پشت پرده افزایش عجیب قیمت مرغ اعلام شد، یوسفی: مرغ 90 هزار تومانی نخرید

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، گفت: توصیه من به مردم این است که مرغ را کیلویی 90 هزار تومان خریداری نکنند.

پشت پرده افزایش عجیب قیمت مرغ اعلام شد، یوسفی: مرغ 90 هزار تومانی نخرید

به گزارش خبرآنلاین، محمد یوسفی گفت: این موضوع که در مغازه ها مرغ را بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند، صحت دارد، چراکه بازار در شرایط به هم ریخته ای است و جوجه ریزی ماه های گذشته کم بوده است و فراوری کاهش یافته است؛ جایگزین این فراوری کمتر مرغ منجمد 45 هزار تومانی است که در ذخایر وجود دارد و توصیه من به مردم این است که مرغ را کیلویی 90 هزار تومان خریداری ننمایند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در ادامه گفت: مرغداری ها با مشکل تامین نهاده با قیمت مصوب و به مقدار کافی روبرو اند، عرضه نماینده نهاده در بازار برای نزدیک به 3 ماه است که پول مرغدار ها را بلوکه نموده است تا کنجاله سویا و ذرت به مرغداران عرضه کند، اما جوجه یک روزه این تاخیر را متوجه نمی گردد و در صورتی که غذا به آن نرسد از گشنگی تلف خواهد شد.

یوسفی در ادامه گفت: مسائل ارزی و واردات و ترخیص و تخلیه نهاده ها منجر شده است که مقدار فراوری لطمه بخورد و قیمت های پایینی که برای جوجه یک روزه در ماه های گذشته معین شد (2 هزار تومان به ازای هر جوجه) ماندگار نخواهد بود، چراکه با کاهش جوجه ریزی قیمت آن به 20 هزار تومان خواهد رسید.

این فعال صنعت مرغ و تخم مرغ در ادامه گفت: از آنجا که فراورینماینده در روند فراوری زیان می دهد، فراوری خود را کاهش خواهد داد، به همان گونه که خیلی از واحد های فراوریی و مرغداری ها در این روند زیان دهی چند ساله تعطیل شده اند و نمی توانند با قیمت مصوب مرغ فراوری نموده و به بازار عرضه نمایند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در آخر گفت: امیدواریم با تغییراتی که در وزارت خانه ایجاد شده است، این مسائل فراوری رفع گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2100

به "پشت پرده افزایش عجیب قیمت مرغ اعلام شد، یوسفی: مرغ 90 هزار تومانی نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده افزایش عجیب قیمت مرغ اعلام شد، یوسفی: مرغ 90 هزار تومانی نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید