این کشور به 150 مورد رسیده است.

از طرف دیگر خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از وزارت بهداشت این کشور از مثبت شدن آزمایش یک شهروند روسی که از ایتالیا بازگشته بود، اطلاع داد.

مقامات روسیه می گویند سه شهروند دیگر این کشور که در یک کشتی گردشی در ژاپن به ویروس مبتلا شده بودند، در روسیه تحت درمان هستند. دو شهروند چینی دیگر مبتلا به ویروس نیز در بیمارستانی روسیه تحت درمان بودند، اما اکنون بهبود یافته اند.

در فرانسه نمایشگاه کتاب پاریس، بزرگترین رویداد صنعت نشر در این کشور با توجه به محدودیت گردهمایی افراد بیش از 5000 نفر در فضاهای دربسته لغو شد.

کمیسیونر اقتصاد اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت که این بلوک برای به کار دریافت همه اقدامات ممکن برای مقابله با تاثیر شیوع ویروس کوورنا در اقتصاد اروپا آماده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 711

به "اتحادیه اروپا سطح خطر ویروس کورونا را به حد بالا ارتقا داد ، آزمایش وزیر منطقه ای ایتالیا مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا سطح خطر ویروس کورونا را به حد بالا ارتقا داد ، آزمایش وزیر منطقه ای ایتالیا مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید