ظریف به مسکو می رود ، عراقچی به پاریس

به گزارش مجله نیلوفری، وزیر خارجه برای آنالیز آخرین تحولات برجام و نیز تنش های منطقه و تحولات سوریه به مسکو می رود، عراقچی نیز در مورد تحولات مرتبط با گفت وگوی روحانی و مکرون راهی پاریس خواهد شد.

ظریف به مسکو می رود ، عراقچی به پاریس

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امورخارجه، با تأکید بر اینکه فردا، دوشنبه 11 شهریور، روز پرکار دیپلماسی ایران است، گفت: محمدجواد ظریف فردا، به مسکو خواهد رفت و با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره آخرین تحولات اجرای برجام، تنش ها در منطقه و تحولات سوریه رایزنی و گفت وگو خواهد نمود.

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی با اشاره به سفر روز دوشنبه سید عباس عراقچی به فرانسه نیز گفت: معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم فردا راهی پاریس می گردد تا آخرین تحولات مربوط به پیشنهادهایی که آقایان روحانی و مکرون با یکدیگر درباره آنها صحبت کردند را آنالیز و در مورد آن رایزنی نمایند.

موسوی درباره اخبار منتشر شده درخصوص همراهی یک تیم مالی با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به پاریس نیز توضیح داد: سفر آقای عراقچی پیرو مذاکرات رؤسای جمهوری ایران و فرانسه انجام می گردد و جزئیات و پیشنهادات مطرح شده هم در راستای برجام و تعهداتی است که طرف های اروپایی و سه کشور اصلی اروپایی در برجام به آن متعهد هستند و به هر حال راهکارهایی که مورد توافق قرار می گیرد، یک گام به جلو خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از آن استقبال می نماید.

وی ادامه داد: تیم همراه آقای عراقچی در واقع یک تیم کارشناسی در قالب کارگروهی در حوزه بانکی، نفت و انرژی است که بعضی از جزئیات را در این سفر آنالیز و راهکارهایی را ارائه می نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با بیان اینکه فردا دوشنبه نیز هیاتی راهی وین خواهد شد، توضیح داد: سفر این هیات کارشناسی هم در ادامه دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه است که محور آن بحث و آنالیز و گفتگو در مورد برجام است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 259

به "ظریف به مسکو می رود ، عراقچی به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف به مسکو می رود ، عراقچی به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید