21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های کرمانشاه

به گزارش مجله نیلوفری، سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه از 21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان کرمانشاه طی امسال اطلاع داد.

21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، نادر پرور سرپرست معاونت بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 21 میلیون 900 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان کرمانشاه اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: با کنترل قیمت مرغ در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلو مرغ 31 هزار تومان است که به دلیل کاهش تقاضا در بازار در بعضی مراکز 27 هزار تومان هم به فروش می رسد.

سرپرست معاونت بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: امسال با وجود نوسانات قیمت نهاده های دامی و جوجه یک روزه در نیمه دوم سال شاهد کمبود مرغ و تخم مرغ در بازار استان کرمانشاه نبوده ایم.

پرور ادامه داد: در استان کرمانشاه 567 واحد مرغداری گوشتی فعال بوده که ظرفیت جوجه ریزی سالانه 32 میلیون قطعه جوجه را در سال دارا هستند و احتیاج تمام استان را تأمین می نماید.

او گفت: اگرچه در بعضی از مقاطع سال احتیاج به وارد کردن گوشت مرغ برای تأمین احتیاج استان کرمانشاه وجود دارد، اما در مجموع سالانه تقریباً به مقدار احتیاج استان فراوری مرغ داریم.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1800

به "21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید