صنایع دستی ظرفیتی برای رونق مالی، تدبیر برای ورودگردشگران خارجی

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران، شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از 450 عنوان صنعت دستی جهان 165 عنوان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

صنایع دستی ظرفیتی برای رونق مالی، تدبیر برای ورودگردشگران خارجی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

کریم حاجی زاده با اشاره به فعالیت 50 صنعت دستی در این استان بیان داشت: این نمایشگاه قابلیت های سرزمین ایران را برای استقرار یک اقتصاد جدید نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری با شدت قابل توجهی در سطح جهان در حال رشد است، اضافه نمود: صنعت گردشگری در جمهوری اسلامی ایران نیز اساسی ترین محور توسعه است و آنالیز ها نشان می دهد امروز مسئولان نیازمند آشنایی با مدل های موفقیت در حوزه گردشگری هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان معتقد است در بخش برنامه ریزی و اجرا در حوزه عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با دقت فراوان و حداقل اشتباه وارد شویم چراکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور کهنسال با جغرافیای وسیع سرزمینی چند اقلیمی است و تنوع آثار صنایع دستی در سطح کشور قابل توجه است.

حاجی زاده ماموریت این اداره کل را بازشناسی و توسعه دانش فنی مستقر در این حوزه دانست و متذکر شد باید با توسعه صنایع دستی به اقتصاد خانواده ها یاری کرد و از ظرفیت های متنوع در این عرصه بهره گرفت.

وی تاکید دارد که همه جای ایران اعم از قشقایی، ترک، لر، کرد و... دارای هنر و فن فراوری محصولات مختلف هستند و محدوده جغرافیایی آذربایجان تنوع قابل توجه داشته و راندمان فراوری ثروت در این منطقه بیشتر است.

در این آیین فرماندار اردبیل نیز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری و رونق مالی کشور اقدامات بزرگی ترتیب داده است، گفت: دولت تدبیر و امید با راهنمایی رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم در مذاکرات هسته ای در مقابل درب های بسته و نگاه های منفی جهان، نقاب تیره ای را که به تمدن و اقتدار ایران کشیده شده بود، کنار زد.

جواد زنجانی با بیان اینکه در پی توافق حاصل شده، گردشگران خارجی بسیاری به سوی کشور سرازیر خواهند شد، اضافه نمود: در این راستا باید برنامه ریزی ها به صورت دقیق و شفاف باشد.

وی به سرمایه گذاری های مطلوب در استان در حوزه گردشگری اشاره نمود و بیان داشت: درآمد دولت فعلی یک دهم درآمد دولت سابق است، ولی دولت فعلی در شاخص های مالی و توسعه مطلوب تر از دولت سابق عمل نموده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با آمار و ارقام حرف می زند و دولت امیدوار کننده ای است، اضافه نمود: در حوزه صنعت استان، ده ها مورد از صنایعی که دچار مشکل شده بودند، با پیگیری ها مشکلاتشان برطرف شده است.

اولین نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اردبیل به صورت ملی با 66 غرفه از 31 استان کشور در بخش صنایع دستی، 30 غرفه از صنایع دستی استان اردبیل، 40 غرفه از توانمندی های گردشگری، 9 غرفه از سرمایه گذاران و دو غرفه از کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه از 19 تا 23 مرداد ماه از ساعت 15 تا 21 برای بازدید عموم دایر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 596

به "صنایع دستی ظرفیتی برای رونق مالی، تدبیر برای ورودگردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی ظرفیتی برای رونق مالی، تدبیر برای ورودگردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید