سفر به ایتالیا و نکته های مهمی که می بایست حتما قبل از سفر بدانید (تور ایتالیا)

به گزارش مجله نیلوفری، کشور ایتالیا، یکی از زیباترین کشورهای اروپا به شمار می رود؛ البته بهتر است این جمله را اصلاح کنیم و بگوییم یکی از زیباترین کشورهای دنیا. بی تردید هر کسی که به این کشور سفر می نماید، عاشق آن خواهد شد. شهرهای بسیار زیبای منطقه توسکانی Tuscany، منطقه خیره کننده سنک تر Cinque Terre و کانال های مجذوب کننده و رمانتیک شهر ونیز Venice، تنها تعداد بسیار کمی از نقاط تماشایی این کشور هستند. اما فراتر از هیجان و علاقه ای که برای تماشا شهرها و نقاط مشهور این کشور وجود دارد، نکاتی درباره سفر به ایتالیا موجود هستند. در نوشتار دانستنیهای سفر به ایتالیا، در خصوص سفر به ایتالیا و نکته های مهمی که می بایست حتما قبل از سفر به این کشور بدانید برایتان سخن می گوییم. با ما همراه باشید.

سفر به ایتالیا و نکته های مهمی که می بایست حتما قبل از سفر بدانید (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به آسانی گم خواهید شد

گم شدن در ایتالیا، بویژه وقتی که در حال رانندگی در منطقه ها کوهستانی خطرناکی مانند منطقه سنک تر Cinque Terre هستید، آنقدرها هم که فکر می کنید جالب و مفرح نیست. حتی اگر دلتان می خواهد در ایتالیا بر اثر اتفاقی راهتان را گم کنید، بهتر است یک نقشه آفلاین دانلود کنید و همواره آن را روی گوشی همراه خود داشته باشید (یا از ویژگی های آفلاین گوگل مپس Google Maps بهره ببرید). این نقشه ها در بین دانستنیهای سفر به ایتالیا باعث می شوند زمانی که سعی دارید در خیابان های پر پیچ و خم ونیز Venice یا هر نقطه دیگری از ایتالیا راه خود را پیدا کنید، این کار را بسیار سریع انجام دهید و در زمان صرفه جویی نمایید.

ایتالیا بخش های متنوعی دارد

چیزهای بسیار زیادی در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا، چکمه (یا همان سرزمین اصلی ایتالیا که به شکل چکمه است) برای کشف کردن و تماشا وجود دارد اما جزیره های کوچک و بزرگ متعدد این کشور را از قلم نیاندازید. برای مثال می توانید به سیسیل Sicily، جزیره ساردینیا Sardinia، البا Elba و لوانزو Levanzo بروید که تنها تعداد کمی از جزیره های متعدد مدیترانه ای این کشور هستند و در انتظار بازدید شما بسر می برند.

ژلاتو بیش از مقدار خوش طعم است که آن را نادیده بگیرید

بستنی ایتالیا در جهان برترین است. اگر به نقاط مختلف جهان سفر نموده باشید، هیچ نقطه دیگری را پیدا نخواهید کرد که از ایتالیایی ها بهتر بستنی درست نمایند. در بیشتر خیابان های این کشور می توانید ژلاتو Gelato پیدا کنید؛ این بستنی در عین خوشمزگی مقرون به صرفه است و بعد از یک ناهار سنگین و در بین دانستنیهای سفر به ایتالیا می تواند به شما سبکی و انرژی ببخشد.

نوشیدنی رایگان بخورید

شهرهایی مانند شهر رم Rome، شهر فلورانس Florence و ونیز Venice همگی دارای آب نوشیدنی سالم، تمیز و رایگان هستند و منبع آن در میدان های شهر واقع شده است. یک بطری قابل استفاده مجدد بردارید، آن را در میدان شهر از آب پر کنید و به این وسیله در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا در خرید آب معدنی صرفه جویی نمایید.

در خوردن شام عجله ای در کار نیست

در ایتالیا، بویژه در جنوب آن در شام خوردن هیچ عجله ای لحاظ نمی گردد. شام خوردن یک رویداد پر آرامش است و می بایست در کنار خانواده و دوستان از آن لذت برد. در فرهنگ ایتالیا و در بین دانستنیهای سفر به ایتالیا فرو روید و آن را همانگونه که هست بپذیرید.

امکان پرداخت از طریق کارت وجود دارد

پرداخت از طریق کارت، تقریبا در همه جا ممکن و قابل قبول است. اما بهتر است چند سکه و اسکناس همراه داشته باشید تا از آن ها برای خرید چیزهای کوچک و مقرون به صرفه بهره ببرید. در فروشگاه هایی که اجناس کوچک و مقرون به صرفه به فروش می رسند، ممکن است استفاده از کارت در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا معمول نباشد.

ایتالیا دارای سواحل بسیار زیبایی است

زیبایی های ایتالیا در منظره ها شهری فلورانس Florence، شهر میلان Milan و ونیز Venice خلاصه نمی گردد. بازدید از یک یا چند عدد از هزاران ساحل تماشایی این کشور که در خطوط ساحلی زیبای آن واقع شده اند را از دست ندهید. به نقاطی مانند ترراسینا Terracina بروید تا از بودن در سواحل ماسه سفید و تماشایی آن لذت ببرید.

قطارها فوق العاده هستند

اگر می خواهید بین شهرهای مختلف ایتالیا سفر کنید، حتما سفر با قطار را امتحان کنید. این کشور دارای قطارهای پر سرعت است که بین شهرهای مهم آن در رفت و آمد هستند.

بلیط های قطار و اتوبوس خود را تایید اعتبار کنید

از قلم نیاندازید در بین دانستنیهای سفر به ایتالیا هنگامی که سوار قطار یا اتوبوس می شوید، از طریق دستگاه هایی که در آن ها وجود دارند، بلیط های خود را تایید اعتبار کنید. زیرا اگر بازرسان شما را با بلیط های نامعتبر دستگیر نمایند، جریمه خواهید شد. حتی اگر از این موضوع خبر نداشته اید یا کسی به شما نگفته باشد. یک دستگاه تایید اعتبار بلیط در همه قطارهای عمومی، اتوبوس های عمومی و در ایستگاه های آن ها وجود دارد که می توانید از طریق آن بلیط خود را تایید اعتبار کنید.

شمال و جنوب این کشور با هم بسیار متفاوت هستند

شمال و جنوب ایتالیا مانند دو کشور متفاوت هستند. شمال کشور یک منطقه صنعتی، اروپایی است؛ در حالی که جنوب آن دارای فضای پر آرامش تر مدیترانه ای می باشد. هر دو این بخش ها عالی هستند اما در عین حال بسیار تفاوت دارند.

در این کشور کوه های آتشفشانی وجود دارند

چندین کوه آتشفشانی فوق العاده و فعال در ایتالیا وجود دارند که می توانید به بازدید از آن ها بروید. حتی می توانید به سمت قله آن ها کوهنوردی کنید؛ مانند کوه اتنا Mt. Etna در سیسیل Sicily.

پمپئی

پمپئی Pompeii نام شهر ویرانه ای است که سالیان سال پیش از طریق فوران آتشفشانی نابود شده است. این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است و می توانید با بازدید از آن در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا، در خصوص مشهورترین فوران آتشفشانی تاریخ جهان بدانید.

کمی ایتالیایی یاد بگیرید

هیچ کس از شما انتظار ندارد، زبان این کشور را به صورت روان صحبت کنید اما اگر بتوانید اینقدر خوب به زبان آن ها سخن بگویید، برایتان بسیار مفید خواهد بود. بهتر است چندین جمله و عبارت که به شما در راه انداختن کارهایتان در این کشور یاری می نمایند را یاد بگیرید. دانستن چندین کلمه و عبارت در یک زبان، باعث می گردد لبخند به لب مردمی که به آن زبان صحبت می نمایند، بیاید.

در مکان های مذهبی لباس های پوشیده بپوشید

بسیاری از نقاط مذهبی از خانم ها تقاضا می نمایند که شانه ها و پاهای خود را هنگام ورود به بعضی از کلیساها بپوشانند. بنابراین وقتی از مکان های مذهبی این کشور بازدید می کنید، این نکته را در بین دانستنیهای سفر به ایتالیا نظر داشته باشید؛ بخصوص در شهر واتیکان Vatican.

جستجوی قارچ

قارچ ها از نظر تجاری در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا اهمیت بسیار زیادی دارند؛ این خوراکی های خوشمزه در بسیاری از غذاهای ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب در نقاط خاصی از این کشور یافت می شوند. اگر به جستجوی قارچ به طبیعت می روید، حتما قارچ ها را مستقیما به بازار ببرید. در بازار می توانید آن ها را به قیمت بسیار خوب به فروش برسانید.

از پنج شهر منطقه سنک تر حتما بازدید کنید

نام این منطقه به خوبی نشان دهنده ویژگی های آن است؛ سنک تر Cinque Terre به معنای پنج ناحیه می باشد و یکی از زیباترین منطقه ها کشور ایتالیا به شمار می آید. حتما در سفر به ایتالیا، سری هم به این منطقه بزنید. بین شهرها با قطار سفر کنید و از تماشای منظره ها بین راه لذت ببرید.

تابستان ها و زمستان های این کشور می توانند سخت باشند

تابستان در ایتالیا بسیار گرم و زمستان بسیار سرد است؛ بویژه در شمال این کشور. به نظر بدیهی می آید اما بسته به زمانی که به این کشور سفر می کنید، دمای هوا می تواند بسیار گرم یا سرد باشد. پس بهتر است خودتان را به طور کامل برای سفر به ایتالیا آماده کنید.

توسکانی برترین نقطه برای خوردن استیک است

وقتی در توسکانی Tuscany بسر می برید، یک استیک بزرگ فلورانسی برای خودتان بگیرید و از چشیدن یکی از برترین استیک ها در سرتاسر جهان لذت ببرید. مقدار استیک ها در این منطقه معمولا بسیار بزرگ است، بنابراین توصیه می گردد آن را در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا با کسی تقسیم کنید؛ مگر این که اشتهای یک شیر را داشته باشید که بتوانید کل استیک را به تنهایی بخورید.

گاندولا ممکن است خیلی گران باشد

کرایه کردن یک گاندولا (قایق ونیزی) در شهر ونیز Venice تنها برای 30 دقیقه می تواند کلی هزینه روی دستتان بگذارد. نرخ های استانداردی برای گاندولا سواری در این شهر وجود دارند؛ اما اگر با مسئول کنترل گاندولا صحبت کنید و چانه بزنید، ممکن است بتوانید مبلغ خیلی کمتری بپردازید. هزینه ای که برای سواری از شما گرفته می گردد بخاطر قایق است و هیچ ربطی به تعداد کسانی که سوار آن می شوند ندارد. بنابراین تا 6 نفر می توانید در این قایق ها بنشینید؛ ممکن است به مقدار کافی رمانتیک نباشد؛ اما هم مفرح است و هم مقرون به صرفه تر.

پیتزا بخورید

ایتالیا، تنها کشوری است که می توانید بدون هیچ عذاب وجدان، پیتزای تازه و تنوری بخورید و لذت ببرید. تقریبا در سفر به ایتالیا و همه دکه های کوچک آن ها می توانید پیتزا پیدا کنید. برترین نقاط برای پیتزا خوردن، معمولا در خیابان های فرعی و دور از میدان های اصلی و جاذبه های گردشگری می باشد. پیتزا در ایتالیا گران نیست و بسیار خوش طعم است. در سفر به ایتالیا، خوردن پیتزاهای ایتالیایی را از قلم نیاندازید.

در ایتالیا می توانید اسکی کنید

از آنجایی که همه ایتالیا را با روزهای تابستانی طولانی می شناسند، بسیاری از افراد این نکته را در بین نکاتی درباره سفر به ایتالیا نمی دانند. اگر دوست دارید در شیب های کوهستانی به اسکی مشغول شوید، بهتر است سری به پیست های اسکی فوق العاده در کوه های آلپ ایتالیا بزنید. بعضی مراکز تفریحی ویژه اسکی در این منطقه ها موجود هستند که حتی با مراکز تفریحی شناخته شده اسکی در کشور سوئیس رقابت می نمایند.

کاپوچینو برای صبحانه خورده می گردد

کاپوچینو از نظر سنتی در ایتالیا یک قهوه مخصوص صبحانه به شمار می رود و معمولا صبح ها خورده می گردد. اگر عادت دارید شب ها کاپوچینو بخورید و نمی توانید از این عادت خود دست بردارید، بهتر است به جای آن لاته بخورید. لاته مانند کاپوچینو است؛ با این تفاوت که به جای شیر کف دار، شیر داغ در آن ریخته می گردد.

درون ایتالیا کشور وجود دارد

نکته بسیار جالب در خصوص ایتالیا این است که درون آن، کشورهای دیگری وجود دارند. برای مثال کشور واتیکان Vatican که در شهر رم Rome، مرکز ایتالیا واقع شده و سن مورینو که هر دو کشورهایی بسیار زیبا و شایسته بازدید هستند.

پاک کردن ظرف بعد از خوردن اسپاگتی لازم است

در سفر به ایتالیا، خوردن پاستا بدون Fare la scarpetta یا همان عمل پاک کردن ظرف در انتهای وعده غذایی کامل نمی گردد. Fare la scarpetta به این معنی است که می بایست از یک تکه نان بهره ببرید و تمامی سس پاستای به جای مانده در بشقاب خود را با آن پاک نموده و بخورید. این تقریبا آئین شام خوردن محسوب می گردد و در بسیاری از خانواده های ایتالیایی یک سنت به شمار می آید. به همین علت است که معمولا روی میز شما در رستوران های ایتالیایی نان گذاشته می گردد.

نانی که در رستوران ها روی میز قرار داده می گردد، رایگان نیست

رستوران ها در این کشور به طور معمول، یک تکه نان روی میزتان قرار می دهند و در خصوص این که باید پول آن را بپردازید به شما اطلاع نمی دهند؛ تا این که شما به صورت حسابتان نگاه می کنید و متوجه می شوید که می بایست هزینه آن تکه نان را بپردازید. اگر در این مورد مطمئن نیستید و دلتان نمی خواهد برای نانی که اصلا استفاده نمی کنید هزینه ای به شما تعلق گیرد، حتما قبل از خوردن غذا در سفر به ایتالیا سوال کنید.

ظاهرا ونیز در حال غرق شدن است

ظاهرا شهر دوست داشتنی و محبوب ایتالیا، ونیز Venice، در حال غرق شدن است بیایید امیدوار باشیم این شهر خارق العاده به این زودی ها محو نگردد و به مبهوت کردن ما ادامه بدهد.

سفرهای جاده ای در ایتالیا بسیار مفرح هستند

ایتالیا به داشتن رانندگان بی دقت و پر هیجان و جاده های خطرناک معروفیت دارد؛ اما اجازه ندهید این ها شما را ناامید نمایند. اگر می توانید رانندگی کنید، می بایست حتما یک خودرو کرایه کنید و به یک سفر جاده ای فوق العاده بروید تا بسیاری از گنج های پنهان این کشور را کشف نمایید. بویژه اگر در یک شهر بزرگ اقامت دارید؛ زیرا منظره ها طبیعی توسکانی Tuscany به مقدار شهرهای بزرگ این کشور هیجان انگیز و تماشایی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2055

به "سفر به ایتالیا و نکته های مهمی که می بایست حتما قبل از سفر بدانید (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ایتالیا و نکته های مهمی که می بایست حتما قبل از سفر بدانید (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید