هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به کمبود شدید لباسهای محافظ

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کمبود شدید لباس های محافظ برای کارکنان بخش درمانی که با ویروس همه گیر کووید- 19 مبارزه می کنند، یکی از بزرگترین تهدیدها در عرصه مبارزه با این بیماری است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به کمبود شدید لباسهای محافظ

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: کمبود شدید تجهیزات محافظ شخصی در جهان اکنون یکی از فوری ترین تهدیدات علیه توانایی جمعی ما برای نجات جان انسانهاست.

وی در ادامه افزود: کارکنان درمانی در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط مستحق برخورداری از وسایل محافظ مشابه با کشورهای ثروتمند هستند.

آدهانوم همچنین گفت که سازمان بهداشت جهانی تقریباً 2 میلیون فقره تجهیزات محافظ شخصی را به 74 کشور جهان ارسال کرده و در حال آماده سازی میزان مشابهی از این تجهیزات برای ارسال به 60 کشور دیگر جهان است.

وی همکاری و همبستگی بین المللی را تنها راه برون رفت از این مشکل خواند و گفت که از کشورهای عضو جی -20 خواسته است تا از قدرت و نوآوری صنعتی خود برای تولید و توزیع تجهیزات لازم برای نجات جان انسان های بیشتر استفاده کنند.

گفتنی است که از ابتدای شیوع ویروس کووید -19 در ووهان چین (ماه دسامبر) تا به امروز بیش از نیم میلیون نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا شدند که در این میان 25 هزار تن جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 782

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به کمبود شدید لباسهای محافظ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به کمبود شدید لباسهای محافظ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید