رونمایی از قابلیت های تازه و مجذوب کننده گوگل مپس

به گزارش مجله نیلوفری، گوگل در مراسم ویژه خود از قابلیت های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای سرویس مپس رونمایی کرد.

رونمایی از قابلیت های تازه و مجذوب کننده گوگل مپس

گوگل در رویداد ویژه امشب خود از قابلیت های نوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای سرویس مپس پرده برداشت. از جمله این ویژگی های نو می توانیم به آپدیت نمای Impressive View و البته قابلیت های واقعیت افزوده و مسیریابی اشاره کنیم.

گوگل گفت که سرویس مپس با چندین ویژگی نو به روز خواهد شد. یکی از این ویژگی ها آپدیت بزرگی برای حالت Impressive View است که دسترسی به نقشه های سه بعدی را به سطح نوی می برد. نسخه نو این ویژگی اجازه می دهد محله های مختلف و ساختمان های گوناگون را ببینید و بعد در داخل این نقشه های سه بعدی زوم کنید. به علاوه با این آپدیت می توانید نمای ساختمان ها را در ساعات مختلف شب یا روز یا شرایط های آب وهوایی مختلف مشاهده کنید.

ویژگی Impressive View اولین بار در ماه مه 2021 معرفی شده بود و سپتامبر 2022 حدود 250 منظره جهانی را تحت پوشش قرار داد. این ویژگی حالا از امروز برای پنج شهر بزرگ لندن، لس آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو و توکیو فعال می گردد. گوگل بعلاوه قابلیت Indoor Live View را برای 1000 فرودگاه، ایستگاه مترو و مرکز خرید توسعه می دهد. این قابلیت در ماه های آینده در شهر های آمستردام، دوبلین، فلورانس و ونیز در دسترس قرار می گیرد.

یکی از دیگر قابلیت های نو گوگل مپس تلفیق هوش مصنوعی با واقعیت افزوده است؛ به این صورت که می توانید دوربین گوشی خود را به سمت محیط های مختلف بگیرید و در سرویس نقشه به صورت آنی اطلاعات مربوط به کسب وکار های آن منطقه را ببینید.

گوگل بعلاوه چند قابلیت نو را برای دارندگان خودرو های برقی به مپس اضافه می نماید. قابلیت اول برای یافتن ایستگاه های شارژ در سفر های کوتاه است. در گذشته رانندگان باید برای سفر های کوتاه، خودشان ایستگاه های شارژ را از روی نقشه پیدا می کردند. اما حالا گوگل برترین ایستگاه را به کاربر پیشنهاد می نماید تا کمترین زمان در سفر او هدر برود. این قابلیت برای تصمیم گیری خود مؤلفه هایی مثل سرعت شارژ ایستگاه ها، شرایط جاده ای و توانایی های خودروی شما را در نظر می گیرد.

به علاوه، غول فناوری فیلتری را به گوگل مپس اضافه می نماید تا بتوانید صرفاً ایستگاه های شارژ سریع را پیدا کنید. قابلیت بعدی نمایش وجود یا عدم وجود شارژر در هنگام جستجو در نقشه است. برای مثال، اگر در پی سوپرمارکت بگردید، در نتایج جستجو به شما اعلام خواهد شد که در کنار کدام سوپرمارکت ایستگاه شارژ وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2075

به "رونمایی از قابلیت های تازه و مجذوب کننده گوگل مپس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از قابلیت های تازه و مجذوب کننده گوگل مپس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید