تور فرانسه: شیرینی ماکارون اصل فرانسه

به گزارش مجله نیلوفری، حتما تا به حال در قنادی ها چشمتان به شیرینی ماکارون افتاده است. همان شیرینی های کوچک، گرد و رنگارنگی که خیلی ها در دنیا عاشق طعم بی نظیرش شده اند و پادشاه فعلی شیرینی های فرانسوی نامیده می گردد.

تور فرانسه: شیرینی ماکارون اصل فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

می دانید این شیرینی های بالشتی رنگارنگ که با تزئین زیبایشان شما را مجذوب ویترین شیرینی فروشی ها می نمایند، دقیقا چه چیزی هستند؟ از کجا آمده اند؟ طرز تهیه شیرینی ماکارون در منزل چگونه است؟ و برترین نکات و ترفندها برای تهیه برترین شیرینی ماکارون جهان چیست؟

اگر جوابتان به تمام این سؤال ها یک نه بزرگ است، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید تا با سیر تا پیاز شیرینی ماکارون آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون مرحله به مرحله

اگر آدمی هستید که هیچ وقت به شیرینی نه نمی گوید، دیگر وقت آن رسیده است که یک شیرینی مجذوب کننده مانند شیرینی ماکارون را وارد زندگیتان کنید. در نگاه اول شاید طرز تهیه شیرینی ماکارون به نظر کار ترسناکی برسد؛ ولی در حقیقت همراه شدن با دستور پختی که دست شما را بگیرد و مرحله به مرحله جلو ببرد، می تواند خیال شما را راحت کند.

درست کردن شیرینی ماکارون می تواند شما را برای مدتی در رنگ ها و عطرهای مختلف غرق کند. خوردن شیرینی ماکارون در کنار یک فنجان قهوه، شما را با خودش به کافه های خیابان شانز لیزه می برد. در نهایت یادگرفتن طرز تهیه شیرینی ماکارون در منزل از لحاظ لاکچری بودن، شما را یک-هیچ از بقیه جلو می اندازد!

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون

قبل از یادگرفتن طرز تهیه شیرینی ماکارون در منزل، اول ضروری است دست به کار شوید و مواد زیر را برای پختن 30 عدد شیرینی ماکارون مجذوب کننده تهیه کنید:

مواد لازم برای مایه ماکارون

  • پودر قند 1 و 3/4 فنجان (210 گرم)
  • 1 فنجان آرد بادام (95 گرم)
  • 1 قاشق چای خوری نمک
  • 3 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1/4 فنجان شکر دانه ریز (50 گرم)
  • 1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • 2 قطره رنگ خوراکی صورتی

مواد لازم برای تهیه کره وانیلی

  • 1 فنجان کره بدون نمک (230 گرم)
  • 3 فنجان پودر قند (360 گرم)
  • 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • 3 قاشق غذاخوری خامه غلیظ

طرز تهیه شیرینی ماکارون در منزل

اگر مواد لازم برای شیرینی ماکارون را آماده نموده اید، وقت این است که طرز تهیه شیرینی ماکارون در منزل را مرحله به مرحله یاد بگیرید. زمان لازم برای آماده شدن شیرینی ماکارون 1 ساعت و 50 دقیقه است.

  1. اولین مرحله در طرز تهیه شیرینی ماکارون این است که پودر قند، آرد بادام و 1/2 قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط کنید و ترکیب را در غذاساز بریزید تا کاملا نرم گردد. در نهایت ترکیب آرد بادام و سایر مواد را الک کنید و در کاسه ای بریزید.
  2. در یک کاسه بزرگ جداگانه، سفیده های تخم مرغ و نصف قاشق چای خوری نمک به جای مانده را با هم زن برقی هم بزنید تا قله های نرمی تشکیل گردد. شکر را کم کم اضافه کنید تا کاملا با تخم مرغ مخلوط گردد. هم زدن را ادامه دهید تا قله های سفت شکل بگیرد. در نهایت باید بتوانید کاسه را وارونه کنید، بدون این که تخم مرغ بیرون بریزد.
  3. سومین مرحله ای که برای یادگرفتن طرز تهیه شیرینی ماکارون باید طی کنید، اضافه کردن وانیل به ترکیب تخم مرغ و شکر است. سپس رنگ خوراکی را اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا یک دست گردد.
  4. حدود 1/3 از مخلوط آرد بادام الک شده را به صورت تدریجی به سفیده زده شده اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا به خوبی مخلوط گردد.
  5. خمیر شیرینی ماکارون را داخل قیفی با ماسوره نوک گرد بریزید.
  6. در سینی فر، کاغذ روغنی بیندازید و سپس با استفاده از قیف، خمیر شیرینی ماکارون را روی کاغذ روغنی در دایره های 1.5 اینچی (3 سانتی متری) با فاصله حداقل 1 اینچ (2 سانتی متر) بریزید.
  7. سپس سینی فر را چند بار به آرامی روی یک سطح صاف بزنید تا حباب های به جای مانده در مایه شیرینی ماکارون آزاد شوند.
  8. اجازه دهید ماکارون ها به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق بمانند.
  9. فر را با دمای 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتی گراد) گرم کنید.
  10. شیرینی ها را به مدت 17 دقیقه بپزید تا زمانی که بالشتک های ماکارون خوب پف نمایند و به کاغذ روغنی نچسبند.
  11. قبل از پرکردن شیرینی ماکارون با کرم، آن را روی توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک گردد.

حالا که طرز تهیه شیرینی ماکارون را یاد گرفته اید، وقت درست کردن کرم وسط شیرینی ماکارون است. ابتدا باید کره را در یک کاسه کوچک بریزید و به مدت یک دقیقه با هم زن هم بزنید تا سبک و پفکی گردد. پودر قند الک شده و وانیل را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید.

خامه را کم کم به ترکیب بالا اضافه کنید تا کرم به غلظت دلخواهتان برسد؛ سپس کرم کره ای را داخل قیف با ماسوره گرد بریزید.

روی یک بالشتک ماکارون، اندازهی کرم کره ای بریزید و بالشتک دیگر را درست مثل همبرگر روی آن قرار دهید. می توانید روی شیرینی ماکارون را با اندازهی ترافل رنگی و کرم کره ای تزئین کنید و بعد با یک فنجان قهوه، جشنی فرانسوی برپا کنید.

طرز تهیه ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی

اگر عاشق طعم شکلات هستید و دوست دارید هر چیزی را که می خورید، ردی از شکلات در خودش داشته باشد، می توانید شیرینی ماکارون شکلاتی را امتحان کنید. شکلات در ترکیب این شیرینی، طعم بی نظیری خلق می نماید که به سادگی نمی توانید از آن بگذرید. در ادامه طرز تهیه شیرینی ماکارون شکلاتی را یاد می گیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی ماکارون شکلاتی

خمیر شیرینی ماکارون

  • 1 و 1/2 فنجان (150) آرد بادام ریز آسیاب شده
  • 1 و 3/4 فنجان (198 گرم) پودر قند
  • 1/4 فنجان (21 گرم) پودر کاکائو
  • 1/2 قاشق چای خوری (2 گرم) نمک
  • 4 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1/2 فنجان (99 گرم) شکر
  • 1/2 قاشق چای خوری (2 گرم) عصاره وانیل

فیلینگ گاناش زده شده

  • 1 و 1/3 فنجان (226 گرم) شکلات تلخ و شیرین
  • 2/3 فنجان (157 گرم) خامه غلیظ

طرز تهیه شیرینی ماکارون شکلاتی

  1. برای درست کردن پوسته های ماکارون، ابتدا ضروری است آرد بادام، پودر قند، پودر کاکائو و نمک را با هم در یک کاسه میانه الک کنید. این کار را 1 تا 2 بار تکرار کنید تا تمام مواد خشک به خوبی ترکیب شوند و هیچ توده خشکی باقی نماند.
  2. سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و حدود 30 تا 45 ثانیه با سرعت بالا هم بزنید تا کف کند. بعد از آن، شکر را به آرامی اضافه و به مدت 5 دقیقه خوب مخلوط کنید. سپس وانیل را به ترکیب اضافه کنید. در مرحله بعد حدود نیمی از مخلوط آرد بادام را داخل کاسه بریزید و با کفگیر سیلیکونی، آغاز به هم زدن کنید تا به بافت ایده آل شیرینی نزدیک گردد.
  3. مخلوط آرد بادام به جای مانده را به خمیر اضافه کنید و به آرامی با کفگیر سیلیکونی مخلوط کنید. کاردک را به صورت دایره ای در اطراف بیرون کاسه حرکت دهید؛ سپس از مرکز آن برش دهید و این کار را تکرار کنید. در حین هم زدن، کاسه را بچرخانید تا تمام خمیر به طور یکنواخت در بیاید. خمیر را به آرامی داخل قیف بریزید و آن را تا نیمه پر کنید.
  4. برای پختن شیرینی ماکارون فقط ضروری است کف سینی فر، کاغذ روغنی بگذارید و به فاصله های یکسان با قیف، مایه را روی کاغذ بریزید. به آرامی چند بار سینی را روی سطح صاف بزنید تا حباب های به جای مانده در مایه شیرینی ماکارون خارج گردد.
  5. اجازه دهید ماکارون ها مدت 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت نمایند تا روی آن ها کمی خشک گردد. در خاتمه زمان استراحت، شیرینی ها را در فری که با دمای 150 درجه سانتی گراد از قبل گرم شده است قرار دهید. اجازه دهید شیرینی ماکارون 18 تا 20 دقیقه در فر بپزد و سطح کوکی ها براق، خشک و سفت گردد.
  6. پس از پخت، ماکارون ها را روی سینی فر قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

برای درست کردن فیلینگ گاناش برای پرکردن شیرینی ماکارون، ابتدا شکلات خردشده را در کاسه ای بریزید. خامه را در قابلمه ای کوچک روی حرارت میانه قرار دهید تا بجوشد. خامه داغ را روی شکلات بریزید و بگذارید حدود 15 ثانیه بماند. از یک کاردک سیلیکونی برای هم زدن مخلوط بهره ببرید تا یک گاناش صاف و براق به دست آید. اجازه دهید مخلوط به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت خنک گردد.

گاناش خنک شده را به مدت 2 تا 4 دقیقه با سرعت میانه هم بزنید تا رنگ و بافت آن روشن گردد؛ بعد داخل قیف بریزید. وقتی ماکارون ها خنک شدند، آن ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید. در حین کار می توانید ماکارون ها را با نزدیک ترین همسانشان از نظر مقدار جفت کنید.

روی یک طرف ماکارون اندازهی گاناش بریزید، جفت کوکی را روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید. برای این که شیرینی ماکارون طعم بهتری پیدا کند و کاملا خنک گردد، می توانید یک شبانه روز آن را داخل یخچال بگذارید و سپس میل کنید.

شیرینی ماکارون چیست؟

منشا شیرینی ماکارون تعیین نیست، اما گفته می گردد که در اوایل سال 1533 به وسیله کاترین دی مدیچی و شیرینی پزانش از ایتالیا به فرانسه آورده شده است. شیرینی ماکارون در سال 1792 به وسیله دو راهبه که در انقلاب فرانسه به نانسی پناهنده شده بودند و برای تامین مخارج خود ماکارون می فروختند، به معروفیت رسید.

راهبه ها به خواهران ماکارون معروف شدند ولی شیرینی هایی که در آن موقع درست می کردند با ماکارون های امروزی تفاوت زیادی داشتند. شیرینی های خواهران راهبه ترکیبی ساده از بادام آسیاب شده، سفیده تخم مرغ و شکر بود و هیچ طعم خاصی نداشت.

در دهه 1900 پیر دزفونتن، قناد شیرینی فروشی و کافه لادوره پاریس، تصمیم گرفت دو شیرینی یک مقدار را به وسیله روکش گاناش به هم وصل کند؛ با این روش، برای اولین بار ماکارون مدرن را خلق کرد. در عصر حاضر ماکارون دیگر یک کلوچه بادام ساده نیست. یک شیرینی لاکچری با طعم های مختلفی ست که با یک پوسته نازک و سبک، احاطه شده و در دلش کرم هایی لذیذ، جا خوش نموده اند.

ترفندهای حرفه ای برای تهیه شیرینی ماکارون

برای تهیه یک شیرینی ماکارون بی نقص باید فوت کوزه گری آن را بدانید. نکاتی که در ادامه در خصوص طرز تهیه شیرینی ماکارون آمده اند به شما یاری می نمایند تا هیچ وقت در تهیه شیرینی ماکارون دچار مشکل نشوید.

  • برای ماکارون های رنگی، از خمیر رنگی خوراکی بهره ببرید نه رنگ مایع. استفاده از رنگ مایع باعث تغییر بافت ماکارون می گردد.
  • رنگ را به سفیده تخم مرغ مایع اضافه کنید و اگر می خواهید رنگ تیره تری داشته باشید اندازه بیشتری رنگ بریزید. با هم زدن و اضافه کردن شکر، به مقدار قابل توجهی رنگ مایه روشن می گردد.
  • برای تهیه ماکارون شکلاتی، پودر کاکائو را با پودر قند الک کنید.
  • برای داشتن یک شیرینی ماکارون حرفه ای، حتما قبل از آغاز، تمام مواد خود را دقیق وزن کنید.
  • در طرز تهیه شیرینی ماکارون، پودر قند و بادام آسیاب شده را الک کنید تا گلوله های پودر قند و بادام در شیرینی نمانند.
  • برای پخت بهتر شیرینی، مواد را از قبل در دمای محیط قرار دهید.
  • تمام شکر را یک باره به سفیده تخم مرغ اضافه نکنید. معمولا بهتر است این کار را در سه قسمت انجام دهید.
  • سفیده تخم مرغ را خیلی خوب هم بزنید. سفیده تخم مرغ باید آن قدر سفت باشد که بتوانید کاسه را برعکس کنید و چیزی از آن نریزد.
  • برای ریختن بهتر مایه شیرینی از ماسوره ساده بهره ببرید.
  • در نیمه های پخت، در فر را باز کنید و سریع آن را چند بار تکان دهید تا بخار جمع شده در فر خارج گردد. این کار باعث می گردد که به شیرینی شک وارد گردد و بهتر بپزد. سپس در فر را ببندید و اجازه دهید شیرینی ها کامل بپزند.
  • پس از پخته شدن، ماکارون ها را روی توری خنک نماینده قرار دهید و بگذارید تا کاملا سرد شوند. وسوسه نشوید که ماکارون ها را تا زمانی که سرد نشده اند بردارید، چون این کار باعث می گردد شیرینی ها به هم بچسبند.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1918

به "تور فرانسه: شیرینی ماکارون اصل فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: شیرینی ماکارون اصل فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید