فراوری خودرو در بریتانیا به نصف کاهش یافت؛ انتها عصر خودروسازی در جزیره

به گزارش مجله نیلوفری، بریتانیا یکی از پایگاه های مهم فراوری خودرو در اروپا محسوب می گردد و علاوه بر برندهای مطرح این کشور همچون مک لارن، جگوار، لندروور و مینی، سایر خودروسازان همچون هوندا نیز در این کشور سایت مونتاژ خودرو دایر نموده اند.

فراوری خودرو در بریتانیا به نصف کاهش یافت؛ انتها عصر خودروسازی در جزیره

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

با این وجود از دو سال پیش و به دنبال اجرای طرح برکسیت یا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، فعالیت های حوزه خودروسازی این کشور دچار وقفه شده است. شیوع همه گیری کووید 19 نیز دردسر دوبرابری برای فعالیت های خودروسازی بریتانیا ایجاد نموده است.

حال سطح فراوری خودرو در انگلستان به کمترین میزان تیراژ از سال 1954 تا به امروز سقوط نموده و در شش ماهه نخست سال 2020 میلادی، تنها 56.594 دستگاه خودرو در انگلیس به فراوری رسیده است.

در نتیجه این سقوط فراوری قابل توجه، انجمن فراوریکنندگان و تجار موتوری انگلستان یا SMMT هشدار داده که بیش از 820 هزار نیروی فعال در حوزه خودروسازی انگلستان با خطر اخراج و بیکاری روبرو شده اند.

خودروسازی انگلستان به شدت تحت فشار واقع شده است

این انجمن در بیانیه خود خاطرنشان کرد که به دلیل توقف کامل فراوری در سایت های فراوریی آستون مارتین، بنتلی، مک لارن و نیسان، در حال حاضر 11 شغل در حوزه خودرو از بین رفته است.

این گزارش تنها به خسارت های بخش فراوری پرداخته و در آن اشاره ای به افراد فعال در حوزه خرده فروشی خودرو، همچون نمایندگی ها و دفاتر فروش نشده است.

با این وجود انتظار می رود پس از آنکه یاری های اقتصادی دولت که به بهانه کرونا پرداخت شده بود تمام گردد، این قسمت با یک بیکاری گسترده روبه رو باشد و متحمل خسارات فراوانی گردد.

امسال فراوری خودرو در بریتانیا افتی برابر با 300 هزار دستگاه داشته است. این کاهش فراوری ناشی از افت تقاضای جهانی برای خودروهای جدید و تعطیلی کارخانه ها ناشی از شیوع بیماری کرونا بوده است.

اکنون هم که خطوط فراوری خودرو در بریتانیا به آرامی در حال بازگشایی هستند، به دلیل رهنمودهای مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی و لزوم پاسخگویی به تعهدات قبلی، فراوری خودرو همچنان با رکورد سابق خود فاصله معنی داری دارد.

موانع صادرات خودرو از بریتانیا به اتحادیه اروپا

با این حال مایک هاوز، رئیس انجمن فراوریکنندگان و تجار موتوری انگلستان اعتقاد دارد صنعت خودرو به خوبی توانسته موانعی همچون تغییرات مداوم فناوری، آشفتگی های دنیای تجارت و زیان های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را پشت سر گذاشته و در جهت احیا گام بردارد.

هاوز اعتقاد دارد که احتمالا کل میزان فراوری خودرو انگلستان برای امسال به کمتر از یک میلیون دستگاه برسد؛ یعنی معادل آمار فراوری این کشور در سال های میانی دهه هشتاد میلادی.

به طور معمول بیشتر خودروهایی که در انگلیس به فراوری می رسند، در بازار اتحادیه اروپا به فروش خواهند رسید. با این وجود پس از برکسیت انگلستان و اتحادیه اروپا به توافق تجاری جدیدی دست نیافته اند و ضروری است تا راه صدور خودرو برای شرکت های بریتانیایی هموار گردد.

این مسأله درآمدزایی صنعت خودروسازی انگلستان را تحت الشعاع قرار داده و فرایند صادرات خودرو را با مشکل روبرو نموده است. مذاکرات بین دولت انگلستان و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق تجاری جدید نیز تا به امروز موفقیت آمیز نبوده است.

بدون این توافق، سطح فراوری خودرو در انگلستان کمتر از یک میلیون دستگاه خواهد بود و این کشور درآمد بزرگ نشأت گرفته از خودروسازی را از دست خواهد داد. انتظار می رود دولت انگلستان یک طرح تشویقی برای تحریک بازار خودرو و محافظت از افراد شاغل در این حوزه اجرایی کند.

منبع: AUTOCAR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1039

به "فراوری خودرو در بریتانیا به نصف کاهش یافت؛ انتها عصر خودروسازی در جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو در بریتانیا به نصف کاهش یافت؛ انتها عصر خودروسازی در جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید