نخستین تصویر رسمی از ایستگاه پروژه لوپ ایلان ماسک منتشر شد

به گزارش مجله نیلوفری، ایده لوپ (Loop) ایلان ماسک از زمان معرفی رسمی در سال 2016 پیشرفت زیادی داشته است و اکنون در تصویر منتشر شده، ایستگاه لاس وگاس این پروژه تقریبا کامل شده دیده می شود.

نخستین تصویر رسمی از ایستگاه پروژه لوپ ایلان ماسک منتشر شد

پروژه لوپ از خودروهای برنامه ریزی شده تسلا استفاده می کند که به صورت منظم درون تونل هایی حرکت و امکان جابه جایی مسافران را بدون ترافیک و توقف فراهم می کنند. ایلان ماسک در ماه های گذشته رندر یکی از ایستگاه های این پروژه را به اشتراک گذاشته بود و اکنون تصویر منتشر شده، نمای واقعی این ایستگاه را همراه با خودروهای تسلا نشان می دهد.

این نخستین نمای رسمی به لوپ مرکز همایش ها و بازدیدکنندگان لاس وگاس (LVCC Loop) است که البته با توجه به رندر منتشر شده و طرح های خلاقانه ایلان ماسک، چیز ناآشنایی در آن دیده نمی شود. این تصویر تونل پروژه لوپ را با نورهای نئون زیبا و یک سیستم صوتی بسیار جذاب نشان می دهد که برای جابه جایی پرسرعت مسافران در پردیس این مرکز نمایشگاهی ایدئال به نظر می رسد.

لوپ به عنوان یک پروژه هایپرلوپ آغاز به کار کرد. در هایپرلوپ ایلان ماسک، غلاف هایی طراحی شده است که در تونل های خلأ با نیروی مغناطیسی شناور هستند و با سرعتی سرسام آور جابه جا می شوند. این پروژه چندی پیش نخستین آزمایش سرنشین دار خود را انجام داد.

اگرچه این روزها، پروژه لوپ تنها محدود به تونل های حفاری شده توسط شرکت بورینگ (Boring) و خودروهای تسلا است، اما ماسک اعتقاد دارد چیزی عمیق تر درباره آن وجود دارد که هنوز برای همه مردم آشکار نشده است. شاید تجربه غوطه وری در موسیقی به این بعد عمیق سفر در زیر زمین با خودران های تسلا بیفزاید.

نخستین بخش لوپ به منظور کاهش زمان لازم برای جابه جایی میان بخش های گوناگون مرکز نمایشگاهی لاس وگاس طی فقط 1 دقیقه است. انتظار می رود که ایستگاه های این حلقه شامل فرودگاه بین المللی مک کاران، استادیوم آلگیانت، مرکز شهر لاس وگاس و سرانجام لس آنجلس باشد.

اما پیشرفت پروژه لوپ بدون انتقاد هم نبوده است. نکته قابل توجه این واقعیت است که برخی مقررات مربوط به آتش سوزی ممکن است از استفاده از لوپ در گنجایش های تبلیغ شده جلوگیری کند و این بدان معنی است که با ظرفیت کم تر اثر چشمگیری بر تراکم ترافیک بالای سطح زمین نخواهد داشت.

ایلان ماسک کسی است که گزینه های زیادی در آستین دارد و به نظر می رسد که ارائه یک تجربه واقعی برای مسافران تنها یکی از مزایای لوپ مرکز نمایشگاهی لاس وگاس است، اگرچه بدون شک این گزینه ای برای جلب رضایت مقامات محلی نخواهد بود.

عکس کاور: نخستین تصویر رسمی از ایستگاه پروژه لوپ ایلان ماسک در لاس وگاس

Credit: Elon Musk/The Boring Company

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1226

به "نخستین تصویر رسمی از ایستگاه پروژه لوپ ایلان ماسک منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تصویر رسمی از ایستگاه پروژه لوپ ایلان ماسک منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید