خبرنگاران اعضای کابینه جدید دولت فرانسه معین شد

به گزارش مجله نیلوفری، تهران - خبرنگاران - نخست وزیر جدید فرانسه ترکیب اعضای کابینه خود را در حالی معرفی کرد که بعضی انتصاب ها واکنش هایی را به دنبال داشته است. بعضی از وزرا در سمت های خود باقی ماندند.

خبرنگاران اعضای کابینه جدید دولت فرانسه معین شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش دوشنبه شب تارنمای شبکه 5 تلویزیون فرانسه(TV 5 Monde) و روزنامه اوئست فرانس، دولت ژان کستکس روز دوشنبه توسط الکسیس کولر رئیس دفتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و رییس ستاد کارکنان کاخ الیزه اعلام شد.

در میان تازه واردان دولت فرانسه، انتخاب اریک دوپن مورتی وکیل سرشناس فرانسوی به عنوان وزیر دادگستری این کشور واکنش هایی را به دنبال داشته است. او به دلیل مواضع شفاف و بحث برانگیز فردی شناخته شده در فرانسه است.

براساس این گزارش، در ترکیب جدید کابینه نخست وزیر جدید فرانسه که به تازگی و به دنبال استعفای ادوار فیلیپ جایگزین او شده، ژان ایو لودریان در وزارت خارجه باقی ماند و برونو لومر همچنان به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه به فعالیت خود در این کابینه ادامه می دهد.

همچنین اولیویه وران به عنوان وزیر بهداشت کابینه کستکس معرفی گردید. او چندی پیش جایگزین اگنس بوزن وزیر بهداشت سابق شده بود. ژان میشل بلانکه بار دیگر وزیر آموزش ملی شد، فلورانس پارلی در وزارت دفاع باقی ماند. موریل پنیکو هم که پیشتر به عنوان وزیر کار در دولت فرانسه ایفای نقش می کرد در کابینه جدید جایگزین الیزابت بورن وزیر محیط زیست شد.

در کابینه جدید نخست وزیر فرانسه ژرار در منن هم که پیشتر به عنوان وزیر اقدام و حساب های عمومی بود، جایگزین کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه شد.

هنوز فهرست وزیران مشاور دولت معین نشده و باید در روزهای آینده معین گردد.

ادوار فیلیپ نخست وزیر سابق فرانسه بامداد آدینه استعفای خود را تقدیم امانوئل مکرون کرد که ساعاتی پس از این درخواست رئیس جمهوری فرانسه با این استعفا موافقت کرد.

ژان کستکس 55 ساله که معاون پیشین نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری اسبق فرانسه بود جایگزین فیلیپ شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 967

به "خبرنگاران اعضای کابینه جدید دولت فرانسه معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعضای کابینه جدید دولت فرانسه معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید