واردات سنگ از ماه توسط چینی ها

به گزارش مجله نیلوفری، دانشمندان چین در کوشش هستند تا با استفاده از نوعی سیستم پیشرفته نمونه هایی از سنگ و خاک کره ماه را برای تحقیق و مطالعه به زمین بیاورند.

واردات سنگ از ماه توسط چینی ها

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایلنا، کارشناسان چینی اعلام نموده اند در نظردارند ماموریت Change 5 با هدف بازگرداندن نمونه سنگ از کره ماه به زمین را اواخر سال میلادی جاری آغاز نمایند.

ماموریت Change 5 سومین مرحله از ماموریت اکتشافی چین در کره ماه است که در آن نمونه هایی از سنگ و خاک از طریق ماه نورد به زمین منتقل خواهد شد.

منطقه در نظر گرفته شده برای ماه نورد Change 5 منطقه ای به نام Rümker region واقع در ناحیه ای مشهور به توفان اقیانوسی در کره ماه است.

فروش رد پای مسافر کره ماه در اینترنت

این منطقه از نظر پژوهشگران دارای نمونه های منحصربه فردی از تاریخچه زمین شناسی کره ماه است و در آن شواهدی از فعالیت آتشفشانی در گذشته های دور کره ماه یافت می گردد.

ماموریت Change 5 از 4 بخش اصلی شامل ماژول مدارگرد کره ماه، پرتاب نماینده، ماه نورد و ماژول سطح نشین کره ماه تشکیل شده است. حجم نمونه شامل 2 کیلوگرم از سطح و پوسته درونی کره ماه خواهد بود که به زمین ارسال می گردد.

اولین ماموریت ماه نورد از طریق روسیه، اتحاد جماهیر شوروی سابق درسال 1970 میلادی انجام و یک نمونه کوچک به اندازه 101 گرم برای مطالعه دانشمندان به زمین ارسال شده است.

در سال 1972 دومین ماموریت قمری روس ها با 55 گرم از خاک کره ماه انجام شد. ناسا هم در طول ماموریت های آپولو در طول سال های 1969 تا 1972 حدود 382 کیلوگرم نمونه از خاک کره ماه در مناطق مختلف این کره بنا بر حسب فرود ماه نشین جمع آوری و به همراه فضانوردان به زمین منتقل کرد.

دانشمندان چینی در نظر دارند پس از دریافت نمونه های سنگ و خاک کره ماه آن ها را در تاسیسات و آزمایشگاه هایی ویژه نگهداری نمایند و بر روی آن نمونه ها به مطالعه بپردازند.

برای جلوگیری از آلودگی آزمایشگاه با میکروب های احتمالی موجود در کره ماه دانشمندان چینی در نظر دارند وسایل ویژه ای برای دریافت و نگهداری از نمونه قمری مورد استفاده قرار دهند که تمامی آن ها از جنس استیل ضد زنگ، تفلون، شیشه کوارتز و ترکیب هایی ویژه است که برای تجزیه و تحلیل علمی مورد استفاده قرار می گیرند.

دانشمندان ناسا برای نگهداری نمونه های قمری از گاز ازت استفاده می نمایند و به مدت چندین دهه است که نمونه های کره ماه در شرایط مناسبی نگهداری می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 869

به "واردات سنگ از ماه توسط چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات سنگ از ماه توسط چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید