هشدار آکسفام در باره خطر گرسنگی گسترده مردم جهان

به گزارش مجله نیلوفری، بر اساس ارزیابی این گروه، اکنون 155 میلیون تن در روی کره زمین در مرحله بحرانی ناامنی غذایی یا شرایط بدتر از آن به سر می برند که نزدیک به 20 میلیون تن بیشتر از سال گذشته است و علت این وضع برای نزدیک به دوسوم این افراد، وجود درگیری های نظامی در کشورشان می باشد.

هشدار آکسفام در باره خطر گرسنگی گسترده مردم جهان

سازمان مبارزه با فقر آکسفام اعلام کرد که هر دقیقه 11 نفر در جهان به علت فقر جان خود را از دست می دهند و تعداد افرادی که با شرایط گرسنگی و قحطی در جهان روبه رو هستند، در سال گذشته 6 برابر شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ آکسفام در نوشتاری با نام افزایش چند برابری ویروس گرسنگی نوشت که تعداد تلفات گرسنگی و قحطی از تعداد قربانیان بیماری کووید - 19 که هر دقیقه 7 نفر را از بین می برد، فراتر رفته است.

بر اساس ارزیابی این گروه، اکنون 155 میلیون تن در روی کره زمین در مرحله بحرانی ناامنی غذایی یا شرایط بدتر از آن به سر می برند که نزدیک به 20 میلیون تن بیشتر از سال گذشته است و علت این وضع برای نزدیک به دوسوم این افراد، وجود درگیری های نظامی در کشورشان می باشد.

به گفته ابی مکسمن مدیرعامل آکسفام، امروزه پیامدهای منفی درگیری های خاتمه نیافتنی از پیامدهای اقتصادی کووید - 19 فراتر رفته و بحران تشدید شونده اقلیمی موجب رانده شدن بیش از 520 هزار تن تا آستانه گرسنگی و قحطی شده است. طرف های درگیر در نبرد نظامی به جای مبارزه با همه گیری، به جنگ پرداخته اند که اغلب آخرین ضربه را به میلیون ها نفری وارد می کند که پیش از این به علت فجایع آب و هوایی و تکانه های اقتصادی، به شدت آسیب دیده بودند.

وی افزود: هزینه های نظامی کشورهای جهان به رغم همه گیری در همین دوره تا 51 میلیارد دلار افزایش یافته که دستکم 6 بار از بودجه مورد نیاز سازمان ملل متحد برای مبارزه با گرسنگی بیشتر است. در این گزارش به تعدادی از کشورها مانند افغانستان، اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه و یمن به نام مراکز شدیدترین گرسنگی اشاره شده که همگی درگیر نبردهای نظامی هستند.

به گفته مکسمن، سوء استفاده از گرسنگی به نام سلاح جنگی ادامه یافته که شهروندان غیرنظامی را از مواد غذایی و آب محروم کرده و جلوی کمک های انساندوستانه را می گیرد.

این نهاد از همه کشورها درخواست کرده است که با جلوگیری از درگیری های نظامی از گرسنگی فاجعه بار جلوگیری کرده و از امکان فعالیت سازمان های امدادی در منطقه ها جنگ زده و دستیابی به افراد نیازمند، اطمینان یابند.

این سازمان همچنین از کشورهای کمک کننده درخواست تامین فوری و کامل هزینه فعالیت های سازمان ملل متحد را برای مبارزه با گرسنگی کرده است.

این گزارش می افزاید: گرم شدن آب و هوای کره زمین و پیامدهای اقتصادی همه گیری، موجب بالا رفتن 40 درصدی بهای مواد غذایی و رسیدن آن به بالاترین سطح در ده ها سال گذشته شده که به نوبه خود ده ها میلیون نفر دیگر را به سوی گرسنگی رانده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1582

به "هشدار آکسفام در باره خطر گرسنگی گسترده مردم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آکسفام در باره خطر گرسنگی گسترده مردم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید