واکنش پوتین به توهین بایدن، روسیه سفیر خود در آمریکا را فراخواند

به گزارش مجله نیلوفری، خبرگزاری خبرنگاران- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) به توهین های جو بایدن همتای آمریکایی درباره خودش، واکنش نشان داد.

واکنش پوتین به توهین بایدن، روسیه سفیر خود در آمریکا را فراخواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه در واکنش به اتهام زنی های همتای آمریکایی خود، با بیان اینکه قاتل، دیگران را قاتل می خواند؛ گفت آمریکایی ها فکر می نمایند روس ها شبیه آنها هستند ولی ما ژن متفاوتی داریم.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، پوتین در پاسخ به سوالی برای اظهار نظر درباره توهین های بایدن، گفت: برای او آرزوی سلامتی دارم. قاتل کسی است که دیگران را قاتل می خواند.

وی همچنین شرح داد: انسان ها، تمایل دارند دیگران را آنطور توصیف نمایند، که خودشان هستند. ایالات متحده فکر می نماید ما شبیه خودشان هستیم، اما ما ژن های متفاوتی نسبت به آنها داریم.

بر این اساس، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه مسکو تمایل دارد با واشنگتن همکاری کند، اضافه نمود: اما به شیوه ای که به نفع هر دو ما باشد و منافع روسیه را نیز در نظر بگیرد. سران آمریکا مصمم هستند روابط با روسیه را مطابق با خواسته های خود شکل دهند، ولی ما بر مبنای منافع خود با آنها همکاری می کنیم.

بایدن: پوتین قاتل است/ تاوان دخالت انتخاباتی را خواهد داد

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی، ضمن قاتل خواندن رئیس جمهور روسیه، در خصوص ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله مسکو در انتخابات اخیر واشنگتن، گفت ولادیمیر پوتین تاوان خواهد داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه ای بی سی نیوز، در بخشی از این مصاحبه با اتهام زنی علیه رئیس جمهور روسیه، گفت ولادیمیر پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی جدید مدعی شده روسیه یک عملیات اطلاعاتی پیروز را به وسیله نائبانش برای نفوذ به حلقه نزدیکان دونالد ترامپ راهنمایی نموده و مطابق این ادعا، دستگاه اطلاعاتی روسیه به وسیله عوامل نزدیک به ترامپ اقدام به انتشار اطلاعات نادرست درباره نظام سیاسی آمریکا با هدف تضعیف جو بایدن و نامزدی او در انتخابات اخیر آمریکا نموده است.

بایدن در خصوص این ادعا گفت او به رئیس جمهور روسیه درباره واکنش احتمالی در تماس تلفنی ماه ژانویه خود با پوتین هشدار داده بود.

بایدن گفت: او (پوتین) تاوان آن را پرداخت خواهد نمود. ما صحبتی طولانی داشتیم. من او را نسبتاً خوب می شناسم. وقتی مکالمه آغاز شد، به او گفتم من تو را می شناسم و تو هم من را. اگر برایم معین گردد که این اتفاق (دخالت انتخاباتی) افتاده، بعد دیگر آماده باش.

در ادامه او در پاسخ به این سوال خبرنگار که پس شما ولادیمیر پوتین را می شناسی. فکر می کنی او قاتل است؟، گفت: فکر می کنم.

بایدن در ادامه این ادعاها، در اشاره به تصمیم واشنگتن در دولت او برای تمدید معاهده تسلیحاتی با روسیه در ماه ژانویه گفت که همزمان می گردد با روسیه در جاهایی که همکاری مشترک به نفع ما است، همکاری کرد.

کاخ سفید: رویکرد ما به روسیه با دولت ترامپ متفاوت است

سخنگوی کاخ سفید رویکرد دولت فعلی آمریکا را در قبال روسیه با دولت ترامپ متفاوت دانست و گفت روسیه باید به خاطر اقداماتش، جوابگو گردد.

جن ساکی روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که همتای روسی خود را قاتل خوانده بود و همچنین درباره خبر فراخوان سفیر روسیه از واشنگتن، این مطلب را بیان کرد.

وی اضافه نمود: رویکرد این دولت نسبت به دولت گذشته درباره روسیه متفاوت است. ما در حال ارزیابی روابط هستیم.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه ما نتیجه گیری کلیدی را از ارزیابی جامعه اطلاعاتی در خصوص مسمومیت الکسی ناوالنی اعلام نموده ایم، اظهار کرد: آنالیز مداوم درباره سایر مناطق که ما نگرانی داریم، ادامه دارد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: در عین حال، معتقدیم می توانیم با هم کار کنیم بدیهی است امضای استارت جدید و منع گسترش سلاح های هسته ای، نمونه ای از آن است.

ساکی با تاکید بر اینکه روابط ما متفاوت به نظر می رسد و در خصوص مناطقی که نگرانی داریم، صریح خواهیم بود، اضافه نمود: همانگونه که رئیس جمهوری بایدن گفت روس ها باید به خاطر اقداماتشان، جوابگو شوند.

ممنوعیت کامل صادرات و واردات سلاح از روسیه

در شرایطی که کاخ سفید وعده اعمال تحریم های جدید علیه مسکو در آینده نزدیک را داده، وزارت امور خارجه آمریکا نیز روسیه را در فهرست کشورهایی قرار داد که صادرات و واردات سلاح از آنها ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دولت ایالات متحده میخواهد روسیه را در فهرست کشورهایی قرار دهد که هر گونه صادرات و واردات سلاح و خدمات دفاعی از آنها بطور کامل ممنوع است. این موضوع در بیانیه ای که شب گذشته از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، اعلام شد.در این بیانیه آمده است: سیاست ایالات متحده در این رابطه شامل خودداری از ارائه هر گونه مجوز یا دیگر اسناد لازم برای صادرات تجهیزات نظامی و خدمات دفاعی است که برای روسیه در نظر گرفته شده است. استثنای در نظر گرفته در این رابطه، تنها شامل عملیاتی است که در چارچوب همکاری ها با طرف روسی در عرصه فضا و پرتاب فضاپیماها به مدار زمین صورت می گیرد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، این تصمیم که از سوی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه در اوایل ماه مارس اتخاذ شده، از تاریخ 18 ماه مارس (28 اسفند) لازم الاجرا خواهد شد.

روز چهارشنبه همچنین معین شد که وزارت بازرگانی آمریکا هم تصمیم گرفته تا محدودیت های صادراتی در قبال روسیه را در رابطه با شرایط بوجود آمده برای آلکسی ناوالنی گسترش بدهد.

روسیه سفیر خود در آمریکا را فراخواند

دولت روسیه بیان کرد میخواهد وخامت غیر قابل بازگشت روابط خود با آمریکا را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه سفیر خود در آمریکا را برای مشورت درباره آینده روابط روسیه و آمریکا در پی اظهارات بایدن درباره پوتین به مسکو فراخواند.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر دخالت ادعایی در انتخابات آمریکا هزینه خواهد داد.

بایدن این اظهارات را بعد از آن مطرح نمود که نهاد های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی از این ادعای دیرینه که پوتین در پس دخالت انتخاباتی دولت روسیه در آمریکا قرار گرفته است حمایت کرد، اما روسیه این ادعا را بی پایه خوانده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت آناتولی آنتونوف، سفیر خود را برای آنالیز آینده روابط روسیه با آمریکا به مسکو فرا خوانده است. در این بیانیه آمده است این اقدام با هدف حصول اطمینان از آن اجرا شده که روابط دوجانبه دو کشور به صورتی غیر قابل جبران تنزل نیابد. دولت روسیه بیان کرد میخواهد وخامت غیر قابل بازگشت روابط خود با آمریکا را متوقف کند.

کاخ سفید نیز بعد از انتشار گزارش نهاد های اطلاعاتی آمریکا در تایید ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت روسیه در این باره بازخواست خواهد شد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت دولت دمکراتیک جو بایدن رویکرد متفاوتی را نسبت به دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ در خصوص روابط با روسیه در پیش خواهد گرفت.

وی در مصاحبه با گزارشگران گفت: قطعا روس ها به خاطر اقداماتی که انجام داده اند بازخواست خواهند شد.

دومای روسیه: حمله به پوتین، حمله به روسیه است

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه در واکنش به اتهامات رئیس جمهور آمریکا علیه پوتین همتای روس وی گفت: حمله به پوتین، حمله به روسیه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه روز چهارشنبه در واکنش به اتهامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین همتای روس وی گفت: حمله به پوتین، حمله به روسیه است.

رئیس کرملین در ادامه بیان کرد: روسیه در انتخابات اخیر یا دیگر انتخابات آمریکا مداخله ننموده است.

سفارت روسیه در واشنگتن هم در بیانیه ای بیان کرد: ادعا ها درباره مداخله روسیه در انتخابات 2020 در آمریکا که توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا مطرح شده است، بر اساس هیچ واقعیتی تایید نمی گردد.

در این بیانیه آمده است: اسنادی که جامعه اطلاعاتی آمریکا تهیه نموده است یکی دیگر از اتهامات بی اساس علیه مداخله کشور ما در فرایند سیاسی داخلی آمریکا است. این فقط حق به جانب بودن دستگاه های اطلاعاتی آمریکا را ثابت می نماید. هیچ حقیقت یا مدرک خاصی از چنین ادعا هایی ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1414

به "واکنش پوتین به توهین بایدن، روسیه سفیر خود در آمریکا را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پوتین به توهین بایدن، روسیه سفیر خود در آمریکا را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید