مبلغ فرار مالیاتی وکلا مشابه پزشکان است

به گزارش مجله نیلوفری، عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس با اشاره به فرار مالیاتی 6 هزار میلیارد تومانی پزشکان گفت: فرار مالیاتی وکلا نیز در همین حدود است.

مبلغ فرار مالیاتی وکلا مشابه پزشکان است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، طبق قانون بودجه 98، بودجه عمومی دولت در امسال حدود 448 هزار میلیارد تومان است. از این مقدار، سهم درآمد های نفتی 159 هزار میلیارد تومان است که در صورت فروش 1.5 میلیون بشکه نفت با قیمت 54 دلار حاصل می گردد. در حال حاضر پس از بازگشت تحریم های نفتی، میزان صادرات نفت ایران دچار کاهش چشمگیری شده و این موضوع باعث شده است که دولت در امسال با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی روبرو گردد.

کارشناسان معتقدند که یکی از جدی ترین گزینه های موجود برای پر کردن خلا درآمد های نفتی، جلوگیری از فرار مالیاتی مشاغل پردرآمد است. مشاغلی که علیرغم درآمد های میلیاردی از دادن مالیات امتناع می نمایند و با سواستفاده از روش های سنتی اخذ مالیات، فرار مالیاتی نجومی دارند. از جمله این مشاغل میتوان به پزشکان و وکلا اشاره نمود. برآورد ها حاکی از آن است که رقم فرار مالیاتی این دسته از مشاغل حداقل 70 هزار میلیارد تومان است که میتواند به راحتی نصف کسری بودجه دولت را جبران کند.

در این راستا شهاب الدین بی مقدار عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شفافیت جریان دارایی در اخذ مالیات گفت: باید جلوی فرار های مالیاتی را گرفت که یکی از راه چاره ها شفافیت دارایی ها است. در حوزه شناسایی جریان دارایی میتوان با همکاری قوه قضاییه و مجریه همکاری هایی صورت بگیرد و سامانه ای طراحی گردد که همه دارایی ها را شفاف کند.

وی در ادامه گفت: باید فرآیند شناسایی دارایی و اخذ مالیات سیستماتیک باشد؛ بدین صورت امکان زدوبند از بین میرود، چون سامانه که دیگر برای کسی حق ویژه قائل نمی گردد.

بی مقدار با اشاره به فرار مالیاتی 6 هزار میلیارد تومانی پزشکان گفت: فرار مالیاتی وکلا نیز در همین حدود است.

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس در انتها تاکید نمود: طبق قانون هر کسی درآمد دارد باید مالیات بپردازد و در این حوزه قانون برای کسی تفاوت قائل نشده است. در این راستا تمامی ارگان ها و نهاد هایی که کار مالی مینمایند باید مالیات بپردازند و قانون برای همه یکسان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 354

به "مبلغ فرار مالیاتی وکلا مشابه پزشکان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ فرار مالیاتی وکلا مشابه پزشکان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید