تشکیل ستاد ویژه برای اتباع ایرانی در کانادا، ایجاد مکانیزم جدید برای لغو ویزا در فرودگاه های کشور

به گزارش مجله نیلوفری، معاون امور مجلس و کنسولی وزارت امور خارجه اعلام نمود: جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل اتباع خود در کانادا ستاد ویژه ای را تشکیل می دهد.

تشکیل ستاد ویژه برای اتباع ایرانی در کانادا، ایجاد مکانیزم جدید برای لغو ویزا در فرودگاه های کشور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، حسن قشقاوی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت درجمع خبرنگاران، اضافه نمود: سفارت ایران در کانادا که مسوول پیگیری امور حقوقی و کنسولی اتباع ایرانی است می تواند با در اختیار گذاشتن پرونده های اسکن شده ایرانیان به وسیله نرم افزاری به وزارت امورخارجه کشورمان، مسائل ایرانیان ساکن این کشور را رفع کند.

قشقاوی همچنین از راه اندازی سامانه جدید صدور ویزا اطلاع داد و گفت: این سامانه به منظور ارایه خدمات هموطنان ایرانی در سایر کشورهای دنیا به زودی راه اندازی می گردد.

وی با اشاره به معین ایتالیا به عنوان دفتر حافظ منافع کانادا، اعلام کرد: همانگونه که سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود نیز بیان نمود، هنوز توافقی میان جمهوری اسلامی ایران و کانادا در این زمینه صورت نگرفته است.

قشقاوی در مورد این که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد لغو ویزای 60 کشور را به صورت یکجانبه یا دوجانبه ارایه نموده است، گفت: این اقدام به منظور ترویج و گسترش صنعت توریسم در کشور پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه کوشش می نمایند تا در راستای توسعه این صنعت در کشور و به منظور تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشورمان، ویزای بعضی کشورها لغو گردد.

معاون امور مجلس و کنسولی وزارت امور خارجه همچنین از ایجاد مکانیزم جدیدی به منظور لغو ویزا در فرودگاه های کشور اطلاع داد و گفت: موضوع لغو ویزا در فرودگاه های کشور با هدف یاری به گسترش صنعت توریسم دنبال می گردد.

قشقاوی اعلام کرد: به زودی نشستی نیز با حضور علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه برگزار می گردد.

انتهای پیغام/ش3

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 723

به "تشکیل ستاد ویژه برای اتباع ایرانی در کانادا، ایجاد مکانیزم جدید برای لغو ویزا در فرودگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ستاد ویژه برای اتباع ایرانی در کانادا، ایجاد مکانیزم جدید برای لغو ویزا در فرودگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید