فولکس واگن در پی ساخت خودروی شهری پاک

به گزارش مجله نیلوفری، فولکس واگن در پی گسترش سبد محصولات الکتریکی خود با دو محصول کوچک تر از ID.3 است. این خودروساز آلمانی روی محصولاتی جذاب برای اروپایی هایی تمرکز خواهد داشت که به دنبال یک خودروی شهری پاک و بدون آلایندگی هستند.

فولکس واگن در پی ساخت خودروی شهری پاک

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پدال، این خودروهای الکتریکی کوچک می توانند جایگزین آپ کنونی شوند. البته مدل بزرگ تر می تواند حتی جای پولو را نیز بگیرد اما فعلاً تصمیم نهایی دراین باره گرفته نشده است.

همانند ID.3 و بسیاری دیگر از محصولات الکتریکی فولکس واگن، این خودروهای کوچک از پلتفرم MEB استفاده خواهند کرد. شاید فولکس در حرکتی هماهنگ با دیگر محصولاتش، کوچک ترین خودروی الکتریکی خود را ID.1 نام گذاری کرده و مدل دوم با ابعاد پولو را نیز ID.2 بنامند.

در حال حاضر به نظر می رسد ID.2 فرایند توسعه خود را بیشتر پی گرفته است. فولکس واگن می خواهد این خودرو را تا سال 2023 و با قیمت حدود 20 هزار یورو تولید کند. این خودرو به منظور کاهش هزینه ها شاید از باتری لیتیوم-آهن-سولفات استفاده کند. این باتری نسبت به نمونه های لیتیوم-یونی تراکم انرژی کمتر دارد.

ظاهراً ID.1 تا سال 2025 عرضه نخواهد شد. اشکودا و سئات هم نسخه های الکتریکی مخصوص خود را عرضه خواهند کرد.

رالف برنداستاتر رئیس برند فولکس واگن برنامه های این شرکت برای تولید خودروهای الکتریکی کوچک تر را اعلام کرده است. او می گوید:

البته ما باید در نظر داشته باشیم که کلاس های سطح پایین تر در آینده تقاضای زیادی برای خودروهای الکتریکی خواهند داشت و ما در حال حاضر کردن ایده هایی برای این کلاس ها هستیم. ما به زودی روی آن ها بحث خواهیم کرد. خودروهای حاضر در کلاس های کوچک تر مهم بوده و برای ما بسیار جالب هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1212

به "فولکس واگن در پی ساخت خودروی شهری پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن در پی ساخت خودروی شهری پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید