توقف گردشگری و مهار آسیب های زیست محیطی آینده

به گزارش مجله نیلوفری، بر اساس اعلام سازمان دنیای گردشگری، دنیاگردی یکی از بزرگترین قربانیان مالی بیماری همه گیر کووید- 19 بوده است، به طوری که این صنعت در نیمه اول سال، 440 میلیون بازدیدکننده و 460 میلیارد دلار را ازدست داده است. اما این ویروس که منجر به کشته شدن بیش از یک میلیون نفر در دنیا شده است، آگاهی از تاثیرات فراوری برق تا تاثیر سفرهای هوایی بر محیط زیست را نیز تعیین نموده است.

توقف گردشگری و مهار آسیب های زیست محیطی آینده

از سفر با سفر به پاتایا در تابستان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

واراووت سیلپا-آرچا، وزیر منابع ملی و محیط زیست تایلند، دهه هاست که میخواهد به پارک های ملی این کشور، فرصتی ارائه کند تا خسارت های ناشی از جریان بی سرانجام گردشگری را بازیابی نمایند و شیوع بیماری همه گیر کووید- 19 این فرصت را فراهم نموده است.

در حال حاضر، واراووت، شاهد مزیت مهلت دادن به طبیعت برای پیشرفت بیشتر است. او تصویب نموده است که تمام پارک های ملی تایلند، به طور متوسط، سالانه سه ماه تعطیل باشند و این قانون از سال 2021 اجرا خواهد شد. این اقدام، حرکتی جسورانه برای پایدار کردن صنعت حیاتی گردشگری این کشور است، اما برای بسیاری از مشاغل در نقاط مختلف این کشور می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

واراووت 47 ساله گفت: باید تعادل ایجاد کنیم و از این همه گیری به عنوان یک فرصت استفاده کنیم. اگر بشر به سواستفاده از طبیعت ادامه دهد، طبیعت نیز انتقام خواهد گرفت و احتمالا، اکنون زمانی برای این فرصت است.

واراووت اظهار کرد: با توجه به اینکه تایلند، پذیرش گردشگران خارجی خود را به علت شیوع بیماری همه گیر ممنوع نموده است، تعداد بیشتری نهنگ قاتل و فیل دریایی در آب های تایلند شنا می نمایند و لاک پشت های کمیاب چرمی نیز در سواحل آن تخم گذاری نموده اند.

برایان سلست، شهردار 24 ساله آلامیناس فیلیپین اظهار کرد: غواصانی که زباله ها را از پارک ملی صد جزیره جمع می کردند، در این روزها تنها چند کیلوگرم زباله در ماه، جمع آوری نموده اند و این در حالی است که قبل از آن صدها کیلوگرم زباله جمع می شد.

وی همچنین در کوشش برای محدودیت های طولانی مدت در بخش گردشگری است درحالی که دولت محلی در امسال با از دست دادن حدود 824 هزار و 165 دلار درآمد(بدون در نظر دریافت خسارات واردشده به مشاغل) روبروست. این شهردار در حال آنالیز تصمیم گیری محدودیت بازدیدنمایندگان از پارک و ارائه ظرفیت و استفاده از پلتفرمی است که بر تعداد گردشگران نظارت کند.

اقدامات برای کوتاه کردن فصول گردشگری، با مقاومت مشاغل مرتبط با سفر روبرو شده است چون بیشتر آن ها به بهبود آمار تعداد گردشگران در زمان کاهش محدودیت های کرونایی جهانی امیدوار هستند.

مطابق شورای جهانی سفر و گردشگری، در سال گذشته سفر و گردشگری، حدود 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی آسیای جنوب شرقی و 13 درصد اشتغال را تشکیل داده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی از افراد شاغل در منطقه، بعضی عنوان کردند: ممکن است این قانوان از نظر تئوری خوب باشد، اما برای مشاغلی که اجاره پرداخت می نمایند این تعطیلی دو ماهه می تواند ویرانگر باشد.

گردشگری در سطح بالاتر یا پررونق تر، شغل و فراوری ناخالص داخلی را اندکی تقویت می نماید، اما ازنظر پروازهایی که وارد می گردد، اتاق های هتل احتیاج است که به تعداد مهمانان بستگی دارد.

سووارین مایازز، نایب رئیس شورای گردشگری تایلند گفت: دولت باید بیش از گردشگران، نگران خسارت ناشی از فعالیت های غیرقانونی باشد. شاید قایق های ماهیگیری غیرقانونی، به جا محیط زیست از بسته شدن پارک بهره مند شوند، زیرا می توانند آزادانه و بدون مشاهده دیگران فعالیت داشته باشند.

دفتر گردشگری دونسول (سایت غواصی در فیلیپین که خانه کوسه نهنگ های در معرض خطر انقراض است)، اظهار کرد: محدودیت های کرونایی و خانه نشینی، ضربه بزرگی به صنعت گردشگری وارد نموده، اما محیط زیست را نیز قادر به استراحت و بهبودی نموده است. همچنین کاهش گردشگری، ممکن است به مقامات، فرصتی برای ارزیابی هزینه های پنهان گردشگری جمعی ازجمله آلودگی، آلودگی آب های زیرزمینی و زیرساخت ها ارائه کند.

کشورهایی که برای رونق مالی، وابسته به گردشگری هستند، تمرکز خود را در کوشش برای جبران درآمد از دست رفته به وسیله ترویج سفرهای داخلی یا استفاده از زمان از کارافتادگی برای بهترشدن در هنگام انتظار برای بازگشت انبوه گردشگران گذاشته اند.

گزارش های خبری محلی نشان می دهد که کشور سریلانکا در آسیای جنوبی از رونق گردشگری داخلی لذت می برد، درحالی که مقامات، معبد معروف آنگکور وات کامبوج را با گل و حدود 3000 درخت در پارک های اطراف رونق می دهند و مغازه ها و موارد نامربوط از مقابل مجموعه را جابجا می نمایند.

کشور نیوزیلند که مردم محلی را نیز به تعطیلات داخلی تشویق می نماید، گروه ویژه ای را برای آنالیز تاثیر گردشگری بر محیط زیست ایجاد نموده، زیرا نگران افزایش تعداد بازدیدنمایندگان برای از بین بردن تصویر سبز و تمیز کشور است.

بیلی دومالیانگ، متخصص حفاظت از محیط زیست در فیلیپین که هوادار گردشگری با ارزش بالاتر و حجم کمتر است، گفت: اولویت های زیست محیطی و گردشگری باید به عنوان شرکای بهبودی در نظر گرفته شوند، اما بدون مداخله دولت برای وادار کردن صنعت به شیوه ای پایدار، همچنان امکان بازگشت انبوه گردشگران خواهد بود.

بلومبرگ نوشت، دومالیانگ اشاره نمود: بسیاری از دستاوردها، مانند کاهش انتشار کربن و آلودگی، بلافاصله قابل برگشت هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1132

به "توقف گردشگری و مهار آسیب های زیست محیطی آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف گردشگری و مهار آسیب های زیست محیطی آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید