چین: خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی گردد

به گزارش مجله نیلوفری، وزیر خارجه چین در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید نمود که خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی گردد.

چین: خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از شینهوا، وانگ یی سه شنبه شب در نشست ویدیویی وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه پنج قدرت نوظهور مالی (بریکس) اضافه کرد: فرایند صلح و آشتی افغانستان باید بر اصل رهبری افغان ها و تعلق به افغانستان پایبند باشد و برای ایجاد یک ترکیب و ساختار سیاسی منطبق با شرایط و اوضاع افغانستان و فراگیر کوشش کند.

او توضیح داد: کشورهایی مانند آمریکا باید ارتش خود را مسؤولانه و منظم از افغانستان خارج نمایند و این کار نباید باعث ناآرامی و جنگ در افغانستان گردد.

وانگ یی ادامه داد: باید از فعالیت نیروهای تروریستی همزمان با خروج نظامیان آمریکایی پیشگیری کرد و از آسیب رسیدن به ثبات منطقه جلوگیری نمود.

وزیر خارجه چین اظهار کرد: کشورهای عضو بریکس باید بر انصاف و عدالت پایبند باشند و به روش های خود برای صلح و بازسازی افغانستان به کوشش مثبت بپردازند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز گذشته اعلام نموده بود فرایند خروج تجهیزات نظامی و سربازان آمریکایی از افغانستان به صورت تقریبی تکمیل شده است.

بر اساس این گزارش واشنگتن بیش از 6 سایت را به صورت رسمی به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده و پیش بینی می گردد که انتقال دیگر پایگاه ها و دارایی های نظامی در آینده ای نزدیک صورت گیرد.

گروه بریکس در سال 2001 و بر اساس هماهنگی اقدامات مالی 4 کشور، برزیل، روسیه، چین و هند که از سریعترین رشد مالی برخوردار بودند تشکیل شد و چند سال بعد آفریقای جنوبی هم به جمع آنها پیوست.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1533

به "چین: خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید