سفیر روسیه: سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران گیج کننده است

به گزارش مجله نیلوفری، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز شنبه در توئیتی نوشت: جیک سالیوان یک سخنرانی کلیدی در خصوص خاورمیانه ایراد کرد. بخش مربوط به ایران گیج کننده است و معلوم نیست چه نوع پیامی می خواهد بفرستد.

سفیر روسیه: سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران گیج کننده است

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برطرف تحریم ها سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران و توافق سال 94 را گیج کننده توصیف اما توضیح داد که اظهارات وی ناظر بر این است که گزینه دیپلماتیک همچنان روی میز باقی است.

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز شنبه در توئیتی نوشت: جیک سالیوان یک سخنرانی کلیدی در خصوص خاورمیانه ایراد کرد. بخش مربوط به ایران گیج کننده است و معلوم نیست چه نوع پیامی می خواهد بفرستد.

وی اضافه کرد: با این حال، جنبه مثبت آن، این است که گزینه دیپلماتیک - با قضاوت بر اساس سخنان او - همچنان روی میز به جای مانده است.

سالیوان چندی پیش طی سخنانی در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک گفت که آمریکا همچنان در پی راه چاره دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران است.

این درحالیست که مذاکرات برطرف تحریم ها بعد از ماه ها گفت وگوهای فشرده دیپلماتیک به علت عواملی همانند تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم گیری، زیاده خواهی و طرح درخواست های تازه از سوی آمریکا معطل مانده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2108

به "سفیر روسیه: سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران گیج کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران گیج کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید