خبری مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران : رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می گردد، گفت: اگر همه شرکت ها سود را واریز نمایند، دومین مرحله از واریز سود به صورت کامل انجام می گردد در غیر اینصورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد.

خبری مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت

به گزارش به نقل از ایرنا، محمدعلی دهقان دهنوی عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط اجرای پیشنهاد 3+7 اضافه کرد: هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است و همچنان در انتظار ابلاغ آن برای اجرا هستیم.

زمان واریز سود سهام عدالت

وی به زمان واریز سود سهام عدالت اشاره نمود و گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می گردد، با این شرح که بخش کوچکی از این سود به دلیل اینکه شرکت های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند، به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت نمایند و سهام ارزشمند آن شرکت ها را بگیرند؛ بنابراین اجازه دادیم تا سود در افزایش سرمایه مصرف گردد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه چند شرکت هم در پرداخت سود با مشکل روبرو بودند و آخرین اخطارها را به آنها داده ایم، اضافه کرد: اگر این شرکت ها سود را واریز نمایند، دومین مرحله از واریز سود به صورت کامل پرداخت می گردد در غیر اینصورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با شرکت هایی که سود مدنظر را در موعد مقرر واریز ننموده اند طبق ضوابط سازمان با آنها برخورد خواهیم کرد.

توقف فروش سهام عدالت به دلیل فضای حاکم در بازار

وی به توقف فروش سهام عدالت اشاره نمود و گفت: فروش سهام عدالت به دلیل فضای حاکم در بازار و هیجان های ایجاد شده متوقف شد، حجم سهام عدالت در بازار زیاد است و در صورتی که فروش آن در بازار مدیریت نگردد، از ارزش آن کاسته می گردد و منجر به ضرر و زیان سهامداران خواهد شد.

دهقان دهنوی به زمان فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت اشاره نمود و اضافه کرد: این موضوع وابسته به بهبود شرایط بازار است، در آن موقع سهام عدالت را به صورت تدریجی عرضه خواهیم کرد.

رییس اعلام نمود: این موضوع باید مدنظر باشد که سهام عدالت جزو ارزشمند ترین و برترین سهام شرکت های کشور است و هیچ دارایی بهتر از آن در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به سهامداران این است که اگر افراد به پول حاضر از فروش این سهام احتیاجی ندارند به طور حتم از فروش آن خودداری نمایند و از منافع آن در بلندمدت بهره مند شوند.

آخرین جزییات واریز 150 میلیون دلار به صندوق تثبیت بازار سرمایه

وی به واریز معادل ریالی 150 میلیون دلار به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره نمود و گفت: اجرای این موضوع بین بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در جریان است، بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی درخواست داشت تا حساب هایی را معرفی کند که مبلغ قابل برداشت باشد، در صورت اجرای این اقدام هر چه زودتر این واریزی انجام خواهد شد.

جزییات اصلاح قانون بازار اوراق بهادار

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح قانون اوراق بهادار اکنون در کدام مرحله واقع شده است؟ گفت: اصلاح قانون بازار اورا ق بهادار در مجلس و مطرح است، بحث های متنوع و پراکنده ای در این زمینه وجود دارد، در این میان سازمان بورس هم در حال جمع بندی نظرات خود است.

دهقان دهنوی گفت: با بخش هایی از این اصلاح موافق هستیم اما بخش های دیگر آن نگران نماینده است و در خواست می کنیم تا صاحب نظران با ورود به این موضوع پیش نویس های آن را مطالعه نمایند تا اگر اصلاحی انجام شد آن اصلاح مدنظر به نفع بازار سرمایه باشد.

دلیل عدم انتشار آمار خرید و فروش صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه

دهنوی در پاسخ به دلیل عدم انتشار آمار مربوط به اندازه حمایت ها و خرید و فروش صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه اشاره نمود و گفت: صندوق تثبیت و توسعه دارای دستورالعمل های خاص خود هستند، بیشتر منابع صندوق توسعه بازار سرمایه، منابع بانک ها و کارگزاری ها است، اگر الزامی برای افشای اطلاعات دیگر صندوق ها وجود داشته باشد برای این صندوق هم هم وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه فعالیت های خود را بر اساس دستور العمل های مشخصی انجام می دهد، این صندوق ها گزارش های مفصلی را در وب سایت و در خصوص پرتفوی خود منتشر نموده اند.

دهقان دهنوی اعلام نمود: با توجه به اینکه این صندوق ها نقش تثبیتی و حمایتی دارند، نمی توانند اطلاعات ریز و جزییات خود را منتشر نمایند اما سازمان بورس، هیات امنای این صندوق و مراجع نظارتی به صورت دائم فعالیت آنها را مورد آنالیز قرار می دهند.

راه اندازی معاملات املاک در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به راه اندازی بورس املاک در بورس کالا اشاره نمود و گفت: اعلام کرد: بخشی از آن چیزی که باید تشکیل دهنده بورس املاک باشد صندوق های املاک و مستغلات هستند که ما با سرعت پیگیر اجرایی آن هستیم، دستور العمل آن قرار است اجرا گردد و از طرف دیگر معاملات املاک را در راه اندازی نموده ایم.

وی اضافه کرد: ما زمانی بورس املاک را تاسیس می کنیم که نهاد ها و ابزارهای لازم را برای فعالیت داشته باشیم، بدین صورت که در ابتدا محیط کار را فراهم کنیم و بعد شرکت تاسیس گردد.

حمایت سازمان بورس از بازار دائمی است

دهقان دهنوی به برنامه های مدنظر برای بهبود شرایط بازار سرمایه اشاره نمود و گفت: اکنون شرایط بازار خوب است اما برنامه های حمایتی ما دائمی است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه دارای منابع قابل توجهی هستند و در روزهایی که احتیاج باشد به بازار سرمایه ورود و از معاملات آن حمایت می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1574

به "خبری مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید