خبرنگاران نماینده مجلس: 12 درخواست مردم خراسان جنوبی تقدیم وزیر بهداشت شد

به گزارش مجله نیلوفری، بیرجند - خبرنگاران - رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: 12 درخواست مردم استان را خدمت وزیر بهداشت تقدیم کردم که یکی از آنها تخصیص اعتبار به بیمارستان خوسف است.

خبرنگاران نماینده مجلس: 12 درخواست مردم خراسان جنوبی تقدیم وزیر بهداشت شد

حسین خسروی روز یکشنبه در آیین افتتاح 64 پروژه بهداشتی و درمانی استان خراسان جنوبی که در یازدهمین پویش ملی ره سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار گشت افزود: برای یادآوری می گویم بیمارستان خوسف 9 سال است که به انتها نرسیده و این بیمارستان ردیف اعتباری دارد اما تخصیص اعتبارات باید از سوی وزیر بهداشت انجام شود.

وی بیان نمود: بیشتر پزشکان خراسان جنوبی در منطقه جنوب بیرجند مستقر هستند و شمال شهر نیازمند بیمارستان است که باید با کمک وزارت بهداشت به انتها برسد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین تکمیل بیمارستان های شهرستان زیرکوه و آتشدست نهبندان را خواستار شد.

وی ادامه داد: امروز شهدای سلامت از جهاتی با شهدای دفاع مقدس متفاوت هستند، به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس رزمندگان جایگزین می شدند اما در این دوران بحث تخصصی است و جایگزینی به همین زودی امکان پذیر نیست.

خسروی گفت: همچنین در دوران دفاع مقدس رزمندگان وقتی به مرخصی می آمدند چند روزی در کنار خانواده بودند اما کادر بهداشت و درمان ما به دلیل سختی کار، وقتی به خانه هم بر می گردند فرصت انس و الفت با خانواده را ندارند لذا یک جمله را به وزیر بهداشت و کادر درمان هدیه می کنیم که اجرا و پاداش در این دوران منحوس کرونا با خدای سبحان.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه وارد بیرجند شد و تا امروز در این استان حضور دارد.

در دومین روز سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی، 64 پروژه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در قالب یازدهمین آیین پویش ملی ره سلامت به صورت ویدئو کنفرانس در استان به بهره برداری رسید.

یک هزار و 124 میلیارد و 519 میلیون ریال برای اجرا و تکمیل 64 پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی به متراژ 14 هزار و 590 متر مربع هزینه شده است.

در ادامه برنامه ها، وزیر بهداشت در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا حضور پیدا می کند و نیز بازدید از بیمارستان های بیرجند را در برنامه دارد.

پویش سراسری ره سلامت با شعار تداوم توسعه همگام با مهار کرونا هفته دولت امسال آغاز شد و تا اردیبهشت سال 1400 ادامه خواهد یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این پویش، هزار و 400 پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در سراسر کشور افتتاح می شود.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 11 شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1235

به "خبرنگاران نماینده مجلس: 12 درخواست مردم خراسان جنوبی تقدیم وزیر بهداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: 12 درخواست مردم خراسان جنوبی تقدیم وزیر بهداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید