دیگر نگران کثیف شدن خودرو در روز های بارانی نباشید ، از کشف عامل چاقی تا حرکت زمین به سمت سیاهچاله راه شیری

به گزارش مجله نیلوفری، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

دیگر نگران کثیف شدن خودرو در روز های بارانی نباشید ، از کشف عامل چاقی تا حرکت زمین به سمت سیاهچاله راه شیری

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

دیگر نگران کثیف شدن خودرو در روز های برفی و بارانی نباشید/ اسپری نانوی آبگریزکننده خدمتی ایرانی

یکی از محصولات شرکت نوپاد شریف اسپری آبگریزکننده بدنه خودرو است که در آن از نانومواد استفاده شده است. با استفاده از این اسپری آبگریزکننده، سطح بدنه خودرو به مدت طولانی تری تمیز باقی می ماند و رطوبت هوا آسیب کمتری به بدنه خودرو وارد می کند. همچنین آلاینده های محیط نظیر لکه های چربی، غبار هوا، فضولات اسیدی پرندگان و همچنین شیره درختان که می تواند به بدنه خودرو آسیب بزند، با وجود این نانوپوشش در بدنه خودرو، اثر کمتری روی خودرو خواهد داشت.

محقق ایرانی به دلیل علمی افزایش بیماری فضانوردان در فضا پی برد

تحقیقاتی که در زمینه بیماری احتاقتصادی فضانوردان در خارج از جو زمین توسط پژوهشگران ناسا تحت سرپرستی افشین بهشتی عضو مرکز تحقیقاتی Ames ناسا، اجرا شده نشان می دهد، سفر به فضا موجب تغییراتی در میتوکندری سلول های بدن انسان می شود که بیمار شدن افراد را تسهیل می کند.

قلب دوم بدن با کفی آنتی باکتریال های نانویی محافظت می شود

قلب دوم بدن در قسمت ساق پا تا پاشنه واقع شده است، می توان گفت که عضلات پا قلب دوم انسان است؛ بنابراین محافظت از پا اهمیت زیادی بر سلامت انسان دارد. در حدود 75 درصد از افراد در طول زندگی خود دچار مسائل پا می شوند که با استفاده از ادوات ارتوپدی می توان این مسائل را حل کرد. یکی از روش های محافظت از پا، استفاده از کفی های طبی و مناسب است. در حال حاضر فناوری نانو در این حوزه دستاورد هایی دارد.

زمین با سرعت به سمت سیاهچاله راه شیری می رود / خبری خوب برای ستاره شناسان

زمین حدودا 2000 سال نوری به سیاهچاله مرکز راه شیری نزدیک تر شده است. اما نگران نباشید، این بدان معنا نیست که سیاره ما به سمت سیاهچاله سقوط می کند. در عوض، براساس مشاهدات جدید، این تغییرات نتیجه مدل بهتر کهکشان راه شیری است.

فناوری نانو کرم های ضدآفتاب را بهبود می بخشد / استفاده از نانومواد برای عملکرد بهتر

پارس حیان، یکی از شرکت های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، طیفی از کرم ها و لوسیون های ضدآفتاب را به بازار عرضه کرده است که به دلیل استفاده از نانومواد عملکرد مطلوب تری نسبت به کرم های رایج در بازار دارد. در فرمولاسیون این کرم از بازتاب دهنده های معدنی و طبیعی همانند دی اکسید تیتانیوم به همراه روغن های گیاهی و سایر مواد موثر استفاده شده است تا احتمال بروز واکنش های التهابی و آلرژی را به حداقل برساند.

راه چاره هوشمند یک استارتاپ برای یافتن هم خانه ای مناسب / برای راه اندازی کسب وکاری نوپا اسیر جو و هیجان نشوید

با افزایش قیمت خانه و کم شدن توان افراد به ویژه دانشجویان، ایده ای به ذهن مان رسید تا بتوانیم یک پلت فرم یا نرم افزاری را توسعه دهیم که از طریق هوش مصنوعی افراد مشابه را برای هم خانه شدن شناسایی می کند. از همین رو شرکت کاشانه را تاسیس کردیم و هم اکنون در حال بستن قرارداد با سرمایه گذار هستیم. به طور کلی باید بگویم به دلیل شرایط کنونی اقتصادی در کشورمان که باعث بالا رفتن هزینه های زندگی و اجاره نشینی شده است.

تلفن ها و کامپیوتر های هوشمند با نسل جدید تراشه ها کوچک تر می شوند

محققان کوچک ترین دستگاه حافظه دار را ایجاد کرده اند، پیشرفتی که ممکن است منجر به تولید تراشه های الکترونیکی سریع تر، کوچک تر و کم مصرف برای دستگاه های الکترونیکی و محاسبات الهام گرفته از مغز شود. دانشمندان دانشگاه تگزاس در ایالات متحده همچنین فیزیکی را پیدا کردند که قابلیت ذخیره سازی حافظه متراکم برای این دستگاه های کوچک را ایجاد می کند.

مقالات علمی طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید / هوش مصنوعی درخدمت فشرده سازی متون

دانشمندان راهی عالی پیدا کردند تا به همکاران خود که معتقدند رساله های طولانی ارزش خواندن ندارند، هشدار دهند. آن ها چنین اسنادی که بعلت طولانی بودن خوانده نمی شوند را tl;dr می نامند. موسسه هوش مصنوعی آلن در سیاتل از سیستم هوش مصنوعی رونمایی کرده است که می تواند متون طولانی را فشرده کرده تا زمان بررسی آن ها را کاهش دهد.

کلاه های جدید از مغز بچه ها تصویربرداری می کند / راهی به سوی بینشی جدید درباره فعالیت مغز کودک

گروهی از دانشمندان و مهندسان انگلستان فناوری جدیدی را برای تصویربرداری از مغز نوزادان و بچه ها به نمایش گذاشته اند. امید است که این موفقیت بتواند روش های جدیدی برای تحقیق در مورد فعالیت مغز کودک در محیط های طبیعی و بدون نیاز به دستگاه های گران قیمت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) برای محققان فراهم کند.

عامل جلوگیری از چاقی کشف شد / مکانیسمی ناشناخته حامی لاغری

یک مطالعه جدید مکانیسم ناشناخته ای را توضیح می دهد که در آن هورمون آزاد شده از روده ساعتی بعد از غذاخوردن، بطور موثر می تواند فرآیند تولید چربی را خاموش کند. این تحقیق همچنین نشان می دهد این مکانیسم تنظیم کننده در موش های چاق و انسان های مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی، ناقص است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1221

به "دیگر نگران کثیف شدن خودرو در روز های بارانی نباشید ، از کشف عامل چاقی تا حرکت زمین به سمت سیاهچاله راه شیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر نگران کثیف شدن خودرو در روز های بارانی نباشید ، از کشف عامل چاقی تا حرکت زمین به سمت سیاهچاله راه شیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید