دولت 5 عامل برای ایجاد شرایط بهتر در کشور را جدی بگیرد، شورای عالی گردشگری چه می نماید؟

به گزارش مجله نیلوفری، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی در پیشنهادی به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: دولت در سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت تا به حال نتوانسته ماهیت فرابخشی امر گردشگری را درک کند، بنابراین ضرورت دارد تا برای 5 عامل، شورای عالی گردشگری را جدی بگیرد.

دولت 5 عامل برای ایجاد شرایط بهتر در کشور را جدی بگیرد، شورای عالی گردشگری چه می نماید؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حیدر ابراهیم بای سلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره روی1کرد کنونی سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت در حوزه گردشگری کلان کشور گفت: مهمترین مسئله ما در گردشگری، سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت است و با توجه به استعدادی که کشور دارد زمینه های بسیاری از نظر پروژه های مشترک با سرمایه گذاران بین المللی و داخلی در مورد گردشگری وجود دارد منتها متأسفانه دولت در سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت تا به حال نتوانسته ماهیت فرابخشی امر گردشگری را درک کند.

گردشگری جایگزین نفت

ابراهیم بای سلامی ادامه داد: اگر بناست ما گردشگری را جایگزین نفت کنیم یا در تکمیل درآمدهای نفتی بتوانیم با مشارکت ملی و برانگیختن مشارکت جامعه محلی در جهت ایجاد اشتغال، درآمدزایی، عدالت گستری، فقرزدایی، حفظ محیط زیست و ایجاد شرایط بهتر در کشور استفاده کنیم راه چاره آن این است که دولت در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های خود تجدید نظر کند.

پیشنهادی برای خانم رئیس

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی درباره پیشنهاد خود به رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی گفت: بنده پیشنهادم برای رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی این است که شورای عالی گردشگری را جدی بگیرد و از شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان مهمترین تشکیلات سیاست گذاری و برنامه ریزی و به کار دریافت سایر استعدادهای کشور استفاده کند. این امری است که متأسفانه علی رغم اینکه قانون مصوب مجلس است و مجلس در سال 82 تصویب نموده نادیده گرفته شده و تا به حال رؤسای سازمان نتوانستند از این ظرفیت بالا در جهت ایجاد یک عزم ملی و کلان سیاست گذاری و برنامه ریزی استفاده نمایند.

شورای عالی گردشگری را جدی بگیرید

ابراهیم بای سلامی در شرح عملکرد شورای عالی گردشگری عنوان نمود: کما اینکه شورای عالی گردشگری داریم ولی متأسفانه دستور کارهایی که موجود است بسیار ضعیف بوده و در سطح اداری است و شورا نتوانسته مسائل کلان کشور در امر گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی را در دستور کار خود قرار دهد و از این ظرفیت که این جلسات با حضور رییس جمهور یا معاون اول وی و حضور 11 عضو کابینه برگزار می گردد استفاده لازم را تا به حال ننموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 641

به "دولت 5 عامل برای ایجاد شرایط بهتر در کشور را جدی بگیرد، شورای عالی گردشگری چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت 5 عامل برای ایجاد شرایط بهتر در کشور را جدی بگیرد، شورای عالی گردشگری چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید