دیلیپ کومار، اسطوره سینمای هند درگذشت

به گزارش مجله نیلوفری، دیلیپ کومار، یکی از مشهورترین بازیگران سینمای بالیوود بعد از بیماری طولانی مدت روز چهارشنبه در بیمارستانی در بمبئی در 98 سالگی درگذشت.

دیلیپ کومار، اسطوره سینمای هند درگذشت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، کومار به خاطر نقش هایی که در چندین فیلم مشهور باز نموده است به شاه تراژدی مشهور بود.

دیلیپ کومار ماه گذشته دو بار به خاطر نفس تنگی در شفاخانه بستری شده بود. خانواده اش در توییتی با اندوه بسیار خبر درگذشت او را منتشر کردند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان در توییتی به خانواده این هنرمند مشهور تسلیت گفت و نوشت: دیلیپ کومار به اسم اسطوره سینما در خاطره ها می ماند. او از درخشش بی نظیری برخوردار بود که باعث شده بود مخاطبانی از همه نسل ها مسحورش شوند. درگذشت او ضایعه ای برای دنیا فرهنگی ماست.

آمیتاب باچان، دیگر ابرستاره بالیوود در یک پیغام توییتری نوشت: یک نهاد از میان ما رفت. او افزوده است که نام دیلیپ کومار در تاریخ سینمای هند جاودانه می ماند.

دیلیپ کومار که یک مسلمان بود به نام یوسف خان در 11 دسمبر 1922 به دنیا آمد. خانواده پشتون او از پیشاور بود شهری که بعد از جدایی هند و پاکستان به بخشی از پاکستان تبدیل شد. او در اواخر دهه 1980 از خانه اجدادی خود در پیشاور ملاقات نموده بود.

کومار در بیش از شش دهه فعالیت هنری اش در بیش از 60 فیلم نقش آفرینی کرد.

دیلیپ کومار در سال 1966 با سائره بانو که 22 سال از خودش جوان تر بود ازدواج کرد. هر دو در سه فیلم باهم بازی نموده اند و فرزند ندارند.

تصاویری از دیلیپ کومار

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1616

به "دیلیپ کومار، اسطوره سینمای هند درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیلیپ کومار، اسطوره سینمای هند درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید