گزارش ، نگرانی شرکت های آمریکایی از وخامت روابط واشنگتن و پکن

به گزارش مجله نیلوفری، شرکت های آمریکایی به شدت از وخامت روابط میان واشنگتن و پکن نگران بوده و به دقت آخرین تحولات و اظهارات مقامات آمریکایی درباره چین را پیگیری می نمایند.

گزارش ، نگرانی شرکت های آمریکایی از وخامت روابط واشنگتن و پکن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صاحبان کسب و کار در آمریکا از افزایش خصومت ها میان آمریکا و چین به شدت نگران هستند به خصوص که مقامات دولت آمریکا شروع به نام بردن از شرکت هایی نموده اند که مدعی هستند در برابر چین تسلیم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، جامعه تجاری آمریکا از نزدیک سخنرانی ها و اظهارات عمومی مقامات آمریکایی نظیر مایک پامپئو وزیر خارجه را پیگیری می نمایند و به طور فزاینده نگران اظهاراتی هستند که چین را به عنوان دشمن شماره یک امنیت ملی آمریکا معرفی می نماید.

اما این نهادهای مالی هیچگونه اقدامات سریع برای خروج از دومین اقتصاد عظیم دنیا اتخاذ ننموده اند. در حالی که همه گیری کووید-19 در دنیا سبب شده تا کسب و کارها به دنبال زنجیره های تامین بیشتری در مکان های دیگر باشند، هنوز امیدواری هایی وجود دارد که واشنگتن و پکن مسیری برای کاهش اختلافات پیدا نمایند.

شائون رین موسس گروه تحقیقاتی بازار چین معتقد است: به طور کلی، شرکت های آمریکایی مخالف دیدگاه دولت ترامپ در قبال چین هستند.

وی افزود: آنها اینجا پول زیادی بدست می آوردند و نمی خواهند که اینجا را ترک نمایند.

اما مقامات دولت آمریکا در حال اعمال فشار بر شرکت هایی هستند که همچنان به تجارت با چین ادامه می دهند. دولت آمریکا نبرد کنونی با چین را نبردی ایدئولوژیکی برای آینده دنیای آزاد توصیف نموده اند و به همین دلیل شرکت های آمریکایی که به تجارت با چین می پردازند را مورد هجمه قرار می دهند.

اقدام ترامپ در امضای مرحله نخست توافق تجاری با چین در اواسط ماه ژانویه مورد استقبال جامعه تجاری آمریکا نهاده شد و از آن به عنوان گامی مثبت به سوی توسعه روابط تلقی شد.

اما پس از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و انتقاد ترامپ از پکن به دلیل متوقف نکردن شیوع این ویروس، رئیس جمهور آمریکا از عدم تمایل خود برای پیشبرد مرحله دوم توافق تجاری با چین اطلاع داد.

رکودی که به دلیل شیوع کرونا در اقتصاد آمریکا بوجود آمده و همچنین نارضایتی عمومی از نحوه مقابله دولت ترامپ با این همه گیری، ضربه محکمی به امیدهای وی برای رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری در کاخ سفید وارد نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 999

به "گزارش ، نگرانی شرکت های آمریکایی از وخامت روابط واشنگتن و پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ، نگرانی شرکت های آمریکایی از وخامت روابط واشنگتن و پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید