روز جهانی چپ دست ها

به گزارش مجله نیلوفری، تا به حال چند بار پیش آمده که نتوانید از ابزارهایی مانند قیچی، چاقو یا حتی ماوس کامپیوترتان به راحتی بهره ببرید؟ جواب این سوال بستگی دارد به اینکه شما چپ دست باشید یا راست دست. اگر جزو افراد چپ دست باشید، احتمالا خیلی خوب درک می کنید به دست گرفتن قیچی یا استفاده از ماوسی که برای راست دست ها طراحی شده کار ساده ای نیست. در تمام امتحان ها باید اعلام کنید که صندلی مخصوص راست دست ها مناسب شما نیست و هر بار در بانک یا اداره های مختلف اتوماتیک را برمی دارید و چیزی می نویسید دیگران چنان با تعجب نگاه تان می نمایند که انگار می خواهند بپرسند: چپ دستی؟!

روز جهانی چپ دست ها

پیشینه روز جهانی چپ دست ها

روز جهانی چپ دست ها اولین بار در سال 1976 به رسمیت شناخته شد. کلوپ چپ دستان با انتخاب این روز تصمیم گرفت تا آگاهی عمومی را در خصوص دشواری هایی که چپ دست ها در جامعه طراحی شده برای راست دست ها دارند بالا ببرد. زمانی استفاده از دست چپ ویژگی منفی دانسته می شد اما امروز بعضی ها تا جایی پیش رفته اند که می گویند چپ دست بودن یک قدرت برتر است!

چرا روز جهانی چپ دست ها؟

هدف از اختصاص یک روز از تقویم به چپ دست ها ایجاد آگاهی بیشتر در خصوص مزیت ها و مضرات چپ دست بودن در جامعه ای است که اغلب اعضای آن راست دست هستند. در حال حاضر، فقط 7 تا 10 درصد کل جمعیت جهان چپ دست هستند، جمعیتی که هر روز سعی می نمایند خودشان را با ابزارهایی که کار با آنها برای شان راحت نیست سازگار نمایند. با انتخاب یک روز برای آگاهی بخشی در این زمینه، شاید صاحبان کسب و کار و تولیدنمایندگان هم کوشش نمایند تا ابزارهای ساده را طوری بسازند که استفاده از آنها برای افراد چپ دست هم راحت تر باشد.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

شاید بد نباشد از راست دست ها بخواهیم یک بار هم که شده از قیچی مخصوص چپ دست ها استفاده نمایند یا روی میز و صندلی ای بنشینند که با صندلی های همیشگی شان فرق دارد. احتمالا حس نامتعارف بودن و دشواری استفاده از این ابزارها کافی است تا راست دست ها جهانی متفاوت چپ دست ها را درک نمایند. این بار که خواستید در ماگ مورد علاقه تان چای یا قهوه بنوشید، به نوشته ها و عکس های روی آن دقت کنید تا ببینید حتی ماگ ها هم طوری طراحی می شوند که فقط اگر در دست راست قرار بگیرند قابل استفاده هستند!

در روز جهانی چپ دست ها این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • با دست چپ تان غذا بخورید.
  • سعی کنید با دست چپ تان چیزی بنویسید.
  • ماوس کامپیوتر را با دست چپ بگیرید.
  • ببینید چند نفر را اطراف تان می شناسید که چپ دست هستند.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2007

به "روز جهانی چپ دست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی چپ دست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید