خاندوزی: حذف ارز دولتی تکلیف قانونی است

به گزارش مجله نیلوفری، وزیر اقتصاد گفت: دلیل اصلی مشکل تورم علاوه بر ضعف نظارت بر خلق پول بانک ها، کسری بودجه ای است که دولت ها به آن دامن زده اند.

خاندوزی: حذف ارز دولتی تکلیف قانونی است

به گزارش تسنیم، خاندوزی امروز در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی حاضر شد و به بعضی سؤالات مالی آن ها پاسخ داد. وزیر اقتصاد گفت: برای بودجه سال آینده باید هزینه های جاری دولت برای مهار تورم کنترل گردد و در عین حال باید سیاست هایی که محرک فراوری است در پیش بگیریم.

خاندوزی اضافه کرد: بعلاوه قرار است برای ثبات مقررات متغیر های کلیدی در بودجه سال آینده فرمول قطعی داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع واگذاری 110 هزار میلیارد تومان سهام در بودجه سال 1400 گفت: قرار است این اوراق در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و صندوق ها قرار بگیرد و در واقع یک نوع تغییر مالکیت در دولت است و به طور مستقیم در بازار سرمایه عرضه نمی گردد و تأثیر منفی در بورس نخواهد داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی اضافه کرد: این موضوع تکلیف قانونی است و اکنون به غیر از دارو و گندم فقط برای 5 قلم کالا ارز 4200 تومانی اختصاص می یابد.

وی گفت: سعی می کنیم مقدمات به گونه ای فراهم گردد تا این حذف به تدریج انجام گردد و فشار یکباره نداشته باشد.

خاندوزی اضافه کرد: یکی از دلیل هایی که فراورینمایندگان به سمت فراوری نهاده های دامی در کشور نمی فرایند به خاطر این است که نمی توانند با واردات نهاده ها با ارز 4200 تومانی رقابت نمایند و فراوری آن ها به صرفه نیست.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره قانون رمز ارز ها گفت: در کشور نمی توانیم چشم خود را بر این پدیده ببندیم و باید در برابر آن مواجهه فعالانه و مشخص مقررات داشته باشیم که کمیته تصمیم گیری در حال تهیه پیش نویسی در این باره است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1797

به "خاندوزی: حذف ارز دولتی تکلیف قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: حذف ارز دولتی تکلیف قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید