دولت ونزوئلا، مذاکره با مخالفان را لغو کرد

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن محکوم کردن کوشش رئیس جمهور خودخوانده برای فروش منطقه مورد مناقشه اسکیبو به گویان، مذاکرات بین دولت و مخالفان را لغو کرد.

دولت ونزوئلا، مذاکره با مخالفان را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اظهارات مقام های کاراکاس درباره تحرکات نمایندگان رئیس جمهور خودخوانده برای فروش یک منطقه مورد مناقشه ونزوئلا با گویان، رئیس جمهور ونزوئلا مذاکرات دولت با مخالفان را لغو نموده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو از انتها مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان و اعضای وابسته به رئیس جمهور خودخوانده این کشور اطلاع داده است.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: من به اعتراضات درباره کوشش های گوایدو برای دادن اسکیبو (به گویان) ملحق می شوم. تا زمانی که گوایدو قصدش برای تحویل دادن اسکیبا را تغییر ندهد، ما در میز مذاکره با آنها نخواهیم نشست یا آنها موضعشان را تغییر می دهند یا اینکه هرگز چهره های ما را (در میز مذاکره) نخواهند دید.

پیش از این نمایندگان مادورو و گوایدو با میانجیگری نروژ گفت و گوهایی انجام داده بودند.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام نموده بود که نمایندگان گوایدو کوشش های را برای واگذاری این منطقه نفتخیز به شرکت هایی از قبیل اکسان موبیل آمریکا شروع کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا هم ویدئویی از ونسا نیومان که نماینده و سفیر گوایدو در انگلیس است به همراه مانوئل آوندانو دستیار گوایدو منتشر کرد که در آن این دو نفر درباره دادن اسکیبو به گویان صحبت می نمایند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از دادستانی این کشور خواسته بود که گوایدو را به دلیل موضعش در قبال اسکیبو و خیانت به کشور تحت پیگرد قرار دهد.

به دنبال این تحولات، دادستانی کل ونزوئلا از شروع تحقیقات درباره کوشش گوایدو برای فروختن منطقه اسکیبو به شرکت های فراملیتی اطلاع داده بود.

این اولین باری نیست که مقام های ونزوئلایی درباره موضوع اسکیبو اظهارنظر می نمایند. وزیر خارجه ونزوئلا تیرماه 1394 درباره حل محبت آمیز و قانونی اختلاف تاریخی بر سر اسکیبو ابراز امیدواری کرد و همچنین گفت که که ونزوئلا در ارتباط با این موضوع تابع توافق نامه ژنو می باشد که در سال 1966 به امضا رسیده است.

از سوی دیگر مادورو، مهرماه 1394 هم در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن اعلام توافق دولت ونزوئلا با گویان برای عادی سازی روابط دیپلماتیک اطلاع داد و همچنین گفته بود، کاراکاس از مناقشه اسکیبو سربلند خارج می گردد (جزئیات بیشتر).

لغو مذاکرات بین دولت ونزوئلا با نمایندگان رئیس جمهور خودخوانده در شرایطی انجام شده که دولت آمریکا همچنان در حال حمایت های همه جانبه از گوایدو است؛ حمایت ها و مداخلاتی که با اقدام سوم بهمن ماه 1397 دونالد ترامپ کلید خورده است.

رئیس جمهور آمریکا در آن تاریخ، به فاصله نیم ساعت بعد از نشست خوان گوایدو در کاراکاس و اعلام خودش به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا، او را به رسمیت شناخته بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 273

به "دولت ونزوئلا، مذاکره با مخالفان را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ونزوئلا، مذاکره با مخالفان را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید