توافق آمریکا و ژاپن درباره همکاری علیه چین

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در ملاقات هفته گذشته خود در مورد همکاری نزدیک بر سر مساله نزاع نظامی احتمالی میان چین و تایوان به توافق رسیدند.

توافق آمریکا و ژاپن درباره همکاری علیه چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در همین حال، خبرگزاری کیودو ژاپن بدون اشاره به جزئیات جلسه مشترک میان وزرای دفاع آمریکا و ژاپن و برنامه دو طرف برای نحوه همکاری در مورد مسائل مذکور، پرداختن دو طرف به این مورد را تایید نموده است.

این ملاقات در جریان سفر هفته گذشته وزرای دفاع و خارجه آمریکا به شرق آسیا اجرا شده که آنتونی بلینکن هدف آن را رایزنی با متحدین واشنگتن در شرق آسیا و افزایش همکاری های دوجانبه بر اساس رویکرد دولت بایدن در آسیا توصیف نموده بود.

گفتنی است چین، تایوان را بخشی از سرزمین خود دانسته و همیشه مخالفت خود را با کارشکنی های آمریکا علیه سیاست چین واحد اعلام نموده است. با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در جریان ملاقات مشترک خود با اعضای کمیته روابط خارجی سنا، در اقدامی بی سابقه، از تایوان به عنوان یک کشور نام برده که منجر به خشم مقام های چینی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1405

به "توافق آمریکا و ژاپن درباره همکاری علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و ژاپن درباره همکاری علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید