پویش دقیقه ای برای سلامتی در کردستان ایجاد شد

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ایجاد و اجرای پویش دقیقه ای برای سلامتی در زمینه ترویج سلامت و آموزش تندرستی در مدارس مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اطلاع داد.

پویش دقیقه ای برای سلامتی در کردستان ایجاد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، خلیل رنجبر اضافه کرد: این پویش برای تامین سلامت دانش آموزان و زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در 35 مدرسه مجازی برای دانش آموزان دختر و پسر با احتیاجهای ویژه اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، اضافه کرد: براین اساس در مدارس و مراکز مجازی به حدود 600 دانش آموزان با احتیاجهای ویژه شهرستان ها و مناطق تابعه استان آموزش های یک دقیقه ای سلامت ارائه می گردد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: تا به امروز حدود 40 ساعت کلیپ، فیلم و برنامه آموزشی برای قویت و افزایش ظرفیت های تربیت بدنی و مهارت های حرکتی، سلامت جسم و روان دانش آموزان با احتیاجهای ویژه در مدارس مجازی و کانال های ارتباطی با دانش آموزان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه گستره ورزش فقط محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، گفت: انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با احتیاجهای ویژه می گردد.

رنجبر تاکید نمود: به وسیله تربیت بدنی دانش آموز دارای احتیاج ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 745

به "پویش دقیقه ای برای سلامتی در کردستان ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش دقیقه ای برای سلامتی در کردستان ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید