راهنمای سفر به هاوایی ، سرزمین جزیره های شگفت انگیز

به گزارش مجله نیلوفری، جزایر هاوایی Hawaii یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در جهان به شمار می روند و سالانه از میلیون ها توریست و بازدید نماینده در گوشه گوشه خاک خود استقبال می نمایند. این جزایر از زیباترین جزایر جهان هستند و در میان آب های اقیانوس آرام واقع شده اند. مرکز و شهر مهم هاوایی، هونولولو Honolulu نام دارد. اصلی ترین و توریستی ترین جزایر این مجمع الجزایر، هشت جزیره به نام های اوآهو Oahu، مائوئی Maui، کائوآئی Kauai، لانائی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe هستند، اما بزرگترین آن ها جزیره هاوایی Hawaii است که برای جلوگیری از سردرگمی اغلب از عنوان جزیره بزرگ Big Island برای اشاره به این جزیره استفاده می گردد تا آن را از استان هاوایی متمایز نمایند. نام این استان از زبان بومیان منطقه گرفته شده و بمعنای سرزمین خدایانهست. هاوایی Hawaii در قرن هجدهم به وسیله اروپایی ها کشف شد. نخستین بار جیمز کوک در سال 1788 میلادی وارد این جزایر شد و نام آن را جزایر ساندویچ گذاشت. چندین هزار گونه گیاهی بومی موجب تنوع بسیار بالا و سرسبزی خاص این منطقه ها شده اند. در جزایر هاوایی شصت و شش گونه پرنده بی همتا و بی نظیر زندگی می نمایند. امروزه هاوایی Hawaii یکی از زیباترین مجمع الجزایر جهانست و سالانه توریستان زیادی از سرتاسر جهان برای تماشا جاذبه های توریستی هاوایی بدان سفر می نمایند، بنابراین همانطور که قبلا هم ذکر شد از پربازدیدترین و زیباترین مقاصد توریستی جهان محسوب می گردد. در این نوشتار، راهنمای سفر به هاوایی و فهرستی از جاهای تماشای هاوایی را به شما ارائه می کنیم.

راهنمای سفر به هاوایی ، سرزمین جزیره های شگفت انگیز

بنای یادبود یو اس اس آریزونا USS Arizona Memorial

بنای یادبود یو اس اس آریزونا USS Arizona Memorial یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هاوایی محسوب می گردد. هر ساله بیش از دو میلیون بازدید کننده از این بنای یادبود باازدید می کنند تا ببینند جنگ دنیای دوم چگونه و کجا شروع شد. این بنا برای گرامیداشت یاد ملوانانی که در نبردناو یو اس اس آریزونا طی حمله هواپیماهای ژاپنی به پرل هاربر Pearl Harbor در سال 1941 کشته شدند، در محل غرق این نبردناو و بر بالای لاشه آن ساخته شده است. مرکز راهنمایی بازدیدکنندگان، اطلاعات تاریخی در خصوص بندر و حمله ژاپنی ها در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد و یک خط کشتی مسافربری برای بردن آن ها به این بنای یادبود در نظر گرفته شده است. سالیانه بیش از یک میلیون نفر از این بنای یادبود بازدید می کنند. مرکز نو بازدیدکنندگان پرل هاربر که حدود هفتاد هزار متر مربع مساحت دارد هم اکنون از طریق خدمات پارک ملی گرداننده می گردد. بازدید کنندگانی که از پرل هاربر Pearl Harbor دیدن می کنند می توانند در این مرکز یک تور کامل داشته باشند، اما اگر می خواهند همه چیز را ببینند می بایست براساس راهنمای سفر به هاوایی خودشان را آماده کنند. میهمانان در هنگام رسیدن به این نقطه، به یک پیشخوان فروش بلیط راهنمایی می شوند تا بلیط فیلمی که تاریخچه این مکان تاریخی را به طور خلاصه به نمایش می گذارد و بلیط قایقی که آن ها را به بنای یادبود می برد، تهیه کنند. دیدنی این فیلم و سفر با قایق در حدود یک ساعت و بیست دقیقه زمان می برد. میهمانان بعلاوه می توانند از پیشخوان تهیه بلیط برای یک تور توضیحی درخواست کنند. پرل هاربر Pearl Harbor بزرگترین بندر طبیعی و یکی از زیباترین جاهای دیدنی هاوایی به شمار می رود و مردم هاوایی باستان در گذشته آن را پواولوآ Puuloa می نامیدند. این نام در زبان آن ها به معنی آب مروارید است و کاملا نشان می دهد که تعداد مرواریدی که در آب های این منطقه یافت می شد، چقدر فراوان بوده است.

ساحل شمالی اوآهو Oahu

ساحل شمالی اوآهو Oahu به منطقه جغرافیایی بین نقطه غربی اوآهو کائنا Oahu Kaena و نقطه شریقی اوآهو کائنا Oahu Kaena گفته می گردد. ساحل شمالی بخاطر موج های بیسار بزرگ آن در فصل زمستان، خطوط ساحلی زیبا و خیره کننده و به لطف جذب موج سواران حرفه ای از سرتاسر دنیا معروفیت دارد. نقاط مشهور ساحل شمالی برای موج سواری، وایمیا بی Waimea Bay، سانست بیچ Sunset Beach و بانزای پایپ لاین Banzai Pipeline هستند. مرکز اصلی گردشگران در ساحل شمالی، شهر تاریخی هالیوا Haleiwa بوده که یکی از جالب ترین و جذابترین جاذبه های گردشگری هاوایی به شمار می رود. این شهر با گالری های هنری خود، غذاخوری های محلی، فروشگاه های لوازم موج سواری، موزه موج سواری، فروشگاه های سوغاتی، ون های فروش غذا، استودیو های یوگا و جمع فوق العاده ای از سکنه پرآرامش خود این جذابیت را کسب کرده است. اگر به ساحل شمالی اوآهو Oahu که یکی از جاذبه های گردشگری هاوایی هست سفر کردید، حتما به ون فروش میگوی جیووانی Giovanni در کاهوکو Kahuku مراجعه کنید و بشقاب میگو و سیر را سفارش بدهید، از بازار تره بار تاریخی ام ماتسوموتو M. Matsumoto بازدید کنید، در وایمیا بی Waimea Bay وقت گذرانی کنید و سری به لانیز بیچ Lanis Beach بزنید تا لاک پشت های سبز دریایی هاوایی را در محل زندگی طبیعیشان دیدن کنید. تنها خواهش ما این است که اصلا به لاک پشت ها دست نزنید.

ساحل وایکیکی Waikiki

منطقه ساحلی وایکیکی Waikiki در زمان های قدیم از مساحت بیشتری تشکیل شده بود. نام وایکیکی Waikiki به معنی آب های فواره ای بوده و به رودخانه های آب شیرینی اشاره دارد که زمانی در گذشته به سمت اقیانوس جریان داشتند. منطقه ساحلی وایکیکی Waikiki با سواحل اقیانوسی بسیار زیبایش، یکی از مهمترین جاهای دیدنی هاوایی به شمار می رود. امروزه وایکیکی Waikiki یک شهر ساحلی بسیار زیبا هست که 39 کیلومترمربع مساحت دارد و ردیف طولانی از هتل ها، مراکز تفریحی اقامتی شیک، انواع رستوران ها، مراکز خرید و کلوب ها در آن واقع شده اند. وایکیکی Waikiki که حاشیه شهر هونولولو Honolulu محسوب می گردد، به آسانی قابل دسترسی است و تمامی امکانات و تفریح های یک شهر مدرن را به میهمانان خود ارائه می نماید. در انتهای ساحل هلالی شکل وایکیکی Waikiki که یکی از برترین جاهای دیدنی هاوایی هست، آتشفشان خاموشی به نام Diamond Head Crater وجود دارد که به این ساحل آفتابی بی نظیر، پس زمینه ای خارق العاده می بخشد. وقتی در وایکیکی Waikiki بسر می برید، حتما به موج سواری بروید، از مجسمه دوک کاهاناموکو Duke Kahanamoku بازدید کنید، سری به باغ وحش هونولولو Honolulu Zoo و آکواریوم وایکیکی Waikiki Aquarium بزنید، در بازار بین المللی آن قدم بزنید و از غذاهای محلی این بازار بچشید.

پارک ساحلی ایالتی نا پالی Na Pali Coast State Wilderness Park

خطوط ساحلی نا پالی Na Pali در کائوآی Kauai بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هاوایی است. این منطقه ساحلی تنها یکی از برترین نقاط برای بازدید در راهنمای سفر به هاوایی نیست، بلکه فرهنگ غنی هاوایی در آن جریان دارد. این منطقه بخاطر آبشارها و رودخانه های آب شیرین، پوشش گیاهی هاوایی و فراوانی منابع غذایی طبیعی از دره تا دریا معروفیت دارد. از آنجایی که خطوط ساحلی نا پالی Na Pali تنها از طریق وسیله نقلیه دریایی یا بصورت پیاده قابل دسترسی هست، کمی منزوی و خلوت ماند. امروزه بازدیدکنندگان و ساکنان هاوایی گزینه های کمی برای گشت و گذار در این سواحل دارند. مهمترین و محبوب ترین روشی که میهمانان می توانند در این خطوط ساحلی به گشت و گذار مشغول شوند، استفاده از وسایل حمل و نقل دریایی است. انواع شرکت های قایقرانی تورهای غواصی در این سواحل برگزار می کنند. گزینه دیگر برای تجربه کردن سواحل نا پالی Na Pali در راهنمای سفر به هاوایی، پیاده روی در مسیر 35 کیلومتری کالالائو Kalalau هست. بازدیدکنندگان با پیمودن این مسیر می توانند یک زیست بوم نایاب را از نزدیک ببینند، آبشارها و نهرهای طبیعی را دیدن کنند و در نهایت خطوط ساحلی ناهموار و زیبا از جمله دو ساحل زیبای آن به نام های هاناکاپیای Hanakapiai و کالالائو Kalalau را تجربه کنند. سفر اردویی در خطوط ساحلی نا پالی Na Pali یک سفر حداقل سه روزه است. توصیه می کنیم برای بازدید و گشت و گذار از سواحل نا پالی Na Pali که یکی از جاهای دیدنی هاوایی بوده، به دقت برنامه ریزی کنید. بهتر است بین میانه ماه سپتامبر تا ماه می برای تپه نوردی و پیمودن مسیر کالالائو Kalalau برنامه ریزی نکنید تا از آب و هوا و شرایط غیر ایمن دور باشید.

پارک ملی هاله آکالا Haleakala National Park

از جزیره جادویی مائوئی Maui براساس توصیه های راهنمای سفر به هاوایی بازدید کنید و قدرت کوه 3055 متری هاله آکا Haleaka را که در اطرافتان وجود دارد، احساس کنید. پارک ملی هاله آکالا Haleakala National Park که در جزیره مائوئی Maui واقع شده، راه دسترسی به آتشفشان غیر فعال هاله آکا Haleakala با ارتفاع 10000 پایی هست. چشم میزانای قابل مشاهده از قله این کوه، تمامی جزیره را در بر می گیرند و بویژه در هنگام طلوع آفتاب بسیار زیبا هستند. دهانه آتشفشان خفته نیز که سطح آن مانند سطح کره ماه بوده، قابل مشاهده است. بازدیدکنندگان بهتر است برای ماجراجویی در هاله آکا Haleaka به یک بازدید در هنگام غروب یا طلوع آفتاب، فعالیت های ویژه با راهنما، تپه نوردی و کوهنوردی و سفرهای اردویی بروند. اگر برای بازدید از هاله آکا Haleaka در هنگام طلوع یا غروب آفتاب برنامه ریزی می کنید، در نظر داشته باشید که یک زمان یک ساعت و نیمه برای رانندگی از مائوئی مرکزی Central Maui تا قله زمان احتیاج خواهید داشت. به دلیل ارتفاع بالای این کوه، دمای هوا بسیار پایین می آید، بنابراین لباس گرم برای شرایط و آب و هوای غیر مترقبه همراه داشته باشید. حتما به میزان کافی بنزین، غذا و آب همراه داشته باشید و ساعت های طلوع و غروب آفتاب در آن منطقه را آنالیز کنید. برای شرکت در تورها می بایست از قبل عملیات رزرو را انجام دهید. اگر برای انجام فعالیت های ویژه با راهنمای سفر به هاوایی در دهانه آتشفشانی هاله آکا Haleaka برنامه ریزی می کنید، می بایست این برنامه ریزی را از مدت ها قبل انجام دهید. در این مکان، میهمانان می توانند در یک کلاس فضای باز شرکت کنند و در خصوص جغرافیای مائوئی Maui و تاریخچه طبیعی و فرهنگی منحصر به فرد هاله آکا Haleaka بیشتر بدانند. طبیعت شناسان پارک در زمینه تمامی موضوعات بسیار آموزش دیده و مجرب هستند و به آسانی تمامی شرکت کنندگان را با پروژه های علمی، نمایش ها و تپه نوردی های کوتاه مشغول می کنند. در ضمن اگر برای طلوع آفتاب به بازدید از این منطقه که یکی از جاهای دیدنی هاوایی هست می روید، حتما برای پارکینگ ماشین خود رزرو انجام دهید. برای انجام کوهنوردی، تپه نوردی و ماجراجویی های اردویی در پارک ملی هاله آکا Haleaka حتما از قبل تحقیق و برنامه ریزی کنید. گزینه های متعددی وجود دارند، اما هاله آکا Haleaka را معمولا در سفرهای اردویی چند روزه می بایست بازدید کرد. به این روش، میهمانان می توانند مسیرهای طولانی را بپیمایند و از زیست بوم منحصر به فرد منطقه بازدید کنند.

جاده هانا Hana Road

اگر به بازدید از جزیره مائوئی می روید، هرگز شانس دیدنی یکی از زیباترین جاهای دیدنی هاوایی را از دست ندهید. جاده هانا Hana Road در جزیره مائوئی Maui، یکی از زیباترین جاده های کشور آمریکا و جاده ای بسیار خوش منظره است که از میان جنگل های انبوه و در امتداد اقیانوس عبور می نماید تا به شهر دور افتاده هانا Hana برسد. پیمودن جاده هانا Hana یکی از محبوب ترین فعالیت هایی است که می توانید در حین گشت و گذار در بین جاذبه های گردشگری هاوایی انجام دهید و می بایست حداقل یک بار در زندگیتان آن را تجربه کنید. سفر در این جاده، تجربه ای بی نظیر است؛ هم بخاطر منظره های که در حین عبور از این جاده دیدن می کنید و هم بازدید از شهر هانا Hana. موقعیت این شهر که از تمامی شهرهای دیگر این جزیره جدا افتاده، باعث شده است که فرهنگ سنتی هاوایی در آن بیشتر از بقیه نقاط جزیره به چشم بخورد. بیشتر بازدیدکنندگان پیمودن جاده هانا Hana را به دو روش تجربه می کنند؛ با یک خودرو یا در یک تور با راهنما. انتخاب نهایی با خود شما است؛ اما یک سفر اختصاصی تنها با خانواده و دوستان برای کسانی که در پی گشت و گذار و ماجراجویی بیشتر و تجربه نهایت لذت از زیبایی های طبیعی این جاده هستند، برترین روش محسوب می گردد. بازدیدکنندگان در مسیر هانا Hana می بایست حتما در شهر پایا Paia نیز توقف کنند تا هم خودروی خود را از بنزین پر کنند و هم کمی قهوه و خوراکی برای ادامه راه تهیه کنند. توصیه می کنیم طوری برنامه ریزی کنید که تا ساعت 7 صبح به شهر پایا Paia برسید. به این وسیله می توانید از ترافیکی که از ساعات میانی صبح تا خاتمه بعدازظهر در جاده هانا Hana وجود دارد، دوری کنید. بعلاوه توصیه می کنیم که از قبل راهنمای سفر به هاوایی را مطالعه کنید و چند نقطه را که می خواهید حتما از آن ها بازدید کنید، انتخاب نمایید تا مجبور نباشید در تمامی ایستگاه های بین راه توقف داشته باشید. اگر این کار را نکنید روزتان به سرعت به خاتمه می رسد و دیدن بعضی جاهای دیدنی هاوایی را از دست خواهید داد.

جزیره لانائی Lanai

جزیره لانائی LanaI یک جزیره بسیار زیبا، مبهوت کننده و اختصاصی در مجمع الجزایر هاوایی هست. این جزیره را با عنوان جزیره آناناس نیز می شناسند، زیرا یکی از پر آناناس ترین نقاط دنیا در تاریخ بوده است. جزیره لانائی Lanai که در منطقه مائوئی Maui واقع شده، دارای خط مستقیم جابجایی از خارج از هاوایی نیست، اما می توان از طریق یک پرواز داخلی از هونولولو Honolulu، فرودگاه کاهولوئی Kahului و یا از طریق یک قایق مسافربری از بندر لاهاینا Lahaina در مائوئی Maui به این جزیره رفت و آمد کرد. بازدیدکنندگانی که در جزیره لانائی Lanai بسر می برند، گزینه های کمی برای اقامت خواهند داشت. اگر به این جزیره سفر می کنید، چه برای چند روز باشد و چه بیشتر، توصیه می کنیم یک خودروی آفرود کرایه کنید تا بتوانید از نقاط متنوع و شگفت انگیزی که این جزیره برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، دیدن نمایید. در سفر به این جزیره، می بایست حتما از کیاهیاکاولو Keahiakawelo که با عنوان باغ خدایان Garden of the Gods نیز نامیده می گردد، بازدید کنید. این منطقه که یکی از جاذبه های گردشگری هاوایی هست، در فاصله 45 دقیقه ای از شهر در انتهای جاده پولیهوآ Polihua در قسمت شمال غربی جزیره واقع شده است. بازدیدکنندگان می توانند از ناحیه ای مملو از تاریخچه هاوایی با منظره ها طبیعی فراواقعی متشکل از برج های صخره ای، ستون ها و چشم میزانای عالی اقیانوسی دیدن کنند.

پارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Park

با بازدید از پارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Park، سفر در هاوایی قدیم را تجربه کنید و در عین حال از منظره ها آتشفشانی بزرگ و دیدنیی این جزیره و شگفتی های آن دیدن نمایید. این پارک ملی که در جزیره بزرگ هاوایی Hawaii قرار گرفته، منظره ای منحصربفرد از یک آتشفشان فعال و منظره ها طبیعی نوی که از طریق آتشفشان ها به وجود آمده اند را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. مواد مذاب از کوه سرازیر می شوند و وقتی به جاده می رسند کم کم خشک شده، جامد می گردند و این نشان دهنده نیروی غیرقابل توقف و شکست ناپذیر یک آتشفشان است. بدون شک، این پارک یکی از جالب ترین جاهای دیدنی هاوایی به شمار می رود. چندین راه متنوع برای گشت و گذار در پارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Park وجود دارد. اگر قصد بازدید از این نقطه را دارید و می خواهید در یک تور با راهنما شرکت کنید یا یک تپه نوردی و کوهنوردی یک روزه یا طولانی تر داشته باشید، بهتر است از قبل برای آن برنامه ریزی نمایید. اگر تنها چند ساعت برای بازدید از این پارک که یکی از برترین جاذبه های گردشگری هاوایی هست زمان دارید، حتما به بازدید از قله کیلائوئیا بروید. در این نقطه میهمانان می توانند در اطراف دهانه آتشفشانی رانندگی کنند، بیابان و منظره ها جنگلی را دیدن کنند و شانس پیاده شدن از خودرو و پیاده روی در منظره ها فوق العاده این منطقه را به دست بیاورند. از آنجایی که فوران های آتشفشانی بدون توقف در این منطقه وجود دارند، شدیدا توصیه می کنیم اعلامیه های ویژه بازدیدکنندگان و بسته شدن جاده ها را مطالعه کنید و همواره از راهنمایی مسئولین پارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Park استفاده نمایید.

دره وایپیو Waipio Valley

یکی از خوش منظره ترین نقطه های جزیره بزرگ هاوایی Hawaii، منظره شگفت انگیز دره وایپیو Waipio است. این دره سرسبز و خوش منظره که با دیوارهای صخره ای متعددی احاطه شده، رو به اقیانوس دارد و ساحل ماسه ای سیاه رنگ آن با موج های سفید و آب های آبی در تماس است. بلندترین نقطه این منطقه، دورنمایی بسیار زیبا و فوق العاده از این دره را در معرض دید گردشگران می گذارد. با بازدید از این دره زیبا، ضمن لذت بردن از دیدنی چشم میزانای بی نظیر می توانید به آب تنی و غواصی در آب های اطراف مشغول شوید.

مرکز اقیانوسی مائوئی Maui Ocean Center

مرکز اقیانوسی مائوئی Maui Ocean Center به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از نزدیک شاهد دنیای زیر آب در اقیانوس باشند. کوسه ها، پرتو ماهی ها، لاک پشت ها و تمامی انواع موجودات دریایی جالب در آکواریوم های بزرگ به نمایش در آمده اند. اگر از این مرکز که یکی از جاهای دیدنی هاوایی هست بازدید می کنید، راهنمای سفر به هاوایی قدم زدن در تونل شیشه ای را به شما توصیه می نماید.

مائونا کیا Mauna Kea

مائونا کیا Mauna Kea که بلندترین کوه هاوایی Hawaii و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هاوایی به شمار می رود، چشم میزانای منحصر بفردی از این بهشت استوایی به نمایش می گذارد. در طول ماه های زمستان، برف زیادی در این منطقه به چشم می خورد و اسکی کردن بسیار رایج است. جاده ای بسیار ناهموار برای رسیدن به قله این کوه وجود دارد که تنها با خودروهای جاده ای قابل عبور است.

مرکز فرهنگی پلی نزی Polynesian Cultural Center

مرکز فرهنگی پلی نزی Polynesian Cultural Center که در جزیره اوآهو Oahu واقع شده، کمتر از یک ساعت با هونولولو Honolulu فاصله دارد. این مرکز از طریق اجرای موسیقی و پایکوبی، نمایشگاه های صنایع دستی و بازی های متنوع، فرهنگ و زندگی روزانه مردم جزایر پلی نزی را به نمایش می گذارد. این مرکز به بخش هایی تقسیم شده که هر کدام نمایانگر ویژگی های فرهنگی هر یک از این جزایر هستند. بسیاری از اجرا کننده ها از همین جزایر به این مرکز آمده اند و باعث درجه بالای بومی بودن آن می شوند. بازدیدکنندگان می توانند در طول روز به بازدید از این مرکز بیایند یا یکی از اجراهای شب هنگام را در یکی از جاهای دیدنی هاوایی ببینند.

مزرعه های قهوه کونا Kona

چه به قهوه علاقمند باشید و چه نباشید، براساس توصیه راهنمای سفر به هاوایی حتما برای بازدید از حداقل یک مزرعه قهوه زمان بگذارید. صدها مزرعه قهوه در کونا Kona وجود دارند، بنابراین تنها چند نمونه از آن ها را انتخاب کنید و در طول یک روز از آن ها بازدید نمایید. مزرعه ها و آسیاب ها را ببینید و در خصوص اینکه چگونه دانه های قهوه به مرحله استفاده می رسند، یاد بگیرید. تمامی طعم های منحصر به فرد قهوه را که ریشه در کشاورزی هاوایی دارند، بچشید. علاوه بر تجربه کردن چنین چیزهایی، تجربه دیدنی نقاط دیدنی و دیدنی بین راه را نیز خواهید داشت. اگر در ماه نوامبر از کونا Kona بازدید می کنید، حتما در فستیوال فرهنگی قهوه کونا در روستای تاریخی کایلوآ کونا Kailua Kona شرکت کنید. این یک روش عالی برای گشت و گذار در مزارع قهوه در یک روز است و می توانید به طور همزمان از غذاها، قهوه ها، موسیقی زنده و تفریح های موجود در فستیوال لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2056

به "راهنمای سفر به هاوایی ، سرزمین جزیره های شگفت انگیز" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به هاوایی ، سرزمین جزیره های شگفت انگیز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هاوایی ، سرزمین جزیره های شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید