10 تا از دیدنی ترین جاذبه های چین که در هیچ جای جهان نمیبینید!

به گزارش مجله نیلوفری، چین از ابتدای تاریخ تا به امروز به کشور شگفتی های باستانی معروف بوده است. حتی در جهانی مدرن امروز هم جاذبه های چین شگفتی های خود را از دست نداده اند و هم چنان جزو عجیب و حیرت انگیزترین جاذبه های دیدنی جهان هستند. این کشور به لطف عظمت و پهنایی که دارد، می تواند هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر باشد. در هر گوشه از کشور چین یک جاذبه گردشگری بسیار شگفت انگیز هم دیده می گردد. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران ، 10 مورد از دیدنی ترین جاذبه های چین و شگفتی های این کشور پهناور را برای شما معرفی نموده ایم. با ما همراه باشید تا سفری کوتاه به کشور شگفتی های باستانی، چین بیندازیم.

10 تا از دیدنی ترین جاذبه های چین که در هیچ جای جهان نمیبینید!

دیوار چین یکی جاذبه های چین

اهمیت این دیوار در فرهنگ چین از این جمله معلوم می گردد که می گویند هیچ سربازی یک قهرمان واقعی نمی گردد مگر این که روی دیوار چین قدم بگذارد. این دیوار که 6.000 کیلومتر طول داشته و تقریبا شرق چین را به غرب آن وصل نموده و از بسیاری از شهرهای چین عبور می نماید، در تاریخ چین و حفظ این امپراتوری نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است. این دیوار که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری چین است، برای جلوگیری از یورش اقوام صحراگرد ساخته شد و بسیاری از کارگران چینی هنگام ساخت این دیوار جان باختند.

ارتفاع این دیوار در بیشتر نقاط بین 4 تا 8 متر است، اما در بعضی از منطقه ها به 16 متر هم می رسد. عرض آن هم به قدری است که پنج سواره بتوانند هم زمان از آن عبور نمایند. امروزه منطقه بادالینگ که در شهر پکن واقع شده است، یکی از پربازدیدترین منطقه ها دیوار چین است. دسترسی به این بخش با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی پکن بسیار راحت بوده و افراد می توانند به راحتی از آن بازدید نمایند.

شهر ممنوعه پکن در فهرست جاذبه های چین

یکی از مهم ترین و بزرگترین بناها و جاذبه های چین، کاخ امپراتوری پکن یا همان شهر ممنوعه است. این بنا درست در قلب پکن ساخته شده و به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را هنگام سفر خود به پکن از دست بدهید. ساخت این بنا از سلسله یوآن در سال های 1271 تا 1368 آغاز شد. اما این سلسله پیروز به کامل کردن این بنا نشد و بیشتر بناهایی که امروزه در شهر ممنوعه پکن مشاهده می کنیم را در سال های 1406 تا 1420 ساخته اند. این کاخ بسیاری عمارت های شگفت انگیز در خود جای داده و منزل بیش از 24 امپراتور سلسله های مختلف چین بوده است. علت نام گذاری کاخ امپراتوری به عنوان شهر ممنوعه، این است که کسی به غیر از خانواده سلطنتی حق ورود به این کاخ را نداشته است.

آدرس: چین، پکن، دونگچنگ، خیابان جینگشان 4

ارتش تراکوتا، یکی از عجیب ترین جاذبه های چین

ارتش تراکوتا یکی از جالب ترین جاذبه های چین است که در دهه 1970 میلادی و هنگام حفاری در شیان کشف شد. این بنای باستانی که در زیر شهر مدفون شده بود، در واقع معبد اولین امپراتور چین است. پس از دفن امپراتور، مجسمه بیش از 8.000 سرباز که درست مقدار آدم های زنده بودند به همراه مجسمه 520 اسب رو به روی آرامگاه امپراتور ساخته شد تا از روح او محافظت گردد. با وجود این که بسیاری از مجسمه ها به علت گذشت زمان خراب شده بودند، اما دولت چین رفته رفته تمام آن ها را بازسازی کرد. امروزه ارتش تراکوتا یکی از تماشای ترین جاذبه های چین است که افسانه های مهیب زیادی هم درباره آن گفته می گردد.

آدرس: چین: شانشی، شیان، منطقه لینتونگ

کاخ تابستانی چین در پکن

یکی از پر بازدیدترین جاذبه های چین، کاخ تابستانی پکن است. این کاخ به قدری زیباست که حتی مورد تعریف و تمجید بسیاری از شاعران غربی هم قرار گرفته است. متاسفانه در طول سال ها، با وقوع جنگ های پی در پی و حملاتی که به این بنا شده است، امروزه چیز زیادی از آن باقی نمانده است. اما هنوز هم می توان از این کاخ که روزی استراحت گاه امپراتورهای چین بوده است تماشا کرد و از منظره ها زیبای اطراف آن لذت برد.

در این کاخ قسمت های زیادی مانند کاخ اصلی و سالن تاتر وجود دارد. سالن تاتر این کاخ در گذشته محل اجرای نمایش ها و پایکوبی های سنتی چین بوده است. با وجود این که بسیاری از بخش های کاخ تابستانی پکن از بین رفته است، اما هنوز هم یکی از زیباترین جاذبه های تماشای چین است و توصیه می کنیم تا بازدید از آن را از دست ندهید.

آدرس: چین، منطقه هایدیان، جاده شینجیانگ گونگمن 19

رودخانه لی از جمله جاذبه های طبیعی چین

شهر گویلین یکی از شهرهای سرسبز چین است که جاذبه های طبیعی زیادی را در خود جای داده است. اما بیشتر معروفیت و آوازه خود را بی شک مدیون رودخانه لی است. رودخانه لی که یکی از مکان های تماشای چین به حساب می رود، از دل شهر عبور نموده و از کوه های کارست نیز گذر می نماید. بسیاری از شاعران و نویسندگان دنیا در طول تاریخ به این رودخانه آمده اند تا منظره آن الهام بخش شعر و داستان هایشان باشد. اما امروزه این رودخانه بیشتر مورد توجه گردشگر هایی قرار گرفته است که به چین می روند تا با طبیعت این کشور آشنا شوند. برترین راه بازدید از این رودخانه که یکی از تماشای ترین جاذبه های چین است، این است که سوار قایق تفریحی شده و از منظره ها لذت ببرید.

مرکز حفاظت از پانداها یکی از جاذبه های چین

یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن نام چین به فکر دوست داران حیوانات می آید، پانداست. بزرگترین و تماشای ترین مرکز حفاظت از پانداها در چین قرار داشته و خود تبدیل به یکی از جاذبه های چین شده است. افرادی که به حیوانات علاقه دارند یا به همراه بچه ها خود به چین سفر نموده اند، به هیچ عنوان نباید بازدید از مرکز حفاظت از پانداهای چین را از دست بدهند.

در این مرکز می توانید تمامی روتین زندگی یک پاندا و نحوه رسیدگی به آن را مشاهده کنید. حتی امکان این که بتوانید داوطلبانه به این خرس های دوست داشتنی غذا بدهید و از آن ها برای مدتی مراقبت کنید هم وجود دارد. مرکز حفاظت از پانداها می تواند یکی از برترین جاذبه های چین برای بچه ها شما باشد. پس در سفر خانوادگی به چین، به هیچ عنوان بازدید از این مرکز را از دست ندهید.

آدرس: چین، سیچوآن، چنگدو، منطقه چنگهوآ، خیابان شیونگ مائو

رودخانه یانگ تسه، بلندترین رودخانه آسیا

پس از رودخانه های آمازون و نیل، رودخانه یانگ تسه بلندترین رودخانه دنیا است. این رودخانه که در بین مردم چین با نام رود بلند شناخته می گردد، مهم ترین رودخانه چین است. یانگ تسه 6.000 کیلومتر طول داشته و از تبت در غرب به شانگهای در شرق می رسد. این رودخانه برای بیش از 2.000 سال یکی از اصلی ترین راه های سفر برای چینی ها بوده است.

بیش از یک چهارم زمین های کشاورزی چین هم با استفاده از این رودخانه سیراب می شدند. بازدید از این رودخانه در شهرهای زیاد و نقاط متعددی امکان پذیر است. به همین علت پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان بازدید از این رودخانه که یکی از زیباترین جاذبه های چین است را از دست ندهید.

باغ های شهر سوژو از جمله زیباترین جاذبه های چین

باغ های شهر سوژو یکی از مهم ترین بناهای چین هستند که توانسته اند با معماری خود، در فهرست میراث ملی یونسکو هم قرار بگیرند. این باغ های زیبا که امروزه یکی از جاذبه های چین محسوب می شوند، در قرن 11 و در دل شهر تاریخی سوژو ساخته شده بودند. در آن سال ها در این شهر باغ های بسیاری ساخته شد که متاسفانه تعدادی از آن ها بر اثر گذر زمان از بین رفتند.

اما در بین باغ هایی که به جای مانده و به یکی از جاذبه های چین تبدیل شدند، باغ لینگرینگ یکی از معروف ترین آن هاست. این باغ به 4 بخش تقسیم شده و تمامی بناهای آن زیبایی و شکوه مخصوص به خود را دارد. اگر به چین و شهر سوژو سفر می کنید، به هیچ عنوان بازدید از این باغ را از دست ندهید.

آدرس: چین، سوژو، منطقه گوسو، خیابان دونگبی

کاخ پوتالا، یکی از جاذبه های چین در فهرست میراث ملی یونسکو

یکی دیگر از جاذبه های چین که در فهرست میراث ملی یونسکو به ثبت رسیده و اهمیت بسیار زیادی برای چین دارد، کاخ پوتالاست. این کاخ یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین معماری های تاریخی چین را به نمایش گذاشته و برای سال ها محل زندگی دالای لاما بوده است. سالیان سال این کاخ یکی از مراکز سیاسی و مذهبی چین محسوب می شده و بسیاری از گنجینه های مذهبی این کشور در این کاخ قرار گرفته بوده است.

امروزه درب های این کاخ به روی تمامی مردم باز شده است تا از این کاخ تماشا نمایند. این کاخ بخش های زیادی داشته که بعضی از آن ها شامل اتاق مطالعه، محل استراحت، اتاق اصلی و باغ جواهر است. این باغ که به دستور خود دالای لاما ساخته شده، یکی از تماشای ترین بخش های کاخ پوتالا محسوب می گردد. اگر قصد سفر به چین و بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری چین را دارید، بازدید از کاخ پوتالا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آدرس: چین، تبت، لاسا، جاده مرکزی پکن

بودای بزرگ لشان، یکی از جاذبه های باستانی چین

بودای بزرگ لشان، بزرگترین مجسمه بودای دنیا بوده که ساخت آن 90 سال طول کشیده است. این مجسمه که تمام آن از یک سنگ بزرگ ساخته شده 71 متر ارتفاع داشته و یکی از برترین جاذبه های چین محسوب می گردد. محل ساخت بودای بزرگ لشان در محلی بوده است که مسیر نگاهش به رودخانه برسد. این رودخانه روزی محل تجارت و حمل و نقل کالاهای تجاری بوده است. به همین علت بودا را رو به روی آن ساختند تا همواره مراقب بارهای تجاری چینی ها باشد. این بودای بزرگ الجسه هم توانسته جای خود را در فهرست میراث ملی یونسکو باز نموده و بازدید از آن به تمامی مسافران پیشنهاد می گردد. دسترسی به این بودا خیلی سخت نبوده و تمامی افراد می توانند با تورهای داخل شهر و یک روزه به این بنا بروند.

آدرس: چین، سیچوآن، لشان، منطقه شیزونگ، جاده لینگیون

کلام آخر

در این مقاله 10 مورد از تماشای ترین جاذبه های چین را با هم آنالیز کردیم. همان طور که پیش تر اشاره شد، چین یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین کشورهای دنیا با تاریخی غنی است. به همین علت در این کشور بیشتر می توانید جاذبه های تماشای باستانی پیدا کنید. درباره بسیاری از جاذبه های تماشای چین مانند شهر ممنوعه و ارتش تراکوتا، داستان ها و افسانه های زیادی وجود دارد. حتی اگر به بناهای باستانی و تاریخی چین علاقه نداشته باشید، طبیعت این کشور می تواند شما را مجذوب خود کند. به همین علت توصیه می کنیم که حتما با تمام جاذبه های چین آشنا شده و یک برنامه سفر خوب برای خود تهیه کنید. اگر می خواهید بیشتر با نحوه سفر به چین آشنا شوید، سایر مقاله های خبرنگاران را از دست ندهید. از این که تا خاتمه مطلب همراه ما بودید سپاس گزاریم.

سوالات متداول

قدیمی ترین جاذبه گردشگری چین کدام است؟

ارتش تراکوتا یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری چین است که هنگام حفاری در شهر کشف شده است. قدمت این بنا به دوره اولین امپراتوری چین می رسد.

زیباترین رودخانه چین کدام است؟

یانگ تسه که بلندترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه بلند دنیا است، یکی از زیباترین رودخانه های چین به شمار میرود.

برترین جاذبه های چین برای بچه ها کدام اند؟

بازدید از مراکز حفاظتی پانداها در چین و تماشا این حیوانات از نزدیک می تواند برترین تجربه سفر برای بچه ها در چین باشد.

منابع: planetware

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2078

به "10 تا از دیدنی ترین جاذبه های چین که در هیچ جای جهان نمیبینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از دیدنی ترین جاذبه های چین که در هیچ جای جهان نمیبینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید