مدارا با اختلال شناختی خفیف و کاهش خطر تبدیل شدن آن به آلزایمر

به گزارش مجله نیلوفری، شراره فرهی منش مترجم کتاب مدارا با اختلال شناختی خفیف در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: کتاب مدارا با اختلال شناختی خفیف یک کتاب راهنمای جامع است که اطلاعات و توصیه هایی را برای افرادی که تشخیص اختلال شناختی خفیف (MCI) دریافت نموده اند و بعلاوه مراقبان آنها ارائه می دهد. این کتاب طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با این اختلال از جمله علل، علائم و تشخیص این بیماری را پوشش می دهد. بعلاوه راهبرد های عملی برای مقابله با چالش های اختلال شناختی خفیف مانند از دست دادن حافظه، دشواری در انجام وظایف روزانه و تغییرات در خلق و خو یا رفتار ارائه می دهد.

مدارا با اختلال شناختی خفیف و کاهش خطر تبدیل شدن آن به آلزایمر

او ادامه داد: نویسنده در سراسر کتاب بر اهمیت درگیر ماندن در فعالیت ها و تعاملات اجتماعی، حفظ یک سبک زندگی سالم و درخواست حمایت از خانواده، دوستان و متخصصان مراقبت های سلامتی تاکید می نماید. او نکاتی را برای بهبود حافظه، منظم ماندن و مدیریت استرس و اضطراب ارائه می دهد. این کتاب بعلاوه شامل داستان های شخصی از افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف و مراقبان آنها است که نمونه های واقعی از نحوه مدیریت این بیماری و حفظ کیفیت زندگی خوب را ارائه می نماید.

او اضافه کرد: به طور کلی، کتاب مدارا با اختلال شناختی خفیف منبع ارزشمندی برای هر کسی است که تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است وعلاوه بر این هدایت عملی و حمایت عاطفی را برای یاری به گذر از چالش های زندگی با این اختلال ارائه می دهد.

به گفته فرهی، این کتاب برای افرادی نوشته شده که با اختلال های شناختی خفیف روبرو هستند و خود و یا عزیزانشان به تازگی تشخیص اختلال شناختی خفیف دریافت نموده اند. این افراد می توانند از این کتاب برای درک بهتر این اختلال، روش های کاهش خطر تبدیل شدن آن به آلزایمر و نحوه زندگی با این اختلال و ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده نمایند.

او یادآور شد: کتاب از زبان ساده و روانی استفاده نموده و به طور کلی برای عموم قابل استفاده است. البته درک موضوع اختلالات شناختی خفیف و روش های مدیریت آن، به دانش اولیه از بیماری و سطح سواد خواندن کتاب بستگی دارد. بنابراین کتاب به زبان ساده و روان نوشته شده و برای همه افراد با هر سطح سوادی مناسب و قابل فهم است. نویسنده به زبانی ساده و قابل فهم با خواننده ها ارتباط برقرار می نماید و مفاهیم پیچیده را با استفاده از مثال های واقعی و تصاویر شرح می دهد.

فرهی اعلام کرد: با توجه به اینکه این کتاب مختص افرادی است که با اختلال شناختی خفیف روبرو هستند، بسیاری از مخاطبان این کتاب افرادی با سن بالا هستند که قصد دارند راهکارهایی برای کنترل این اختلال و بهبود شرایط خودشان پیدا نمایند. البته افرادی که دارای علاقه به موضوعات بهداشت روانی، بهبود کیفیت زندگی و بهبود عملکرد شناختی هستند نیز می توانند از این کتاب استفاده نمایند.

این محقق یادآور شد: با توجه به این که این کتاب از نظر محتوایی و زبانی به سادگی و روانی نوشته شده است، از بازخوردهای مثبت بسیاری از خوانندگان برخوردار بوده است. خوانندگان بیشتر از روش های مفید برای مقابله با اختلالات شناختی خفیف خود در این کتاب استفاده نموده و آن را به دیگران توصیه نموده اند.

این مترجم در پاسخ به این سوال که نگاهتان نسبت به عمومی سازی دانشی که در این کتاب درج شده است چیست؟ شرح داد: به طور کلی عمومی سازی دانش و اطلاعات بسیار مهم است، زیرا می تواند به افزایش آگاهی و دانش جامعه و کاهش ابهام و اشتباه در خصوص موضوعات مختلف منجر گردد. در خصوص کتاب مدارا با اختلال شناختی خفیف با توجه به اینکه برای تشخیص و درمان اختلال شناختی خفیف، احتیاج به همکاری بین بیمار، خانواده و گروه درمانی داریم، عمومی سازی اطلاعات بسیار مفید است.

فرهی مطرح نمود: با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در خصوص علایم، تشخیص، راهکارها و راهبرد های مدیریت اختلال شناختی خفیف، افراد مبتلا و خانواده هایشان می توانند بهتر متوجه شوند که چگونه با این بیماری روبرو شوند و درمان بهتری را تجربه نمایند. بعلاوه، عمومی سازی دانش می تواند به پژوهش های بیشتر در زمینه اختلال شناختی خفیف و درمان آن یاری کند. به طور کلی، عمومی سازی دانش و اطلاعات در خصوص مسائل سلامتی، مهم است و می تواند به بهبود سلامت و کاهش بار بیماری در جامعه یاری کند.

او ادامه داد: با توجه به مطالب کتاب و هدف اصلی آن، ضرورت اصلی برای انتشار کتابی در باب موضوع مدارا با اختلال شناختی خفیف، آگاهی بخشی به افرادی است که با این ناتوانی شناختی روبرو هستند وبعلاوه خانواده های آنها. بنابراین، این کتاب می تواند برای همه علاقه مندان و افرادی که به هر علتی با اختلال شناختی خفیف درگیر شده اند، قابل فهم باشد.

فرهی تاکید نمود: در کل، ضرورت اصلی برای انتشار کتاب مدارا با اختلال شناختی خفیف، تأکید بر ارائه اطلاعات و هدایت های مربوط به نقص حافظه و اختلال های شناختی و روش های مقابله با آن است. از این رو، مخاطبان اصلی کتاب افرادی هستند که با این اختلال روبرو هستند، به خصوص افراد مسن که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال شناختی خفیف هستند. بعلاوه، این کتاب برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته های پزشکی و علوم رفتاری که با این اختلالات روبه رو هستند، مفید است.

او بعلاوه اعلام کرد: در کتاب، از اصطلاحات تخصصی استفاده شده است، اما به طور کلی زبان آن ساده و قابل درک برای عموم مردم است. به همین علت، این کتاب برای هر شخصی که در پی اطلاعات و هدایت درباره اختلال شناختی خفیف باشد، مفید است. با توجه به بازخورد هایی که درباره این کتاب دریافت شده، مشخص شده است که خوانندگان بسیاری از این کتاب استفاده نموده اند و محتوای آن را مفید و کاربردی ارزیابی نموده اند.

کتاب مدارا با اختلال شناختی خفیف؛ راهنمای مدیریت کاهش حافظه، آموزش مؤثر مغز و کاهش خطر زوال عقل نوشته مری جردن به ترجمه شراره فرهیمنش از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2121

به "مدارا با اختلال شناختی خفیف و کاهش خطر تبدیل شدن آن به آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارا با اختلال شناختی خفیف و کاهش خطر تبدیل شدن آن به آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید