آلمان: آمریکا حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد

به گزارش مجله نیلوفری، ایسنا نوشت: وزیر خارجه آلمان بار دیگر تاکید نمود که آمریکا از برجام خارج شده است و حق بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را ندارد.

آلمان: آمریکا حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در گفت وگو با روزنامه العربی الجدید در پاسخ به سوالی در رابطه با فعال کردن مکانیزم اسنپ بک علیه ایران و بازگرداندن تحریم های بین المللی و همچنین موضع کشورهای اروپایی عضو برجام درمورد این مساله گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس همچنان به حفاظت از برجام و اجرای کامل آن پایبند هستند و این توافق در وقت کنونی تنها وسیله ما برای کنترل بر مطالبات هسته ای ایران و بازرسی این مساله با نظارت قاطع بین المللی است.

وی تاکید نمود: ما ایران را تشویق می کنیم که برجام را نقض نکند و ایران هم باید گام های عملی و ملموسی مبنی بر پایبندی کامل به توافق هسته ای اتخاذ کند.

هایکو ماس در ادامه گفت: موضع ما در رابطه با بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران از سوی آمریکا کاملا روشن است؛ فقط کسانی که عضو برجام هستند حق دارند هرگونه نقض و خلل شدید در برجام از سوی ایران را به شورای امنیت سازمان ملل اعلام نمایند.

وزیر خارجه آلمان اعلام نمود: آمریکا در سال 2018 از برجام خارج شد بنابراین حق بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را از دست داد. ما از تحریم هایی که آمریکا مجددا علیه ایران وضع نموده است آگاه شدیم و نسبت به این مساله ابراز تاسف کردیم و تصمیم گرفتیم که در سیاست فشارحداکثری علیه ایران مشارکت نداشته باشیم.

وی تاکید نمود: تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران به آن اندازه که در برجام آمده است لغو شده باقی خواهد ماند و این مساله بدین معناست که تحریم واردات سلاح که اتحادیه اروپا آن را وضع کرد تا سال 2023 باقی می ماند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1105

به "آلمان: آمریکا حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: آمریکا حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید