جوزپ بورل: اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می دهد

به گزارش مجله نیلوفری، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تداوم روابط مثبت با چین به عنوان یک قدرت جهانی و لزوم اتخاذ رویکردهای بهتر در اروپا و در مواجهه با بحرانهایی شبیه کرونا اطلاع داد.

جوزپ بورل: اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می دهد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگو با یک شبکه خبری اروپایی از تداوم همکاریها با چین اطلاع داد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحلادیه اروپا در گفت وگو با شبکه خبری یورو نیوز که در روزهای گذشته اجرا شده، گفت: ما روابط مثبتی با چین داریم. کار من کوشش برای حفظ این روابط است.

بورل در ادامه گفت: من چین را به عنوان یک رقیب سیستماتیک نمی شناسم. در گزارش راهبردی سال گذشته اتحادیه اروپا در این زمینه آمده بود، نگاه یک جانبه به چین نکنید. این یک رابطه پیچیده است. قدرتها معمولا تحت فشار قرار می گیرند... ما هم همین کار را انجام می دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روابط با آمریکا و رئیس جمهور این کشور نیز گفت: ما با دونالد ترامپ رابطه نداریم. ما با ایالات متحده آمریکا روابط داریم. این یک رابطه بین سازمانی است، نه یک رابطه شخصی.

بورل در این مصاحبه به لزوم رویکردهای هماهنگ تر در اتحادیه اروپا در مواجهه با فوریت های بهداشتی در آینده اشاره نمود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته نیز در یک مصاحبه گفت، با توجه به تاثیرات دنیای بحران شیوع کرونا باید کشورها به اتخاذ تدابیر یکجانبه انتها دهند و به راهکار های مبتنی بر چند جانبه گرایی روی آورند و باید نهادهای بین المللی از قبیل سازمان ملل تقویت شوند نه اینکه تضعیف شوند.

بورل اضافه کرد که اگر ما واقعا در دنیا آینده حکمرانی کنیم باید چندجانبه گرایی را بیشتر از قبل تقویت کنیم چرا که راهکارهای یکجانبه آسیب های بیشتری وارد می نمایند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 881

به "جوزپ بورل: اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزپ بورل: اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید